Spis treści:
Pandemia spowodowana wirusem COVID-19 to bardzo trudny okres dla wielu przedsiębiorstw. Branża fitness, jedną jedną z tych, które najbardziej odczuje skutki spowodowane przymusową kwarantanną i ograniczeniem oferowanych usług. Zamknięte oddziały, brak klientów, jednocześnie konieczność ponoszenia kosztów stałych takich jak: wynajem lokalu, czynsz, pensje dla pracowników, amortyzacja sprzętu to prawdziwy test i konieczność szukania dodatkowych kanałów przychodu.
Dodatkowo trzeba wykorzystać ten czas na budowanie społeczności i zdobycie nowych klientów, którzy po okresie kwarantanny przyjdą do Twojego obiektu i zakupią karnet – minimalizując i tak ogromne straty.
W poniższym artykule przedstawimy kilka sposobów, które pozwolą wykorzystać alternatywne sposoby zdobycia kapitału i pozyskania nowych klubowiczów.
Zajęcia grupowe online
Klienci oczywiście nie mogą odwiedzić Twojego obiektu sportowego, skorzystać z dostępnych sal i sprzętu chcąc zrealizować trening. Alternatywą mogą być zajęcia grupowe online.
Ustal harmonogram zajęć, udostępnij w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej i zbierz chętnych na treningu grupowym live – wykorzystaj profil firmowy na Facebook lub Instagram.
Działanie takie pozwoli utrzymać zaangażowanie klubowiczów w trudnym dla nas wszystkich okresie, dodatkowo zbudujesz silną społeczność online. W dłuższej perspektywie pozwala to pozyskać nowych klientów dla Twojego klubu fitness / siłowni.
Wypożyczenie sprzętu
Kolejną dobrą praktyką utrzymania cashflow dla Twojej siłowni jest odpłatne wypożyczenie sprzętu dla klientów. Jeżeli posiadasz:
- ergometry wioślarskie,
- rowery spinningowe,
- kettlebells,
- TRX,
- akcesoria do treningu fitness (power band, hantle, maty, fitball, itp.)
możesz sporządzić umowę wypożyczenia sprzętu na okres przykładowo 14 dni i ustalić stawkę w zależności od wartości oferowanych przyrządów.
Okres pandemii bardzo mocno wpływa i wpłynie na finanse obiektów sportowych, wypożyczenie sprzętu pozwoli pokryć część kosztów stałych, takich jak amortyzacja, czy wynagrodzenie pracowników.
Dbaj o społeczność
Dotychczas budowałeś i utrzymywałeś relacje z klientami przede wszystkim poprzez bezpośredni kontakt w Twoim obiekcie sportowym. Pokaż klubowiczom, że nie są tylko miesięcznym przychodem dla Twojej firmy i zadbaj o ciągłą komunikację ze swoją społecznością. Wykorzystaj dostępne kanały:
- Profil firmowy na Facebook,
- Grupy na Facebook,
- E-mail,
- YouTube,
Dobrze sprawdzają się grupy społecznościowe na Facebook. Zarówno Ty, jak i Twoi pracownicy mogą prowadzić ciągła komunikację z klientami.
Konsultacje i treningi personalne
Posiadasz w swoich szeregach trenerów personalnych zatrudnionych na etacie? Okres pandemii to możliwość działań online. Przygotuj spójny plan promocji podopiecznych. Zadbaj o spójną komunikację wizualną, przekaz i kanały dystrybucji treści – pozyskania klientów.
Trenerzy personalni mogą w tym okresie sprzedawać:
- konsultacje dietetyczne,
- indywidualne plany treningowe,
- realizację treningów online,
- itp.
Jak pokazują wyniki koszt sprowadzenia klienta na stronę internetową w ramach kampanii Google Ads spadł o 60-80%.
Średni CPC (koszt pozyskania klienta) dla słowa kluczowego: trener personalny wynosi 1,65zł. Oznacza to, że przeznaczając 330 zł na reklamę Google Ads, 200 osób zainteresowanych usługą trenera odwiedzi Twoją stronę internetową. Jeżeli sprzedaż wyniesie 5%, 10 osób zakupi produkt/usługę.
Miesięczna ilość zapytań rośnie, dla porównania:
- grudzień 2019 – 6 000 zapytań,
- styczeń 2020 – 9 000 zapytań,
- luty 2020 – 10 000 zapytań.
Przemyślana kampania marketingowa oparta o markę Twojego obiektu sportowego, wsparta doświadczeniem posiadanej kadry trenerskiej pozwoli Ci wygenerować przychód i pozyskać nowych klientów na Twoje usługi.
Czas próby i walki
Pamiętaj, że walka odbywa się na każdym poziomie. Firmy z branży fitness albo przetrwają kryzys, przejmą klientów firm, którzy przestali zajmować się marketingiem i obsługą klientów, albo zbankrutują.