Spis treści:
- Sprzedaż różnych typów biletów (z naliczaniem minutowym)
- Identyfikacja klientów za pomocą kart i zegarków zbliżeniowych
- Sprzedaż artykułów ze sklepu, połączona z gospodarką magazynową
- Rejestracja czasu pracy pracowników
Wybierając oprogramowanie dla siłowni, generalna zasada brzmi, jeżeli dzięki oprogramowaniu jesteś w stanie:
- przygotować lepszą ofertę dla klientów i/lub
- zaoszczędzić swój czas.
To zdecydowanie powinno być wdrożone do Twoich struktur.
W tym artykule prezentuję najważniejsze funkcjonalności na które powinno się zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie dla siłowni. Przedstawiam, także jak każda z nich może przełożyć się na poprawę jej funkcjonowania.
Punkty te przygotowałem w oparciu o wywiady przeprowadzone z właścicielami i managerami siłowni. Zadawałem im pytanie: które funkcjonalności, dla Pana/Pani są najważniejsze przy wyborze oprogramowania?
Sprzedaż różnych typów biletów (z naliczaniem minutowym)
Sprawia, że oferta jest lepiej dopasowana do potrzeb klientów.
- Praktycznie na każdej siłowni przeważają dwa góra trzy główne typy karnetów. Jednak jak zawsze – diabeł tkwi w szczegółach. Klienci doceniają bogatą ofertę, której nie ma żadna inna siłownia. I to tych, najbardziej wymagających klientów, można przyciągnąć dopasowując rodzaj biletu do ich potrzeb.
- Jeżeli trudno Ci jest prowadzić siłownię całodobowo, albo “przeludnia” się w godzinach popołudniowych, rozwiązaniem może być przygotowanie dedykowanej oferty. Dlatego eksperymentowanie z różnymi typami karnetów, lub prowadzenie oryginalnych kampanii sprzedażowych może sprawić, że przyciągniesz większą ilość klientów z Twojego segmentu. Przykładem takiej oryginalnej oferty może być sprzedaż z naliczaniem minutowym.
Identyfikacja klientów za pomocą kart i zegarków zbliżeniowych
Pozwala zaoszczędzić czas Twoich pracowników i Twoich klientów.
- Nikt nie lubi stać w kolejkach spowodowanych powolną pracą na recepcji. Z drugiej strony, praca przy rejestracji użytkowników, też nie jest ulubionym i najbardziej rentownym dla obiektu zajęciem. Dzisiaj, możliwość dostania się na obiekt za pomocą karty, lub zegarka stała się standardem. To absolutny must-have dla każdej siłowni.
Sprzedaż artykułów ze sklepu, połączona z gospodarką magazynową
Prowadzenie siłowni to nie tylko umiejętne znajdowanie klientów na karnety, to także umiejętność wzbogacania oferty o odpowiednie produkty ze sklepu. Oprogramowanie, które wybierzesz powinno umożliwiać tworzenie raportów sprzedaży i stanów magazynowych w sposób automatyczny.
- Zaoszczędzenie Twojego czasu, dzięki bieżącym raportom sprzedaży i stanów magazynowych pozwala Ci analizować i zamawiać tylko te produkty, które najlepiej się sprzedają.
Rejestracja czasu pracy pracowników
Większość czasu osoby zarządzającej siłownią pochłania kontrolowanie. Tak samo jak ważne jest monitorowanie: stanów magazynowych, czy obecności klientów na obiekcie, kluczowe jest rejestrowanie czasu pracy pracowników.
- Dzięki odpowiednio przygotowanym funkcjonalnością oprogramowania, może to odbywać się w sposób automatyczny.
Podsumowanie – oprogramowanie dla siłowni
Rozmawiając z managerami i właścicielami siłowni, zidentyfikowaliśmy najważniejsze funkcjonalności oprogramowania dla tych obiektów. Na tej podstawie przygotowaliśmy także nasz produkt: Manager: Oprogramowanie dla obiektu sportowego, który łączy wskazane elementy.
- Sprzedaż różnych typów biletów.
- Identyfikacja klientów za pomocą kart i zegarków zbliżeniowych.
- Rejestracja czasu pracy pracowników.
Przewidzieliśmy także dla naszych klientów, możliwość wypróbowania czy faktycznie nasze oprogramowanie przełoży się na poprawę funkcjonowania obiektu.
Aby umówić się na darmowe demo produktu: Manager kliknij na button poniżej: