Spis treści:
- Przemyślana oferta dodatkowych produktów
- Zniżki i promocje
- Najważniejsze – dotarcie do klienta z ofertą
- Sprzedawaj wygodnie
Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa, to nic innego jak oferowanie klientowi dodatkowych produktów lub usług. Podkreślmy: takich, które są uzupełnieniem pierwszego wyboru i stanowią dla kupującego realną wartość. Jak skutecznie podnieść sprzedaż w klubie sportowym, wykorzystując cross-selling?
CPA, czyli koszt pozyskania klienta w sieci, jest w przypadku klubów fitness stosunkowo wysoki. Duża liczba obiektów sportowych i niemal identyczna (obniżona do minimum) oferta karnetów sprawiają, że w walce o lepszą rentowność dążenie wyłącznie do pozyskania jak największej liczby nowych klubowiczów nie jest najlepszą strategią. Tym, co może znacząco wpłynąć na finanse obiektu, jest właśnie sprzedaż krzyżowa. Poznaj 3 propozycje na skuteczne wprowadzenie cross-sellingu w Twoim klubie.
1. Przemyślana oferta dodatkowych produktów
Co sprzedawać na siłowni (oprócz – rzecz jasna – karnetów)? Nie ma tu miejsca na przypadkowość. Tylko szyjąc ofertę na miarę potrzeb swoich odbiorców, zbudujesz markę profesjonalnego klubu sportowego. Jeśli żywność, to starannie wyselekcjonowana pod względem składów, jeśli gadżety i odzież sportowa – to tylko najlepszej jakości.
- produkty spożywcze – byle nie te zawierające puste kalorie. Automat ze słodyczami i słodzonymi napojami to antyreklama miejsca, które ma stanowić wsparcie w poprawie zdrowia i kondycji fizycznej. Postaw na żywność bogatą w wartościowe składniki odżywcze: batony, koktajle i shake’i proteinowe, odżywki białkowe i wodę mineralną.
- gadżety sportowe – czyli wszystko to, czego klienci Twojego klubu używają przed, po lub w trakcie zajęć: ręczniki, bidony, maty do ćwiczeń, torby, gumki do włosów, kosmetyki. Niech rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie zapomniał stroju na siłownię (lub kogo nie urzekł fantazyjny design koszulki z witryny przy kasie).
- treningi personalne – nieważne, czy w klubie fitness, szkole jogi czy akademii sztuk walki – indywidualne zajęcia z trenerem cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – podczas takiej sesji instruktor jest w stanie skupić się wyłącznie na kliencie: jego mocnych stronach oraz obszarach, nad którymi powinien popracować.
- konsultacje dietetyczne – promując zdrowy tryb życia, nie można lekceważyć jego pozostałych składowych. Coraz więcej osób podchodzi do zdrowia holistycznie, dlatego konsultacje z dietetykiem będą wartościowym uzupełnieniem oferty Twojego klubu.
Rozważ wprowadzenie opcji online w przypadku niektórych usług. Jak pokazały ostatnie miesiące pandemii, treningi i konsultacje przez internet mogą być naprawdę trafnym wyborem.
2. Zniżki i promocje
Kto nie lubi oszczędzać? Wprowadź zniżki na dodatkowe produkty z oferty dla stałych klientów siłowni, promocje okresowe czy tańszy dzień w tygodniu. Motywuj swoich klubowiczów i zagwarantuj darmową wejściówkę za określoną liczbę wizyt w miesiącu. Doceń lojalność i wprowadź system poleceń, dzięki któremu zarówno nowy, jak i polecający klient będą mogli skorzystać z zajęć w Twoim klubie w atrakcyjniejszej cenie.
Pamiętaj, by Twoje promocje były nimi w rzeczywistości. Dziś już nikt nie nabierze się na skreśloną cenę, która jest… wyższa, niż przed promocją. Zawsze stawiaj pozytywne doświadczenia członków klubu na pierwszym miejscu.
3. Najważniejsze – dotarcie do klienta z ofertą
Last but not least. Możesz przygotować ofertę-petardę: atrakcyjne rabaty, oryginalne gadżety i przepyszne przekąski dla sportowców dostępne tylko w Twoim klubie. Tylko co z tego, jeśli mało kto się o tym dowie? Zadbaj o to, by o Twojej ofercie wiedziały nie tylko osoby, które są fizycznie w klubie, ale wszyscy potencjalnie nią zainteresowani.
Zweryfikuj skuteczność marketingu Twojego obiektu. Połóż mocny nacisk na digital marketing – absolutnie obowiązkowy element strategii nowoczesnej firmy. Twórz zróżnicowane kampanie marketingowe, wykorzystuj wiele form komunikacji z klientem, by na różne sposoby dotrzeć do niego ze swoją propozycją. Przykład? Przygotuj mailing informujący o promocji na trening personalny, podając na tacy możliwość opłacenia usługi (pamiętaj o mocnym CTA). Rozważ follow-up, a tym, których mail przekonał, przypomnij o terminie treningu za pomocą SMS-a. Dróg dotarcia do klienta jest wiele – możesz je dowolnie łączyć, w zależności od efektu, który chcesz osiągnąć.
Sprzedawaj wygodnie
W miarę możliwości, dla własnej wygody i lepszej systematyzacji pracy, prowadź swoje działania za pomocą jednego narzędzia. Sprawdź, jak w cross-sellingu może wesprzeć Cię oprogramowanie OOS i przetestuj je przez 30 dni za darmo.
Sprawdź również nasz artykuł, który pokaże Ci, jakie inne możesz kroki podjąć, aby sprzedawać jeszcze więcej: