Spis treści:
Obiekt sportowy nie może funkcjonować bez klientów. To oczywiste. Od dłuższego czasu branża sportowa odchodzi od klasycznego, analogowego marketingu, jako głównego sposoby pozyskania klientów (ulotki, plakaty, bannery, reklamy w radio) i decyduje się na działania digitalowe.
Zalet jest ogrom, zaliczymy do nich przede wszystkim:
- niższy koszt pozyskania klienta,
- łatwiejsza komunikacja,
- precyzyjne określenie grupy docelowej,
- niższy koszt prowadzenia działań,
- możliwość swobodnego testowania skutecznych sposobów pozyskania klubowiczów.
Strona internetowa to podstawa komunikacja z potencjalnymi klientami. Każda z osób poszukująca siłowni, parku trampolin, klubu fitness w pierwszej kolejności odwiedzi Twoją witrynę i na tej podstawie zdecyduje się na wizytę w Twoim obiekcie. W poniższym artykule pokażemy Ci, jaką strukturę powinna mieć strona internetowa, aby kupić odbiorcę.
Strona główna
Strona główna powinna składać się z kilku fundamentalnych sekcji, które dostarczą klientowi podstawowych informacji, powinna zawierać odpowiedzi na pięć pytań:
what – czym dokładnie się zajmujesz (czy prowadzisz zajęcia fitness, czy posiadasz trenerów personalnych, itp.),
who – kim jesteś,
why – dlaczego robisz to, co robisz, co Cię wyróżnia, dlaczego wybrać akurat Twój obiekt sportowy? Odpowiedz na pytanie, jaką masz unikalną propozycję sprzedaży i czego konkurencja nie może od Ciebie skopiować lub kupić,
where – gdzie można cię znaleźć, jak się z Tobą skontaktować, podaj godziny otwarcia, telefon kontaktowy, lokalizację obiektu, itp.
Oferta
Klienci odwiedzający Twoją stronę chcą wiedzieć, co oferujesz i w jakiej cenie. Przedstaw propozycję karnetów lub biletów i przedstaw wszystkie dostępne produkty i usługi, z których klubowicz będzie mógł skorzystać.
Oferta nie powinna być wielce rozbudowana i zawierać skomplikowane regulaminy, czy umowy. To w końcu miejsce relaksu, treningu, a nie podpisanie leasingu czy zakup mieszkania.
Zespół
Pokaż, kim jesteście. Przedstaw swój zespół, opisz każdego z pracowników. Pozwoli Ci to zbudować pozytywny wizerunek i profesjonalizm. Pochwal się ukończonymi szkoleniami, kursami, doświadczeniem.
Umieść listę obiektów
Jeżeli Twoja firma posiada więcej niż jedną lokalizację umieść mapkę, na której zaznaczysz punkty oraz dane kontaktowe.
Grafik zajęć grupowych
Twoi klienci wybierają obiekty również dla zajęć grupowych. Bardzo szybko chcą zweryfikować ofertę oraz harmonogram.
Stwórz osobną podstonę i opisz poszczególne zajęcia i przedstaw w formie kalendarza. Idealną sytuacją byłby moment, w którym klient może zapisać się na zajęcia online. Zwiększy to szansę na zakup karnetu i wybór Twojego obiektu.
Blog
Blog pozwoli Ci pozycjonować się organicznie. Co to znaczy? Im lepsza treść, pasująca dla Twojej branży, tym wyżej pojawisz się w Google. Twórz artykuły w oparciu o słowa kluczowe związane z usługami Twojego obiektu.
Przykład? Prowadzisz siłownię, w której prowadzone są zajęcia fitness – napisz serię artykułów, w których opiszesz każdy z rodzajów zajęć. Klienci szukają takich informacji w sieci i chcą wiedzieć, czy HIIT jest skuteczny – trafią na Twój artykuł i być może skorzystają z usług Twojej siłowni.
FAQ
Możesz również stworzyć podstronę, na której zbierzesz wszystkie najczęściej pojawiające się pytania wraz z odpowiedziami. Klient nie zakupi karnetu, jeżeli pojawi się u niego obiekcja bez rozwiązania. Zwiększ szansę na finalizację sprzedaży.
Podsumowanie
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie obiektu sportowego bez strony internetowej. Zadbaj o komunikację z odbiorcami i zwiększ liczbę sprzedanych karnetów i biletów dzięki ofercie online.
Pamiętaj, że konsumenci w pierwszej kolejności weryfikują markę online i dopiero podejmuję decyzję zakupową. Rozwiej wszelkie wątpliwości i pokaż, dlaczego to właśnie z Twojego obiektu klienci powinni skorzystać i zostać na dłużej.