Spis treści:
Raportowanie i analiza wyników to kluczowy obszar w prowadzeniu biznesu, który pozwala eliminować straty oraz optymalizować działania mające na celu zwiększenie rentowności klubu fitness, siłowni, placu zabaw czy basenu.
W większości przypadków – jeżeli honorujemy karty partnerów np. Multisport, FitPtofit czy Ok System – dane zbierane są w systemach zewnętrznych.
Do takich danych zaliczamy:
- liczba wejść do obiektu w ciągu miesiąca,
- liczba wizyt na zajęciach fitness,
- częstotliwość wizyt.
Dane te pozwalają analizować frekwencję na zajęciach, aktywnych klubowiczów, itp. Jednak do sprawnego funkcjonowania obiektu potrzebujemy większej ilości informacji:
- rodzaj zajęć fitness, które cieszą się popularnością, a które osiągają niski wskaźnik frekwencji
- sprzedaż produktów z recepcji / klient,
- godziny wizyt.
Raportowanie karnetów partnerskich w OOS
OOS pozwala wprowadzić do systemu karnety partnerskie – w celu zbierania danych i informacji o użytkownikach korzystających z zewnętrznych benefitów.
Jako administrator systemu, może samemu zdefiniować karnet od partnera. Docelowa cena to 0 zł, więc klient widnieje, jako użytkownik aktywny bez konieczności dokonywania zapłaty. W momencie przyjścia do obiektu – oprócz weryfikacji karnetu partnerskiego odbywa się rejestracja wizyty w klubie.
Rozwiązanie takie pozwala zwiększyć ilość pozyskiwanych danych per klient oraz prowadzić kampanię marketingową, również dla osób korzystających z usług partnerów zewnętrznych. O grupowaniu klientów pisaliśmy w tym artykule:
Funkcjonalność pozwalająca wdrożyć klientów z tzw. benefitów do systemu, w połączeniu z automatycznym potwierdzeniem obecności na zajęciach fitness w momencie “odbicia” karty przy wejściu do obiektu pozwala uniknąć sytuacji, w której liczba osób na zajęciach przewyższa maksymalną pojemność sali.
Wygoda posiadania wszystkich danych w jednym miejscu pozwala znacząco skrócić czas analizy i raportowania, a w szczególności wyniki te są kompletne i miarodajne.