Spis treści:
- Wykorzystaj moment wzmożonej motywacji
- Zorganizuj Tydzień Zajęć Otwartych w parku trampolin
- Przygotuj korzystną promocję noworoczną
- Zaplanuj imprezę karnawałową w parku trampolin
- Zaproś grupy zorganizowane i wycieczki
Chociaż parki trampolin wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością, należy pamiętać, że klienci stale potrzebują nowych bodźców oraz atrakcyjnych promocji, aby się nie znudzić i nie zwrócić w stronę konkurencji. Rozpoczęcie nowego roku to idealny czas na akcje i wydarzenia promocyjne, które pozwolą Ci podtrzymać zainteresowanie Twoim obiektem.
Oto pięć wskazówek, jak w pierwszym kwartale 2023 roku przyciągnąć nowych i utrzymać dotychczasowych klientów Twojego parku trampolin.
1. Wykorzystaj moment wzmożonej motywacji
W okresie świątecznym i sylwestrowym możesz odnotować zmniejszone zainteresowanie Twoim parkiem trampolin. W tym czasie klienci wyjeżdżają i spędzają czas z rodziną, a także pozwalają sobie na spożywanie większej liczby kalorii i zmniejszenie aktywności fizycznej. Początek roku stanowi dla nich powrót do codziennych nawyków lub postanowień o rozpoczęciu zdrowego stylu życia. Zadbaj więc o to, aby w przekazie marketingowym podkreślić wpływ skakania na trampolinach na utratę tkanki tłuszczowej, poprawę kondycji i zwiększenie ogólnej sprawności. W tym celu możesz wykorzystać sponsorowane reklamy w mediach społecznościowych lub sieci Google. Aby zwiększyć zysk ze sprzedaży pozostałych produktów, możesz także umieścić w swojej ofercie gastronomicznej shake’i proteinowe i zdrowe przekąski, np. koktalje owocowe, ciasta bez cukru czy dietetyczne tarty i kanapki. Czas zmniejszonego obłożenia wykorzystaj, aby zaplanować grafiki pracy, dokonać napraw i konserwacji w obiekcie, czy przygotować się do nadchodzących działań promocyjnych.
2. Zorganizuj Tydzień Zajęć Otwartych w parku trampolin
Korzystając z powrotu klientów po przerwie świątecznej, zaprezentuj im swoją ofertę zajęć zorganizowanych lub treningów indywidualnych. Stwórz tygodniowy grafik aktywności dodatkowych dostępnych w Twoim obiekcie i zaproś wszystkich chętnych do jednorazowego darmowego udziału w wybranych zajęciach. Wiedząc, jak wyglądają treningi i kto je prowadzi, klientom łatwiej będzie zdecydować się na zakup karnetu, zwłaszcza w momencie, w którym mają mocne i aktualne postanowienia noworoczne.
3. Przygotuj korzystną promocję noworoczną
Zniżki i rabaty to nieśmiertelny sposób na zachęcenie klientów do zakupu biletów. Nie warto jednak obniżać ceny jednorazowego wejścia, skoro oferowane przez Ciebie usługi są atrakcyjne, a odwiedzający kojarzą je z wysoką jakością. Rozważ promocję, która doceni i będzie gratyfikować lojalnych klientów. Możesz więc wprowadzić okresową sprzedaż vouchera na 5 wejść w cenie 4 (do wykorzystania w dowolnym czasie), kartę lojalnościową, która pozwala na co 10. wejście gratis lub nagrodę za przyprowadzenie ze sobą dwóch osób, które nigdy jeszcze nie korzystały z Twojego obiektu. Trafnym pomysłem może okazać się także zniżka dla klientów, którzy i tak jednorazowo zostawiają w Twoim parku trampolin większą kwotę (np. duże rodziny, czyli rodzice z przynajmniej trójką dzieci). Te i podobne akcje promocyjne pozwolą Ci pozyskać nowych klientów oraz sprawią, że dotychczasowi odwiedzający, którzy polecają Twój obiekt rodzinie i znajomym, poczują się docenieni.
4. Zaplanuj imprezę karnawałową w parku trampolin
Początek roku nierozerwalnie kojarzy się z zabawą, balami i przyjęciami. Dla wielu klientów impreza zorganizowana w parku trampolin będzie zupełnie nowym doświadczeniem i wydarzeniem, które z pewnością przyciągnie ich uwagę. Największą popularnością cieszą się eventy o określonej tematyce (np. fluo party, karnawał w Rio de Janeiro czy lata 80’). Imprezie mogą towarzyszyć takie atrakcje jak występ DJa, pokaz laserów, poczęstunek, konkurs na przebranie lub wykonanie figury akrobatycznej. Możesz zaplanować kilka oddzielnych wydarzeń dla klientów w różnym wieku (np. dla dzieci, nastolatków i dorosłych). Zwróć uwagę, aby odpowiednio wcześnie rozpromować event. Możesz to zrobić, dołączając ulotki do wszystkich sprzedanych biletów, tworząc wydarzenie na Facebooku i zapraszając na nie użytkowników czy też wysyłając e-maile lub SMSy do Twojej bazy klientów. Imprezy tego typu warto zacząć przygotowywać z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zdążyć zarówno z promocją, jak i z organizacją.
5. Zaproś grupy zorganizowane i wycieczki
Od 23 stycznia do 26 lutego w całej Polsce trwają ferie zimowe. W wielu miejscach organizowana jest tzw. “Zima w mieście”, której koordynatorzy szukają ciekawych miejsc dla swoich podopiecznych. Interesują ich terminy, które w obiektach sportowych cieszą się na co dzień zdecydowanie mniejszą popularnością (godziny poranne w dni robocze). Jest więc to doskonała okazja, aby zapełnić tzw. martwe godziny. Skontaktuj się z koordynatorami akcji w Twojej okolicy (np. w mieście lub na terenie całej gminy/powiatu) i zaproś ich do obiektu, proponując atrakcyjną stawkę godzinową. Korzystną opcją może być także kontakt z biurami podróży, które organizują wypoczynek dzieci podczas ferii i przedstawienie im oferty zawierającej atrakcje dostępne w Twoim parku trampolin. W ten sposób możesz ściągnąć do swojego obiektu ludzi z całego kraju.
Pierwszy kwartał roku to okres wzmożonej pracy dla obiektów sportowych, ale również większych zysków i poszerzania bazy klientów, którzy wrócą w kolejnych miesiącach. Warto więc zadbać o kompleksową organizację wydarzeń i promocji, które planujesz przeprowadzić. W sprzedaży dodatkowych usług i produktów, budżetowaniu, kontroli rezerwacji i stanów magazynowych oraz planowaniu czasu pracy obsługi pomoże Ci OOS — oprogramowanie do zarządzania obiektem sportowym.
Jeśli Twój obiekt wymaga indywidualnych rozwiązań, z chęcią omówimy możliwość wprowadzania personalizowanych narzędzi i modułów. Umów się na darmową prezentację systemu OOS i dowiedz się, jak praca może stać się przyjemnością.