Skip to main content

Spis treści:

Zaopatrzenie to niezwykle ważny element w działalności obiektu sportowego. Kompleksowe wyposażenie to nie tylko sprzęt i maszyny, ale również oferta produktowa dostępna w fitness barze lub na recepcji. Dlaczego? Siłownia oferująca niezbędne napoje, suplementy, odżywki czy nawet gotowe posiłki może znacząco zwiększyć swoje obroty dzięki ich sprzedaży. Przede wszystkim jednak wysyła tym samym jasny komunikat do klienta, pokazując, że dba o każdą kwestię zdrowego stylu życia swoich klubowiczów i pomaga im osiągnąć wymarzone efekty. Pamiętaj, że wyposażenie recepcji czy fitness baru to pierwsze, co widzi konsument po wejściu do klubu. Dobór produktów sugeruje, jak dana siłownia podchodzi do usług, które oferuje.

Jakie produkty obowiązkowo powinny znaleźć się w Twoim fitness barze, by zwiększyć satysfakcję z kompleksowej oferty klubu fitness?

 

Woda i napoje izotoniczne 

Nawodnienie stanowi podstawę efektywnego treningu i zdrowego stylu życia. 

Jaki napój zaoferować klientowi, aby mógł uzupełnić utracone podczas wysiłku płyny? 

To, oczywiście, zależy od rodzaju treningu oraz indywidualnych preferencji ćwiczących. Sugerujemy więc, aby umożliwić klubowiczom swobodne dokonanie wyboru, zapewniając im dostępność wszystkich trzech najpopularniejszych opcji:

 

Napoje izotoniczne

Przy trwającym powyżej godziny intensywnym treningu najlepiej sprawdzą się izotoniki, ponieważ pomagają w szybkim uzupełnieniu wody w organizmie oraz przywróceniu równowagi elektrolitowej. Na rynku dostępne są zarówno napoje izotoniczne z cukrem, jak i takie, które nie zawierają tej substancji. Wybór jednej z tych opcji powinien być indywidualnym wyborem. 

 

Woda źródlana

Woda źródlana jest bardzo szybko wchłaniana przez nasz organizm, jednak charakteryzuje ją niska zawartość składników mineralnych. Jest częstym wyborem osób, które cenią sobie jej działanie polegające na niwelowaniu uczucia suchości
w ustach oraz fakt, że nie rozszerza ona ścian żołądka i nie pobudza apetytu. 

 

Woda mineralna

Ten rodzaj wody pozwala uzupełnić minerały takie jak magnez, wapń sól czy potas. Są one kluczowe dla prawidłowego przepływu wody w komórkach oraz funkcjonowania układu nerwowego. Wody nisko-, średnio- i wysokozmineralizowane stanowią najczęstszy wybór osób ćwiczących, zwłaszcza podczas treningów o umiarkowanej intensywności. 

 

 

Suplementy i produkty impulsowe 

Tak jak wszyscy konsumenci, również klienci siłowni kupują oczami. Warto więc wyeksponować na recepcji zachęcające i wygodne do spożycia produkty, zwłaszcza jeżeli niosą one wymierne korzyści dla Twoich klubowiczów. Część z nich stosowana jest przed treningiem, a część po zakończeniu wysiłku fizycznego. 

 

Przed treningiem

Produktami, które z całą pewnością warto umieścić na ladzie recepcji są pobudzające suplementy przedtreningowe, np. te, które mają formę wygodnych i szybkich do zażycia shotów. Zastrzyk energii przed treningiem jest czymś, czego często potrzebują bywalcy siłowni, zwłaszcza ci, którzy wykonują trening po całym dniu pracy.

Jeżeli twój klub fitness zaopatrzony jest w stolik i miejsce do siedzenia, warto zainwestować w prosty ekspres i stworzyć ofertę zawierającą klasyczne napoje takie jak americano, espresso czy cappuccino. Wielu klientów preferuje naturalne pobudzenie w postaci kawy zamiast suplementów syntetycznych. Pozwala to także na chwilę przyjemnego relaksu.

 

Po treningu

Koktajle proteinowe stanowią jedną z najchętniej wybieranych opcji po treningu. Według wielu badań wspomagają one przywracanie kluczowych funkcji mięśni po intensywnym wysiłku. Tego rodzaju szejki mogą być sporządzane na bazie białka serwatki, białka mleka lub węglowodanów. Zachęcamy do przygotowywania ich w koktajlerze elektrycznym, który zapewni odpowiednią konsystencję. Pamiętaj, aby posiadać w ofercie kilka różnych smaków tego typu odżywek, aby trafić w gust każdego klienta.

 Kolejnym popularnym produktem są również batony proteinowe. Słodka przyjemność z solidną porcją białka w przyjemnej do spożycia formie, cieszy się niesłabnącą popularnością wśród osób aktywnych fizycznie. Kilka rodzajów tego typu przekąski
z pewnością skusi wielu klientów i pozwoli im zaspokoić głód oraz ochotę na coś słodkiego, bez wyrzutów sumienia. 

 

Gotowe posiłki

Jeżeli w Twoim klubie fitness masz możliwość wygospodarowania miejsca na kuchenkę mikrofalową oraz na komfortową przestrzeń, w której można spokojnie zjeść, gotowe fit posiłki będą świetną opcją wzbogacającą Twoją ofertę produktową. Wielu klientów nie ma czasu na to, żeby zatroszczyć się zarówno o aktywność fizyczną jak i o zdrową, zbilansowaną dietę, która jest niezbędna dla zdrowia oraz osiągnięcia i utrzymania idealnej sylwetki.

Zaletą tego rozwiązania jest niewątpliwie fakt, że nie musisz inwestować we własną lodówkę, w której będziesz przechowywać i eksponować posiłki. Dostawcy tego typu cateringu oprócz świeżych zestawów obiadowych, mają w swojej ofercie również dzierżawę sprzętu chłodniczego o różnych gabarytach. Możesz więc na początek zamówić najmniejszą dostępną lodówkę i zorientować się, czy na Twojej siłowni jest popyt na tego typu produkty. 

 

Więcej nie znaczy lepiej

Oferta produktowa klubu fitness powinna zaspokajać najważniejsze potrzeby osób ćwiczących. Nie warto dokonywać zbyt dużego zatowarowania, by nie narażać się na straty. Zbyt duży wybór może też wpędzić w konsternację klientów, zwłaszcza tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze zdrowym i aktywnym trybem życia. Poza niezbędnymi produktami możesz więc wprowadzać do oferty pojedyncze nowości, testując i mierząc zainteresowanie oraz potrzeby Twoich klubowiczów.

[wgl_spacing spacer_size=”30px”][wgl_button button_text=”Przetestuj 30 dni za darmo” size=”m” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Foprogramowanie-dla-obiektu-sportowego.pl%2Fdarmowa-prezentacja%2F|title:Darmowa%20prezentacja||”]