Skip to main content

Spis treści:

Rynek branży fitness charakteryzuje się wysokim nasyceniem oraz konkurencyjnością. Obiekty sportowe walczą więc o uwagę klientów, prześcigając się w tworzeniu atrakcyjnych ofert i promocji. Każda osoba, która wyraziła zainteresowanie usługami siłowni, zostawiając przy tym swoje dane kontaktowe, może okazać się przyszłym klubowiczem. Skuteczny plan generowania leadów to jeden z najszybszych i najprostszych sposobów na to, by zwiększyć sprzedaż karnetów członkowskich. By, osiągnąć ten cel i maksymalnie wypełnić lejek sprzedażowy, powinieneś korzystać z wielu kanałów i różnych taktyk działania.  


Poniżej przedstawiamy 5 sposobów na to, jak skutecznie generować leady w obiektach sportowych!

 


1. Program poleceń

Nie jest tajemnicą, że wybierając daną markę, konsumenci biorą pod uwagę opinie swoich znajomych, którzy korzystali bądź aktualnie korzystają z oferty firmy. 

Program poleceń polega na zachęcaniu aktywnych klubowiczów do rekomendowania usług siłowni. Musi więc przynosić korzyść zarówno Tobie, jak i Twoim klientom.
W tym celu możesz wprowadzić zasadę, zgodnie z którą za każdy formularz kontaktowy (wypełniony fizycznie lub online) pozostawiony z rekomendacji aktywnego klubowicza, polecający otrzyma darmowego shake’a proteinowego lub bezpłatne wydłużenie karnetu o 7 dni. Leady, które przekształcą się w pozyskanego klienta mogą być gratyfikowane np. miesięcznym karnetem, zniżką na przedłużenie członkostwa czy brandowanym zestawem upominkowym. 

Warto przemyśleć także nagradzanie drobnymi upominkami klubowiczów, którzy wystawią pozytywną opinię za pośrednictwem portalu Facebook lub serwisu Google. Testimoniale klientów mogą potem zostać zaciągnięte na Twoją stronę www, dzięki czemu nie przegapi ich żaden zainteresowany Twoimi usługami odbiorca. 

 

2. Płatne reklamy w social mediach

Trudno dziś znaleźć konsumenta, który funkcjonuje z dala od świata mediów społecznościowych. Tym bardziej że właśnie za pomocą platform takich jak Facebook, Youtube czy Instagram, osoby dbające o zdrowy styl życia szukają inspiracji i motywacji oraz wiedzy dotyczącej treningów i diety. Wielu z tych użytkowników dopiero rozpoczyna swoją przygodę z siłownią i fitnessem. To dla Ciebie doskonała okazja, by zainteresować ich swoją ofertą! Social media posiadają własne narzędzia reklamowe (tzw. menedżer reklam), dzięki którym w każdym serwisie społecznościowym możesz skonfigurować kampanię promocyjną skierowaną do konkretnej grupy odbiorców. Oprócz tego potężne możliwości ma także tzw. retargeting, czyli reklama docierająca do osób, które weszły w interakcję
z Twoją marką. Dzięki pikselowi Facebooka umieszczonemu w Twojej witrynie będziesz mógł śledzić ścieżkę użytkownika i dostosować reklamy do jego potrzeb (np. do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją zakładkę dotyczącą treningów sztuk walki, zostanie skierowana reklama właśnie na ten temat). 

 

3. Publikowanie wartościowych treści (content marketing)

Wartą rozważenia opcją jest publikowanie eksperckich treści (artykułów, webinarów, e-booków), które dla internautów dostępne będą po pozostawieniu podstawowych danych kontaktowych (imię, nazwisko, mail, numer telefonu). Dzieląc się wiedzą z zakresu aktywności fizycznej, dietetyki i zdrowego stylu życia, udowodnisz swój status eksperta w danej dziedzinie, a odbiorcom zapewnisz dostęp do dużej dawki wiedzy w jednym miejscu. Wielu początkujących poszukuje takich informacji i chętnie sięgnie do nich, kiedy okażą się bezpłatne. Możesz także publikować treści w sposób ogólnodostępny tworząc zakładkę “blog” – zwiększy to widoczność Twojego klubu fitness w wyszukiwaniach internetowych. 


4. Okres próbny lub darmowa wejściówka

Co jakiś czas warto organizować promocje dotyczące bezpłatnego okresu próbnego lub krótkoterminowego karnetu za symboliczną opłatą. Przetestuj najpierw obydwa modele i oceń, który z nich jest skuteczniejszy w Twoim klubie fitness. Podczas rejestracji użytkowników pozyskasz cenne kontakty, ponieważ będą to osoby, które wyraziły zainteresowanie Twoją marką i weszły z nią w interakcję.

 

5. GiftBoxy

Zestawy upominkowe cieszą się niesłabnącą skutecznością i stanowią doskonały lead magnet. Organizując ogólnodostępny konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, możesz zyskać wielu nowych kontaktów — czyli potencjalnych klubowiczów. Jako okazje do przeprowadzenia takiej akcji promocyjnej, możesz wykorzystać różnego rodzaju święta — zarówno tradycyjne, jak i te mniej znane. Podpowiadamy — już 6 kwietnia świętować będziemy Międzynarodowy Dzień Sportu 🙂

 

Stworzenie strategii generowania leadów może wydawać się złożonym przedsięwzięciem. Jednak wdrożenie kilku prostych rozwiązań bezpośrednio przekłada się na znaczące zwiększenie liczby generowanych leadów oraz rozpoznawalność Twojej marki w internecie i wśród lokalnej społeczności. Nie wahaj się więc testować różnych narzędzi i taktyk, by znaleźć optymalne rozwiązania, które przyciągną Twoją grupę docelową. W tym celu warto także obserwować działania konkurencji i strać się zawsze być krok przed nią.