Skip to main content

Spis treści:

Zdrowy tryb życia i aktywność fizyczna nie wychodzą z mody. Jednak wiele osób, zwłaszcza tych rozpoczynających swoją przygodę z treningiem, nie posiada wiedzy o tym, jak ćwiczyć poprawnie i bezpiecznie. Rozwiązanie niewątpliwie stanowią treningi personalne prowadzone przez profesjonalnego i doświadczonego instruktora siłowni. Aby klienci decydowali się na zakup takiej usługi, warto wyjść do nich z inicjatywą i odpowiednio ich zachęcić.


Treningi personalne w klubie fitness – jak skłonić klientów do ich zakupu?

Treningi personalne mogą kojarzyć  się z wygórowanymi cenami, które bywają dla klientów zaporowe. W związku z obecną sytuacją pandemiczną aktywność fizyczna przenosi się z siłowni i klubów fitness do domów lub całkowicie zanika. Ludzie szukają rozwiązań na własną rękę, niższym kosztem, nie biorąc pod uwagę tego, że brak odpowiedniego podejścia i nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń w najlepszym wypadku mogą skutkować brakiem oczekiwanych efektów, a w najgorszym groźną kontuzją. Aby ułatwić klubowiczom szybsze osiągnięcie rezultatów oraz pomóc w zachowaniu zdrowia, należy zadbać o ich edukację. 

Sprzedaż treningu personalnego — grunt to dobra oferta

Klienci mają różne wymagania, potrzeby i oczekiwania. Osoby przychodzące na siłownie liczą na atrakcyjne promocje i spersonalizowaną ofertę, która będzie konkurencyjna względem innych obiektów sportowych. Oto kilka propozycji, które warto przemyśleć:  

  • 2 w cenie 1 -> Trening personalny + indywidualny plan dietetyczny.
    Odpowiednio dopasowana dieta stanowi niezbędne uzupełnienie regularnych treningów. Jeżeli klient zauważy znaczące efekty, chętniej wykupi kolejny pakiet, aby osiągać jeszcze bardziej spektakularne efekty. 
  • Pakiet Duo -> Jest to opcja dla osób, które chcą wspólnie trenować pod okiem instruktora i posiadają podobny poziom zaawansowania oraz oczekiwania. Dla trenera jest to taki sam czas pracy, podczas gdy koszty klienta rozłożone są na pół.
  • Trening w języku obcym -> Dla obcokrajowców poszukujących opieki i instruktażu profesjonalnego trenera, barierą często bywa język. Jeśli zatrudnisz instruktora posługującego się w stopniu komunikatywnym językiem angielskim (lub innym językiem obcym) masz szansę przyciągnąć nową grupę klubowiczów.

Na siłowni również liczy się pierwsze wrażenie!

Trener personalny to osoba, z którą Twój klient spędzi na sali długie i wymagające godziny. Ważna jest więc relacja między nimi. Aby klubowicz mógł przekonać się, czy złapie dobry kontakt ze swoim trenerem, zaoferuj mu darmowy trening próbny. To szansa dla instruktora, by jak najlepiej się zaprezentować i zachęcić do siebie potencjalnego klienta.

Dobrym rozwiązaniem będzie także zainwestowanie w szkolenia z autoprezentacji
i sprzedaży dla trenerów i instruktorów siłowni. Jeżeli trener da się poznać jako profesjonalista w swoim fachu i będzie potrafił wykreować oraz zdefiniować potrzeby klientów, zdobędzie ich zaufanie i zwiększy szansę na sfinalizowanie transakcji.
Pamiętaj, że nie sprzedajesz treningu personalnego, ale realizację marzenia o zdrowym ciele i pięknej sylwetce!

Cyfryzacja na Twojej siłowni to rozwiązanie problemów klienta


Prowadzenie siłowni w czasach cyfryzacji to prawdziwe wyzwanie. Sprostaj mu, digitalizując swój klub fitness. Skorzystaj z mocy Social Mediów, na których zaprezentujesz Twoich trenerów i zaoferuj klientom możliwość rezerwacji treningów personalnych z wybranym instruktorem i mobilnego opłacenia usługi. Wybierz popularne metody płatności takie jak
PayPal, PayPo, Blik, płatność kartą, PayU czy Google Pay

Na stronie internetowej oraz na profilach społecznościowych warto uruchomić możliwość czatu z wybranym trenerem w godzinach jego pracy. Klubowicze, którzy chcieliby wybrać go na stanowisko swojego trenera personalnego, mieliby szansę zadać mu pytanie dotyczące prowadzonych przez niego zajęć, jego doświadczenia
i innych spraw związanych z klubem, które ich nurtują, a także lepiej się poznać. 

Takie rozwiązanie sprawiłoby, że klienci poczują się pewniej i bezpieczniej. Zapewnienie profesjonalnej i wykwalifikowanej kadry, która udzieli odpowiedzi na nurtujące klubowiczów pytania i zrozumie ich wątpliwości oraz potrzeby, jest bardzo ważnym elementem, wspomagającym budowanie relacji. Zaufanie jest podstawą udanej współpracy. Warto więc postawić na troskę i dbałość o klienta, który odwdzięczy się lojalnością.

 


Co jeszcze możesz zrobić?

Aby klienci Twojego klubu fitness zaczęli chętniej wybierać treningi personalne, spróbuj skorzystać z kilku poniższych wskazówek.:

  • Stwórz kreatywną kampanię reklamową, decydując się na pomoc specjalistów od Facebook Ads i Google Ads.
  • Twórz lokalne wydarzenia i spotkania, które przyciągną potencjalnych klientów siłowni i pozwolą Twoim trenerom się zaprezentować.
  • Wybierz odpowiedni dzień w miesiącu i zaproponuj pierwszym 10 osobom darmowy trening personalny
  • Organizuj konkursy, w których do wygrania będzie pakiet indywidualnych treningów
  • Podejmij współpracę z innymi liderami branży fitness, takimi jak centra dietetyczne, baseny, sauny, czy sklepy z suplementami dla sportowców — poczta pantoflowa i marketing szeptany wciąż jest skuteczną formą promocji.
  • Nagradzaj lojalnych klientów darmowym treningiem personalnym raz na kwartał.
  • Skorzystaj z usług influencera, który swoim autorytetem i popularnością przekona klubowiczów do efektywności treningów personalnych