Skip to main content

Spis treści:

Sprzedałeś kolejny karnet do Twojego klubu fitness? Gratulacje! Po akwizycji klientów czas na troskę o ich komfort, satysfakcję, postępy i efekty, które będą osiągać dzięki Tobie i Twojej siłowni. Jak wesprzeć klubowiczów w ich drodze do osiągnięcia idealnej sylwetki i decyzji o zdrowym trybie życia? 

Poniżej znajdziesz 9 wskazówek, które Ci to ułatwią!

 

Dlaczego powinieneś wspierać i edukować klientów Twojego klubu fitness 

Prowadzenie klubu fitness to nie tylko sprzedaż karnetów na siłownię i zajęcia zorganizowane. Brak dalszego zainteresowania członkostwem i efektami osiąganymi przez klubowiczów, bardzo szybko może obrócić się przeciwko Tobie. Takie podejście do prowadzonej działalności powoduje, że klienci bez wahania mogą przestać być lojalni wobec Twojej marki i wybrać usługi konkurencji. Aby tak się nie stało, należy zadbać o ich satysfakcję oraz wsparcie w utrzymywaniu zdrowego stylu życia i postępy na drodze do wyznaczonych celów. 

 

Pamiętaj, że nie każdy, kto decyduje się na zakup karnetu, ma ugruntowaną wiedzę na temat poprawnego i efektywnego treningu oraz prawidłowej diety. Brak pewności siebie i zagubienie na siłowni, powoduje spadek motywacji i chęci do regularnych wizyt. W dłuższej perspektywie bezpośrednio prowadzi to do rezygnacji z karnetu lub skorzystania usług kogoś innego. Zadbaj więc o swoich klubowiczów pokazując im, że Twój udział w ich metamorfozie i zdrowym stylu życia nie ogranicza się jedynie do udostępnienia przestrzeni użytkowej klubu fitness za odpowiednią opłatą. Wsparcie i edukację swoich klientów umożliwią Ci poniższe narzędzia:

 

 

1. Trening wprowadzający do świata fitness

Dla osoby, która pierwszy raz przychodzi na siłownię, znajdujące się tam maszyny i ciężary stanowią prawdziwą zagadkę. Początkujący zwykle nie wiedzą, od czego zacząć i jak odnaleźć się w nowym miejscu, w którym pozostali czują się jak ryba w wodzie. Sprawy nie ułatwia obawa przed nieprawidłowym użytkowaniem sprzętu i narażeniem się na ocenę innych. Podczas zakupu karnetu przygotuj pakiet startowy dla nowych klubowiczów, w którym znajdzie się trening wprowadzający z profesjonalnym instruktorem. Na takim spotkaniu Twój pracownik powinien dowiedzieć się, jakie efekty chce osiągnąć Twój klubowicz, zaprezentować mu zastosowanie i prawidłowe użytkowanie sprzętu oraz zapoznać z infrastrukturą i specyfiką funkcjonowania siłowni. Takie wprowadzenie z pewnością sprawi, że nowej osobie łatwiej będzie odnaleźć się z nieznanych dotąd okolicznościach. 

 

2. Konsultacja dietetyczna

Wraz z treningiem wprowadzającym, warto przeprowadzić przynajmniej podstawową konsultację dietetyczną. Podstawy zdrowego żywienia powinien znać i umieć przekazać każdy trener personalny czy instruktor fitness. Zleć więc wybranemu pracownikowi, aby dowiedział się od nowej osoby o jej dotychczasowych nawykach żywieniowych, pomógł dobrać odpowiednią kaloryczność posiłków oraz przekazał wskazówki dotyczące prawidłowego odżywiania się. Jeśli posiadasz w swoim zespole odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, możesz także wprowadzić do swojej oferty kompleksowe plany dietetyczne dla klubowiczów. 


3. Posty w Social Mediach klubu fitness

Regularne postowanie na serwisach takich jak Facebook czy Instagram pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki i przyciągnąć nowych klientów, a także utrzymywać stałą interakcję z aktywnymi klubowiczami. Doskonałym pomysłem na publikowane treści są posty edukacyjne zawierające wskazówki treningowe, prezentację ćwiczeń lub zajęć fitness oraz informacje dotyczące produktów i nawyków żywieniowych. Możesz w tym celu przygotowywać infografiki, krótkie filmiki lub animacje i publikować je w określone dni przyzwyczajając tym samym odbiorców do regularnych, cyklicznych postów informacyjnych. Przekaz powinien być krótki i klarowny tak, by użytkownik zapamiętał kluczowe informacje podczas codziennego “scrollowania” swoich social mediów.


4. Blog

Prowadzenie bloga na stronie internetowej firmy niesie ze sobą szereg korzyści dla biznesu. Dzięki możliwości publikowania dłuższych, eksperckich treści umacniasz wizerunek Twojej firmy jako eksperta w swojej dziedzinie. Co więcej, nagromadzenie na stronie słów kluczowych związanych z Twoim klubem fitness, dzięki artykułom i publikacjom, pozwala lepiej pozycjonować Twoją firmę w wynikach wyszukiwania Google. Przekłada się to na liczbę osób odwiedzających Twoją stronę, a w efekcie zwiększa grono osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.

 

5. Newsletter

Dla klientów, którzy chcą otrzymywać informacje bezpośrednio na skrzynkę mailową, warto przygotować merytoryczny newsletter, który będzie wysyłany na przykład raz w miesiącu. Może on zawierać zbiór najnowszych artykułów z bloga, nowinki ze świata fitness, Twoje aktualne promocje i oferty specjalne oraz konkursy dla klubowiczów. Jest to doskonałe narzędzie do aktywnej interakcji z klientami i podtrzymywania ich zainteresowania oraz więzi z Twoją marką.

 

 

6. Ekrany w klubie fitness

Monitory wyświetlające treści związane z aktywnością fizyczną i dietetyką są coraz popularniejsze w klubach fitness. Doskonale sprawdzą się w strefie cardio, jako urozmaicenie podczas treningu wytrzymałościowego. Możesz wyświetlać na nich własnoręcznie przygotowane treści lub skorzystać z abonamentu, jaki oferują firmy tworzące platformy z telewizją fitness.

 


7. Warsztaty fitness lub dietetyczne

Organizowane cyklicznie warsztaty treningowe i dietetyczne prowadzone przez cenionych na rynku ekspertów to znakomita wartość dodana dla Twoich klubowiczów. Zadbaj o zróżnicowany harmonogram oraz atrakcyjną formę przekazywania wiedzy. Będzie to cenny wyróżnik na tle konkurencji.

 

.

8. Broszury edukacyjne

Czasami tradycyjny format papierowy sprawdza się najlepiej, zwłaszcza jeśli masz ograniczony dostęp do innych narzędzi. Przygotuj więc broszurę, w której przedstawisz instrukcję korzystania ze sprzętu dostępnego w Twoim klubie fitness, mini przewodnik dotyczący treningów oraz wskazówki związane ze zdrowym odżywianiem. Taki folder możesz wręczać podczas podpisywania umowy członkostwa lub umieścić go na recepcji, aby był dostępny dla każdego zainteresowanego.

 

9. Monitoring satysfakcji

Kontakt z klientem i świadomość jego opinii, potrzeb i zastrzeżeń to podstawa każdego udanego biznesu. Pamiętaj więc, aby przeprowadzać cykliczne ankiety satysfakcji Twoich klubowiczów, na bieżąco reagować na ich zgłoszenia oraz przypominać o tym, że w każdej chwili jesteś gotowy, by udzielić im wsparcia, wskazówek i pomocy.

 

W kontaktach z klientami i trosce o ich satysfakcję pomoże Ci profesjonalne oprogramowanie. Z chęcią omówimy możliwość wprowadzania personalizowanych narzędzi i modułów. Umów się na darmową prezentację systemu OOS i dowiedz się, jak łatwo można zarządzać procesami w Twoim obiekcie sportowym: http://oprogramowanie-dla-obiektu-sportowego.pl/kontakt/