Skip to main content

Spis treści:

Jesień i zima to intensywny czas dla zamkniętych sal zabaw. Niskie temperatury i kapryśna pogoda sprawiają, że rodzice chętnie wybierają tego typu obiekty, aby rozładować energię swoich pociech. Jednak kiedy robi się cieplej, liczba gości zaczyna znacząco maleć. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zminimalizować spadek klientów i utrzymać zyski podczas okresu letniego.  

 

Oto 5 propozycji, które pomogą Ci zachęcić rodziców i dzieci do odwiedzenia Twojej sali zabaw w czasie wakacji.

 


1. Letnie półkolonie i współpraca z lokalnym samorządem

Kiedy szkoły i przedszkola zawieszają swoją działalność na okres wakacyjny, rodzice stają przed wyzwaniem, jak zapewnić opiekę dla dzieci podczas swojej pracy. Szukają wtedy zaufanych i bezpiecznych miejsc z atrakcyjną propozycją programu. Możesz więc zorganizować letni wypoczynek dla najmłodszych lub nawiązać współpracę z organami samorządu lokalnego, które co roku prowadzą akcję „Lato w mieście”. Tu znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą Ci wdrożyć naszą propozycję w życie. 

 

2. Przestrzeń do coworkingu

Popularyzacja pracy zdalnej spowodowała, że na rynku powstała potrzeba stworzenia miejsc przyjaznych osobom, które na co dzień nie korzystają ze stacjonarnych biur. Dla właścicieli sal zabaw to doskonała okazja do dostosowania swojej oferty do grupy docelowej, którą stanowią pracujący z domu rodzice. Często borykają się oni z problemem, jakim jest opieka nad dzieckiem i zapewnienie mu odpowiedniej ilości atrakcji, podczas jednoczesnej pracy zdalnej. Jeśli w swoim obiekcie posiadasz strefę gastronomiczną lub zamykane salki, z których aktualnie nie korzystasz, możesz zaproponować klientom usługę coworkingu. Rodzice będą mogli w spokoju pracować, podczas gdy ich pociecha spędzi radosny czas na sali zabaw. W tym celu możesz na przykład zaproponować kilkugodzinny pobyt w cenie biletu czasowego i/lub pyszną kawę wliczoną w cenę jednorazowego wejścia.

 

 

3. Dziecięcy uniwersytet na sali zabaw

W roku szkolnym rodzicom i dzieciom często brakuje czasu na kolejne zajęcia dodatkowe. Wakacje to okres, w którym można to nadrobić, a przy okazji atrakcyjnie i efektywnie wykorzystać przerwę od szkoły czy przedszkola. Zorganizuj na swojej sali zabaw cykliczne zajęcia, które pomogą odkrywać najmłodszym klientom ich talenty i nowe zainteresowania, np. muzyczne, kulinarne, taneczne, plastyczne, sportowe itp. W tym celu możesz wykorzystać pasje i umiejętności swoich pracowników — zorganizuj spotkanie z animatorami i przeprowadźcie burzę mózgów, w ramach której przygotujecie program wyjątkowych zajęć dla dzieciaków. 


4. Udostępnienie sali zabaw na potrzeby nagrań i sesji zdjęciowych

Podczas wyjątkowych okazji takich jak urodziny czy chrzciny, rodzice często szukają ciekawych obiektów, na których będą mogli zorganizować nietuzinkową sesję zdjęciową dla swoich pociech. Pełna radosnych kolorów i dziecięcych aranżacji sala zabaw idealnie spełni ich oczekiwania. Co więcej, podczas zabawy najłatwiej uwiecznić szczery uśmiech na twarzy najmłodszych. 

Wiele obiektów oferuje również wynajem swojej przestrzeni na potrzeby nagrań dla agencji reklamowych i marketingowych oraz producentów reklam i seriali. Popularne staje się również odpłatne udostępnianie obiektu na użytek imprez firmowych dla dzieci pracowników. Dzięki takim współpracom zapełnisz swój obiekt w tzw. “martwym sezonie” i zwiększysz swoją obecność w kanałach Social Media. 

 

5. Dzień otwarty sali zabaw połączony z piknikiem sąsiedzkim

Jeżeli Twój biznes opiera się głównie na lokalnej działalności, powinieneś dołożyć wszelkich starań, by o Twojej sali zabaw dowiedziało się jak najwięcej osób z najbliższego sąsiedztwa. Marketing szeptany jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie świadomości mieszkańców na temat lokalnej marki, a wakacje to doskonały czas na plenerowe wydarzenia. Jeżeli posiadasz przestrzeń zewnętrzną, którą możesz zagospodarować, wykorzystaj ją na zorganizowanie przyciągających wzrok stoisk promocyjnych. Zadbaj o przygotowanie ciekawych konkursów i atrakcji, które możesz połączyć z otwartym wejściem na Twój obiekt. Dzięki temu wiele osób z najbliższej okolicy dowie się o działającej w sąsiedztwie sali zabaw i być może skorzysta z oferty dodatkowych produktów i usług, które oferujesz. 

 

Jak widzisz, obniżenie cen biletów i zorganizowanych imprez to niejedyny sposób na zachęcenie klientów do wizyty w Twojej sali zabaw podczas wakacji. Sezon urlopowy to również idealny czas na przeprowadzanie akcji marketingowych, których nie możesz zorganizować podczas dużego zapełnienia obiektu. Wykorzystaj ten moment na dotarcie do jak największego grona klientów, którzy z chęcią będą do Ciebie wracać.