Skip to main content

Spis treści:

Czy jesteś w stanie opisać klientów Twojego obiektu sportowego? W marketingu persona to profil idealnego klienta dla twoich produktów lub usług. Tworzysz je jako szkice postaci, które prawdopodobnie skorzystają z Twoich usług.

 

Dobrze zbadane osobowości klientów pomogą ci zwiększyć sprzedaż karnetów, biletów i oraz usług dodatkowych. 

 

Znajomość cech klientów jest jednym z filarów niezbędnych do zdefiniowania persony. Masz coś do zaoferowania klientom w zamian za miesięczne członkostwo i opłaty premium. Próbujesz dopasować swoje umiejętności i udogodnienia do konsumentów, którzy w pełni wykorzystają Twoje możliwości i zapewniają wysoki zwrot z inwestycji.

 

Dlaczego miałbyś zawracać sobie głowę tworzeniem postaci, a nie tylko przyjmowaniem wszystkich chętnych? Dokładna analiza odbiorców może pokazać, że niektóre osoby przyczyniają się do większego zwrotu z inwestycji niż inne. Jeśli okaże się, że jedna grupa członków jest dla Ciebie bardziej opłacalna, a inna mniej, możesz obrać efektywniejszy kierunek działań marketingowych.

 

Jak stworzyć profil idealnego klienta obiektu sportowego?

Istnieje wiele różnych zasobów, które pomogą Ci w opracowaniu świadomych fikcyjnych profili Twoich idealnych członków obiektu sportowego. Możesz przeprowadzać wywiady z zainteresowanymi członkami, wysyłać ankiety pocztą elektroniczną lub stworzyć je na podstawie doświadczenia i obserwacji rynku.

 

Obszary identyfikacji profilu idealnego klienta:

 

Tło – może okazać się, że różne grupy klientów skupiają się wokół jakiejś funkcji lub usługi Twojego obiektu sportowego. Na przykład, jeśli masz basen i solarium, mogą być członkowie, którzy korzystają tylko z tych usług Twojego obiektu.

Inni członkowie mogą angażować się w zajęcia spinningowe lub inny trening grupowy. Możesz mieć tyle osobowości, ile motywacji do ćwiczeń Twoich klientów.

 

Dane demograficzne – czynniki demograficzne mogą wpływać na atrakcyjność Twojego klubu (przykład: jeśli Twój obiekt znajduje się w pobliżu dużej społeczności specjalnej, takiej jak aktywni seniorzy. Może się zdarzyć, że Twoja lokalizacja należy do społeczności o wysokich dochodach, co powinno uwzględniać tworzone przez Ciebie osobowości.

 

Cele – Dokonaj oceny celów i zadań każdej osoby. Pomyśl o związku między celami osobistymi, a propozycją wartości, którą oferuje Twoja firma. Odkryjesz spośród różnych rodzajów klientów, te, które mają cele zgodne z celami Twojej firmy – powinni oni stać się członkami Twojej siłowni, basenu, czy parku trampolin.

 

Wyzwania – jakie przeszkody napotykają zwykle Twoi członkowie w dążeniu do sprawności? A co ich zdaniem blokuje im osiągnięcie celów. Godziny otwarcia klubu, dostępny sprzęt, czy atrakcyjna oferta zajęć fitness to przykłady obszarów, które mogą być przeszkodą w wyborze Twoich usług.

 

Jak im pomóc? – Zdobądź opinie klubowiczów i pomyśl o przyszłych interakcjach z klientami: co im możesz zaoferować i w jaki sposób, aby pomóc im osiągnąć ich cele?

 

Opinie – jakie rzeczy mówią Twoi członkowie na temat któregokolwiek z powyższych elementów? Zachowaj czujność w codziennym kontakcie z klubowiczami i spisuj wszystkie spostrzeżenia, które podsumowują potrzeby i uwagi poszczególnych osób.

 

Wypracowane przez Ciebie osobowości powinny tworzyć grupy, które cechują się chęcią korzystania z Twoich usług. Ustal, kto potrzebuje Twoich produktów i usług, a następnie wciel w życie działania marketingowe mające na celu pozyskanie zdefiniowanych klientów.

 

Marketing obiektu sportowego, a persona

Po opracowaniu persony klienta staje się ona przewodnikiem dla Twojego marketingu. Pomaga zrozumieć, między innymi jakich słów kluczowych używa w sieci. Po zapoznaniu się z frazami kluczowymi łatwiej będzie ci opracować strategię publikowania treści, które możesz stworzyć w e-mail marketingu lub w postaci wpisów na Twoim blogu. Tworzenie dokładnych osobowości może dać ci doskonały wgląd w to, w jaki sposób klubowicze rozwijają Twój biznes. 

 

Leave a Reply