Skip to main content

Spis treści:

Trudno znaleźć osobę, która nie lubi konkursów z nagrodami. Jednym z największych wyzwań w realizacji celów treningowych – co za tym idzie – utrzymaniu długiego cyklu życia klientów jest utrzymanie motywacji. Wiele badań pokazuje, że rywalizacja może pomóc ludziom lepiej osiągnąć ich cele.

Wsparcie kumpla i muzyka to dwa inne świetne czynniki motywujące, jeśli chodzi o cele treningowe na siłowni. Dochodzi również konkurencja. Może to uczucie zwycięstwa lub prawo do chwalenia się. Może to nagrody, a może zarówno jedno jak i drugie. Niezależnie od powodu, konkursy fitness są świetne do zwiększania zaangażowania klientów i poprawy działań marketingowych Twojej siłowni. 

Przy tak wielu rodzajach fitnessowych wyzwań trudno jest zdecydować, od czego zacząć. Istnieją comiesięczne wyzwania takie jak:

  • wyzwania biegowe, 
  • wyzwania rowerowe, 
  • wyzwania indywidualne i grupowe. 

Jeśli jesteś gotowy, aby zorganizować challenge, ale nie wiesz, na co się zdecydować, mamy nadzieję, że ten wpis Ci pomoże. 

 

Podstawowe zasady

Niezależnie od tego, jakie wyzwania zaproponujesz swoim klubowiczom, musi spełnić ono kilka warunków:

  • Klienci muszą w sposób łatwy móc do niego dołączyć
  • Zachęcający do udziału
  • Kompatybilny z narzędziami lub aplikacjami do pomiaru aktywności fizycznej
  • Prawidłowo śledzone za pomocą programu do zarządzania klubem fitness. 

Nagrody

Oczywiście każde wyzwania powinno zostać nagrodzone – klienci chętniej zechcą wziąć w nim udział. Przykładowe nagrody:

  • Miesięczny karnet na siłownię,
  • Darmowy trening z trenerem personalnych + konsultacja dietetyczna,
  • Gadżety firmowe – torba, ręcznik, bidon, shaker, itp.

 

Challenge

Wyzwania za pośrednictwem mediów społecznościowych

Większość Twoich klubowiczów, jeśli nie wszyscy, posiada przynajmniej jedno konto w mediach społecznościowych. Wykorzystaj to, zaproś ich do wzięcia udziału w wyzwaniu w social mediach.

 

Możesz to zrobić na dwa sposoby. 

  1. Wyzwanie trwające miesiąc, w którym każdego dnia członkowie muszą przesyłać zdjęcia lub wideo z treningu. Możesz nawet stworzyć specjalny hashtag dla swojej siłowni. 
  2. Jednorazowe wyzwanie w postaci konkretnego zadania na czas lub ilość:
  • Plank,
  • Pompki,
  • Brzuszki,
  • Burpees,

Challenge w social mediach to świetny sposób na realizację działań marketingowych Twojej siłowni.

 

Wyzwania biegowe

Ludzie chodzą na siłownię z różnych powodów – jednym z główny celów jest spalenie jak największej liczby kalorii. A co jest lepsze w spalaniu kalorii niż bieg? Najlepsze jest to, że wyzwania biegowe można robić wszędzie. Tak więc niezależnie od tego, czy chcesz zebrać dużą grupę biegową, czy też chcesz zrealizować wyzwanie online – wybierz wygodniejszy sposób realizacji.

 

Wyzwania rowerowe

Wyzwania rowerowe są jak wyzwania biegowe, ponieważ można je wykonać na miejscu lub online. Różnica polega na tym, że w przypadku jazdy na rowerze można go nieco bardziej urozmaicić i podzielić na kategorie. Możesz wyłonić zwycięzców, biorąc pod uwagę:

  • Najlepszy czas
  • Najwięcej przejechanych kilometrów
  • Najwięcej spalonych kalorii w danym czasie

Przede wszystkim chodzi o dobrą zabawę. Realizacja celów fitness nie jest najważniejsza. Dzięki wyzwaniom zbudujesz zaangażowaną grupę odbiorców, poprawisz wskaźnik retencji i klienci na pewno chętniej polecą Twój klub fitness.

Leave a Reply