Spis treści:
- Sprzedaż – karnety, bilety, usługi i produkty
- Marketing – grupowanie klientów i kampanie SMS
- Zarządzanie pracownikami – planowanie i delegowanie zadań
Sprawne zarządzanie obiektem sportowym to podstawa prawidłowego funkcjonowania biznesu, który długofalowo przyniesie oczekiwane zyski i będzie podstawą do rozwoju / skalowania działań.
Nasze oprogramowanie w sposób kompleksowy pozwala zadbać o każdy obszar funkcjonowania obiektu sportowego, niezależnie czy mamy do czynienia z branżą fitness, parkiem rozrywki, czy basenem, przynależącym do hotelu, spa.
W poniższym artykule przedstawimy najważniejsze funkcjonalności OOS i ich zastosowanie w praktyce. Pokażemy również, w jaki sposób poprawić wyniki osiągane w niektórych aspektach zarządzania obiektem sportowym.
Część I:
- Sprzedaż – karnety, bilety, usługi i produkty,
- Marketing – grupowanie klientów i kampanie SMS,
- Zarządzanie pracownikami – planowanie i delegowanie zadań,
Część II:
- Gospodarka magazynowa – ład i porządek w magazynie,
- Kontrola dostępu do obiektu sportowego – bramki wejściowe i karty dostępu,
- Raporty i statystyki – jak rozumieć poszczególne dane i jaki mają wpływ na wyniki finansowe obiektu sportowego,
Sprzedaż – karnety, bilety, usługi i produkty
Podstawowy obszar generowania przychodu w obiekcie sportowym. Nasze oprogramowanie pozwala swobodnie definiować ofertę karnetów, biletów, treningów personalnych, okresowe promocje oraz prowadzić sprzedaż produktów z recepcji / baru (batony, napoje, suplementy, gadżety, itp.)
Karnety:
Możesz zaoferować swoim klientom dowolną ilość karnetów i czas ich obowiązywania. Począwszy od klasycznych, miesięcznych dostępów do obiektu, przez okresowe, jak i – cieszące się największą popularnością – karnety na czas nieokreślony (z ustalonym okresem wypowiedzenia). Dodatkowo, w ramach działań marketingowych, możesz przypisywać promocje okresowe obowiązujące dla danego rodzaju karnetu: zniżka cenowa, brak opłaty za daną ilość miesięcy, itp.
Od teraz możesz również automatycznie przypominać swoim klientom o promocjach, nowych produktach, czy dedykowanych ofertach. Działanie takie może sprawić, że klienci zdecydują się na wizytę w klubie lub przyprowadzą kolejnych klubowiczów.
Bilety wejść do obiektów:
Prowadząc obiekt typu park trampolin, sala zabaw, basen, rozliczenie za wizytę opiera się na ilościowym lub czasowym bilecie wstępu.
W ramach sprzedaży biletów i wejść jednorazowych samemu definiujesz sposób rozliczenia klientów:
- czasowe,
- ilościowe,
Pierwsze z nich pozwala minutowo naliczać czas w obiekcie (klient dopłaca proporcjonalnie do ilości przekroczonych minut w placu zabaw). Ilościowe natomiast sprawdza się w obiektach, które chcą pozyskiwać klientów, którzy będą regularnie odwiedzać plac zabaw. Możesz określić ilość wejść w ramach karnetu lub zaproponować wejście typu open (bez ograniczeń ilościowych).
Produkty retail (odżywki, soki, batony, woda, gadżety, itp):
W tym przypadku również masz pełną swobodę definiowania cen, promocji, podgląd do ilości dostępnych produktów.
Nasz system jest kompatybilny z drukarkami fiskalnymi oraz terminalami płatniczymi, dzięki czemu klient może wybrać sposób płatności.
Marketing – grupowanie klientów i kampanie SMS
Spersonalizowany kontakt z klientem odgrywa dużą rolę w skutecznym zarządzaniu obiektem sportowym.
Dzięki OOS możesz dowolnie grupować klientów oraz przypisywać im tagi – pozwoli Ci to łatwiej dotrzeć z promocją lub informacją do Twoich podopiecznych. Wiadomości będą odpowiednio dostosowane do potrzeb klubowicza.
Przykład I:
Grupowanie klientów, którzy chętnie kupują produkty retail, pozwala skierować do nich promocję oferowaną na odżywki białkowe, czy gadżety. Klienci nie zawsze mają czas i świadomość rabatów oferowanych przez nasz obiekt, dlatego wiadomości SMS skutecznie zwiększą sprzedaż i poprawią wyniki finansowe Twojej siłowni czy klubu fitness.
Przykład II:
Darmowa konsultacja z trenerem personalnym. Pozyskanie klientów na usługi treningu personalnego jest trudne – w dobie internetowych kursów i bardzo dużej podaży specjalistów musimy dotrzeć do jak największej grupy klientów, tak aby pozwolić sobie na sukces w sprzedaży dodatkowych usług. Stwórz wiadomość informującą o wstępnej, darmowej konsultacji z trenerem personalnym i wyślij do całej bazy kontaktów. Część klientów korzystających z siłowni nie widzi efektów z dotychczasowych działań i chętnie skorzysta z porady eksperta. Konsultacja taka jest najkrótszą drogą do sprzedaży pakietu 8, 12 czy nawet 24 treningów personalnych.
Zarządzanie pracownikami – planowanie i delegowanie zadań
Moduł pracowniczy, oprócz przypisywania dostępu do konkretnych funkcji naszego oprogramowania pozwala tworzyć listy zadań dla pracowników i grup pracowniczych. Zadania widoczne są w trybie 7-dniowym, z podziałem na kategorie pracowników (np. instruktorzy, recepcja). Umożliwiamy również widok zadań dla poszczególnych pracowników.
Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz tworzyć listy zadań, dla wielu obszarów w obiekcie sportowym:
- Recepcja:
- sprawdzenie czystości w obiekcie,
- kontakt z klientami, którym kończą się karnety,
- prowadzenie konta na Facebook i Instagram,
- tworzenie listy osób zalegających z płatnością za karnet,
- realizacja kampanii marketingowej,
- Trenerzy personalni:
- plan sprzedaży treningów personalnych na dany miesiąc,
- harmonogram realizacji darmowych konsultacji,
- dni otwarte (konsultacje przez jeden dzień w miesiącu),
- Pracownicy odpowiedzialni za utrzymanie czystości:
- harmonogram sprzątania stref w obiekcie,
- lista środków czystości, którą należy dokupić,
Działanie takie zwiększy efektywność funkcjonowania Twojego obiektu sportowego i pozwoli utrzymać porządek i zmaksymalizuje działania w ciągu dnia Twoich pracowników, nawet kiedy nie będziesz mógł osobiście być w klubie fitness, siłowni, czy sali zabaw.