Spis treści:
- Gospodarka magazynowa – ład i porządek w magazynie
- Kontrola dostępu do obiektu sportowego – bramki wejściowe i karty dostępu
- Raporty i statystyki – jak rozumieć poszczególne dane i jaki mają wpływ na wyniki finansowe obiektu sportowego
W poprzedniej części artykułu poruszyliśmy tematy związane ze sprzedażą, marketingiem oraz zarządzaniem pracownikami w obiekcie sportowym. Jeżeli nie miałeś jeszcze okazji zapoznać się z tym wpisem, możesz to zrobić przechodząc w link poniżej:
W tej części opisujemy kolejne obszary, w których nasz system pozwala usprawnić codzienne funkcjonowanie obiektu sportowego oraz poprawić wyniki finansowe i jakościowe oferowanych usług:
- Gospodarka magazynowa – ład i porządek w magazynie,
- Kontrola dostępu do obiektu sportowego – bramki wejściowe i karty dostępu,
- Raporty i statystyki – jak rozumieć poszczególne dane i jaki mają wpływ na wyniki finansowe obiektu sportowego.
Gospodarka magazynowa – ład i porządek w magazynie
Nasze oprogramowanie posiada moduł zarządzania magazynem. Dostępne funkcjonalności:
- możliwość dodawania kontrahentów do bazy – klient dodany do bazy pozostaje w niej do momentu usunięcia,
- tworzenie dokumentów inwentaryzacyjnych – przeprowadzając weryfikację stanów magazynowych, możesz wygenerować raport ukazujący ilość produktów w systemie i zestawić to z rzeczywistym stanem (dobrą praktyką jest przeprowadzanie kontroli raz w miesiącu, żeby rozbieżność produktów na koniec roku nie była nadmiernie duża. Działanie takie pozwala zminimalizować ryzyko strat wynikających z przeterminowanych produktów, czy błędów pracowników recepcji),
- tworzenie dokumentów magazynowych (PZ – przyjęcie zewnętrzne towaru, WZ – wydanie zewnętrzne towaru, przesunięcie międzymagazynowe – pomiędzy naszymi obiektami, korekty stanów magazynowych – przy błędnej sprzedaży produktów, jesteśmy w stanie ręcznie poprawić ilość, na przykład podczas błędnego nabicia smaku batoników, czy napojów),
- możliwość wprowadzania dat ważności produktów – oferujemy moduł, w którym określisz datę ważności produktu i otrzymasz powiadomienie o zbliżającym się końcu terminu przydatności (możesz wtedy w promocyjnych cenach sprzedać produkty i nie musieć ich utylizować),
- przypomnienie o niskich stanach magazynowych danego produktu.
Porządek w tym aspekcie pozwala zaoszczędzić wydatki związane z przeterminowanymi produktami, regularnie uzupełniać braki produktowe i zadbać o formalności związane z dostawami i inwentaryzacją. Finansowe problemy wynikające z braku odpowiedniej gospodarki magazynowej w Twoim obiekcie sportowym, mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych rocznie, które można przeznaczyć na kampanię promocyjną, czy prowizję dla pracowników.
Kontrola dostępu do obiektu sportowego – bramki wejściowe i karty dostępu
Identyfikacja klientów i kontrola dostępu w obiektach sportowych to podstawowe działanie mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz zautomatyzowanie obsługi klientów, dzięki czemu możemy ograniczyć koszty związane z pracą recepcji.
Zastosowanie kontroli dostępu zabezpiecza obiekt oraz ogranicza koszty pracy recepcji lub zmienić godziny otwarcia lokalu (nawet do pracy całodobowej).
W swojej ofercie, oprócz pełnej integracji z bramkami wejściowymi, posiadamy również akcesoria wspierające kontrolę dostępu:
- karty magnetyczne oraz czytniki,
- opaski silikonowe,
- zegarki (zapinane na rzepy lub silikonowe).
Wyżej wymienione akcesoria wspierają obsługę klienta – przyspieszają proces identyfikacji. Dodatkowo pozwalają kontrolować posiadane usługi oraz służą do naliczania minutowego oraz rozliczania wizyty w obiekcie.
Mogą posłużyć również jako dostęp do szafki w przebieralni – klienci oraz właściciele lokali nie muszą inwestować w innego rodzaju rozwiązania (kłódki, zamki, itp.)
Karty magnetyczne projektujemy wedle uznania klientów – będą wizytówką Twojej firmy i jednocześnie formą promocji, którą przeprowadzą klienci pokazując swoim znajomym estetyczne i designerskie karty.
Wprowadzając kontrolę dostępu w swoim obiekcie sportowym optymalizujesz trzy obszary prowadzonego biznesu. Przede wszystkim gwarantujesz większe bezpieczeństwo – zarówno swoim pracownikom, jak i klientom uczęszczającym do obiektu.
Po drugie – w perspektywie długofalowej – wykorzystanie bramek zmniejsza koszty prowadzonej działalności, zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na pozyskanie nowym klientów.
Finalnie klienci również odczują pozytywne skutki kontroli dostępu. Ich identyfikacja oraz sprzedać będzie szybsza, dzięki wykorzystaniu akcesoriów.
Raporty i statystyki – jak rozumieć poszczególne dane i jaki mają wpływ na wyniki finansowe obiektu sportowego
Managerowie oraz właściciele otrzymują dostęp do automatycznych raportów, między innymi:
- czasu pracy pracowników,
- przychodów,
- stanu kasy,
- stanów magazynów (w przypadku prowadzenia dodatkowej sprzedaży)
- sprzedaży dziennej,
- sprzedaży miesięcznej,
- aktywnych karnetów,
- kończących się umów,
- ilości klubowiczów,
- liczby wizyt,
- itp.
Chcąc obserwować zmiany zachodzące w Twoim obiekcie sportowym należy monitorować wiele obszarów jego funkcjonowania. Rozbudowany moduł statystyk to niezbędne narzędzie w procesie poprawy wyników finansowych i jakościowych w firmie. Modele biznesowe obiektów sportowych opierają się o różne kluczowe wskaźniki efektywności (KPI).
Dzięki analizie danych możesz zaobserwować m. in. okresy dużego przyrostu klubowiczów (1Q i 3Q), średni czas trwania karnetu, zysk ze sprzedaży towarów, frekwencję na zajęciach fitness. Wszystko to ma przełożenie na planowanie działań krótko- i długofalowych, celem lepszych wyników finansowych klubu.
Dzięki dostępnym raportom jesteś w stanie tworzyć prognozy finansowe i jakościowe oraz na bieżąco analizować osiągane wyniki, które mają bezpośrednie przełożenie na codzienne funkcjonowanie obiektu sportowego.