Spis treści:
- Czy znasz odpowiedzi na poniższe pytania?
- Kim są członkowie Twojego klubu fitness?
- Trenerzy personalni – wsparcie retencji klubowiczów
- Stwórz program dla nieśmiałych członków
- Spraw, by technologia wspierała Twoje działania
Każdemu z nas zdarzyło się kupić coś, z czego później nie korzystaliśmy. Dlaczego tak się dzieje? Dokonujemy zakupu pod wpływem impulsu – coś, co miało nas zmienić lub uczynić lepszym, ale w rzeczywistości korzystanie z tego staje się wyzwaniem samym w sobie.
Sytuacja z zakupem karnetu na siłownię jest najlepszym przykładem – klienci rejestrują się, ponieważ mają cele i ambicje związane ze swoim zdrowiem i sylwetką. Następnie motywacja spada, karnet idzie w odstawkę i przestajemy lub nawet nie zaczynamy korzystać z siłowni / klubu fitness.
Najlepszym momentem na ograniczenie takiej sytuacji jest pierwszych 30 dni – kiedy nowy klient posiada motywację do treningu i koncentruje się na powodach, dla których warto dołączyć do Twojego klubu fitness. Jednak wielu właścicieli siłowni traci tę okazję, ponieważ nie udaje im się skontaktować z nowymi członkami popadającymi w stan uśpienia.
Aktywnie nawiązując kontakt z nowymi klientami, siłownie mogą zwiększyć wskaźnik retencji. Dlaczego? Ponieważ klient, który wie, jak korzystać ze sprzętu i czuje się mile widziany, to taki, który nie zrezygnuje po trzech czy sześciu miesiącach.
Czy znasz odpowiedzi na poniższe pytania?
Czy wiesz, ile razy członek klubu odwiedził Twoją siłownię w zeszłym miesiącu? Czy wiesz, które karty kredytowe wygasną za kilka tygodni? Jeśli tak, to wiesz, kto zrezygnuje w najbliższym czasie z Twojego klubu fitness. Koncentrując się na nowych klientach i kontaktując się z nimi, zanim ich karta przestanie działać, możesz zmienić te liczby – przekształcając prawdopodobne niepowodzenia w długoterminowe sukcesy.
Kim są członkowie Twojego klubu fitness?
Mówiąc najprościej – czy wiesz, kto nie czuje się komfortowo w Twoim klubie fitness? Zbyt często właściciele koncentrują się na pięciu procentach klubowiczów, którzy znają się i kochają fitness. Zdecydowana większość ludzi albo wstydzi się swojej niewiedzy, albo nie ma skłonności do dociekania, w jaki sposób korzystać ze sprzętu, itp. To na nich musisz się skupić.
Trenerzy personalni – wsparcie retencji klubowiczów
Większość trenerów personalnych nie przepada za pracą “na floorze”. Przerywanie ludziom podczas ćwiczeń jest trudne i irytujące. Ale biorąc pod uwagę listę nowych klientów, którzy okazali niechęć do odwiedzenia obiektu, istnieje możliwość dokonania sprzedaży.
Uzbrojony w liczbę wizyt klubowiczów, doświadczony trener może zbadać obawy i cele nowego klienta, budując dialog, który może prowadzić do sprzedaży treningów oraz wydłużyć cykl życia klubowicza.
Stwórz program dla nieśmiałych członków
Badania pokazują, że silne programy wdrożeniowe klubowiczów zachęcają do dłuższych zobowiązań członkowskich niż te, w których klient podpisuje i odchodzi. Zanim zadzwonisz do nowych klientów, opracuj plan, który buduje zaufanie i pokonuje obawy nowych podopiecznych.
Takie podejście może obejmować:
- Bezpłatną sesję z trenerem personalnym, aby pokazać, jak działają i w jaki sposób wykorzystać dostępny sprzęt na siłowni.
- Zaprojektuj plany marketingowe za pomocą wiadomości tekstowych specjalnie dla nowych klientów o niskim poziomie wykorzystania. Wysyłaj pozytywne komentarze uzupełniające i wiadomości grupowe, aby zachęcić do obecności. Skorzystaj z systemu, aby wysyłać przypomnienia o nadchodzących zajęciach i dostarczać aktualizacje dotyczące korzystania z siłowni, czy pojawienia się nowego sprzętu.
- Zapewnij dodatkowy bonus: darmowy wstęp dla znajomego, lub karnet 1+1.
Spraw, by technologia wspierała Twoje działania
Twoja siłownia prawdopodobnie ma oprogramowanie do zarządzania. Ale czy może pomóc w prowadzeniu lepszego biznesu? Czy dostarcza informacji potrzebnych do wyodrębnienia kluczowych danych wskazujących na problemy, lub szanse do rozwoju klubu fitness?
Jednym z takich narzędzi w OOS jest raport członkostw. Sprawdź, kto regularnie korzysta z siłowni, kto rzadziej, a kto kupił karnet i nie pojawił się w Twoim obiekcie. Dodatkowo OOS pozwala bezpośrednio komunikować się z klientem – możesz zautomatyzować komunikację, dzięki której będziesz w stałym kontakcie z klientem.