Skip to main content

Spis treści:

W pewnym momencie prowadzenia działalności klubu fitness lub siłowni nastaje etap stagnacji i niejednokrotnie zastanawiamy się jak zwiększyć nasz miesięczny dochód. Mamy stałe zyski, które generowane są z obecnie oferowanych usług i produktów, jakimi są karnety czy suplementy (BCAA, Kreatyna, odżywki białkowe itp.), które są kupowane przez osoby stale uczęszczające do naszego klubu. Jednak istnieją sposoby, dzięki którym nasze przychody mogą wzrosnąć. Mówimy o zajęciach fitness. Dzięki nim będziemy mogli zdobyć wielu nowych (potencjalnie stałych) klientów oraz zachęcimy obecnych do wypróbowania czegoś nowego niż obecnie oferowane usługi. 

 

Wysoka konkurencyjność

Obecnie rynek klubów fitness jest bardzo konkurencyjny i trudny do przebicia, gdyż wiele ofert jest po prostu do siebie zbliżona i bardzo podobna. Godziny otwarcia siłowni/klubów w większości przypadków są takie same (od 6:00 do 22:00-23:00), a niekiedy siłownie są czynne 24/7. Sprawa ma się podobnie w kwestii cen i oferowanych usług. Karnety miesięczne, kwartalne, wejścia jednorazowe znajdziemy w każdej siłowni czy klubie fitness. Zakres ich cen jest niemalże identyczny, a promocje oferowane przez kluby wyglądają podobnie. Sprzęt, którym dysponujemy, znajdziemy w każdej siłowni i klubie fitness, ponieważ jest to nieodłączny element prowadzenia takiej działalności. Jak w takim razie przebić się i zyskać nowych klientów, którzy wygenerują dodatkowy przychód?

 

W jaki sposób przyciągnąć nowych klientów?

Coraz szybciej rośnie zainteresowanie zajęciami grupowymi w klubach fitness i siłowniach. Po ponownym otwarciu branży fitness oraz poluzowaniu restrykcji trend ten znacząco poszedł w górę, gdyż jesteśmy stęsknieni widokiem drugiego człowieka, chociażby na ulicach, kawiarniach lub naszych ulubionych siłowniach, na których mogliśmy spotkać się ze znajomymi i wspólnie porozmawiać oraz poćwiczyć. 

 

Kolejnym dowodem, który sygnalizuje nam, że zajęcia tego typu zyskują na popularności, jest fakt, iż duża część klientów nie lubi ćwiczyć w pojedynkę. Gdy sami dążą do celu, są mniej zmotywowani, niechętni i szybko zrezygnują z wykonywanych ćwiczeń, co za tym idzie? Nasz dochód miesięczny maleje z powodu małej ilości różnorodnych usług. Klubowicze, którzy widzą efekty swoich treningów (lepsze bądź gorsze od innych uczestników zajęć) na zajęciach realizowanych w grupach są bardziej zmotywowani i coraz chętniej będą brać udział w takich treningach. Czyli częściej będą odwiedzać naszą siłownię.

 

Zajęcia specjalistyczne umożliwiają klientom poznawanie nowych aktywności fizycznych, których sami najprawdopodobniej by się nie nauczyli. Możliwość nauczenia nowych usługobiorców, np. chociażby Zumby przez wykwalifikowanego trenera spowoduje u nich poczucie wygody. Nie muszą spędzać kilku godzin przed YouTube’em, aby poznać podstawy Zumby, a przy okazji załapać się jakiejś kontuzji. Wprowadzenie takich zajęć do swojego biznesu zwiększy nasz miesięczny zysk. 

 

W tym artykule podpowiadamy wam, jak skutecznie docierać do nowych klientów: Jak skutecznie docierać do klientów? Omnichannel w klubie fitness

 

Kilka przykładowych zajęć specjalistycznych, które możecie wdrożyć do harmonogramu swojego klubu.

Badania przeprowadzone w artykule „Najpopularniejsze formy fitnessu w opinii kobiet uczestniczących w klubowych zajęciach” wydanego przez Muzeum Historii Polski z 2011 r. oraz „Frontiers in Psychology” z 2015 roku mówią nam o tym, że zajęcia grupowe dla klubowiczów podwyższają frekwencje w klubach fitness i siłowniach. Powodem wzrostu frekwencji jest fakt, że zajęcia grupowe wytwarzały w klubowiczach rywalizację oraz potęgowały wewnętrzną motywację do osiągnięcia celów.

 

Na początku pamiętajmy o tym, aby przed ogłoszeniem i wdrożeniem nowych zajęć do swojej siłowni bądź klubu fitness powinnyśmy zapytać nasz obecny personel, czy ktoś nie posiada już kwalifikacji na prowadzenie takowych zajęć. Często trenerzy odbyli już kilka kursów na prowadzenie przeróżnych zajęć. Oszczędzi to nam kilku godzin na szukanie nowego personelu oraz procesie rekrutacji. W przypadku, gdy nikt nie posiada takich kwalifikacji, musimy poszukać odpowiednich osób do prowadzenia zajęć:

 

CrossFit

Jest to jedno z najpopularniejszych zajęć specjalistycznych, które generuje w ostatnich latach spory zysk w branży fitness. Ćwiczenia w CrossFit polegają na wykonywaniu aktywności fizycznej bez przerwy przez określony czas. Łączy on ze sobą podniesienia ciężarów, podciągnięcia i wspięcia na drążkach oraz sport wytrzymałościowy. Zajęcia te rozwiną wydolność, wytrzymałość, siłę, moc, szybkość i koordynację. Treningi CrossFit’owe przyciągną nie tylko amatorów, którzy chcą zwiększyć swoją wydolność fizyczną, ale także przykują uwagę naszych obecnych klientów, którzy na co dzień zajmują się kulturystyką. Potencjalni klienci to nie tylko mężczyźni, ale również kobiety, bo wśród nich te zajęcia cieszą się sporym zainteresowaniem.

 

Joga

Można rzec, że jedno z najbardziej niedocenianych dodatkowych zajęć, które możemy wdrążyć do swojego klubu fitness oraz siłowni. Podobnie jak w przypadku CrossFit’u zainteresowanie Jogą w tych czasach jest ogromne. Zajęcia te przyciągną duże grono nowych klientów. Są nimi najczęściej kobiety w młodym oraz średnim wieku. Ćwiczenia Jogi polegają na wykonywaniu określonych pozycji ciała, które doprowadzają do relaksacji i odprężenia organizmu. Warto pamiętać, że Joga ma kilka stylów, dlatego przy zatrudnianiu osoby do prowadzenia tych zajęć dopytajmy ją o to, jakie style prowadzi (Klasyczna joga, Hatha Joga, Ashtanga Joga, Vinyasa Joga etc.). Dzięki temu możemy prowadzić kilka różnych zajęć specjalistycznych opartych na jodze. 

 

Zumba

I w tym przypadku zajęcia te mogą zostać zdominowane przez płeć żeńską. Warto przyjrzeć się ilu klubowiczów płci pięknej mamy obecnie w swoim klubie. Jeżeli mamy ich sporo zajęcia mogą bardzo szybko zostać wypełnione. Dodatkowo przyprowadzi kilkanaście nowych twarzy do naszego klubu (zysk będzie większy, jeżeli będziemy jedynym klubem z taką ofertą). Zumba w główniej mierze opiera się na ćwiczeniach: cardio, równowagi oraz gibkości. I w głównej mierze bazuje na choreografiach tańców latynoskich i aerobiku. Warto zatem wdrążyć kilka terminów do kalendarza. 

 

Sztuki walki

Zajęcia z tej dziedziny możemy wdrążyć do naszego harmonogramu kilka razy, z prostej przyczyny. Jak sama nazwa wskazuje sztuk walk, jest kilka od Jujitsu po Krav Mage kończąc na Judo i innych stylach samoobrony. Nie musimy też zatrudniać mistrza w tej dziedzinie, gdyż wystarczą podstawowe kwalifikacje do prowadzenia takich zajęć. Grupa odbiorców na te zajęcia nie jest mała. Chętnymi na nauczenie się sztuk walk będą osoby, przebywające na co dzień z osobami potencjalnie niebezpiecznymi m.in. są to: policjanci, strażacy oraz pielęgniarki. Młodzież i starsi również chętnie będą uczęszczać na zajęcia dla zdobycia podstawowych technik samoobrony. Na zajęciach na pewno zobaczymy jednakowo mężczyzn oraz kobiety. Opłaca się wdrążyć kilka zajęć w zakresie sztuk walki lub dostosować je do swojej grupy demograficznej.

 

Spinning/ jazda na rowerze

Zajęcia typu cardio królują w klubach i siłowniach, ta sekcja jest najczęściej użytkowana przez klubowiczów! Najwięcej osób trenuje na tej sekcji w godzinach szczytu. Dlatego dobrze wykwalifikowany trener poprowadzi zajęcia jazdy na rowerze oraz spinningu dla początkujących i tych bardziej zaawansowanych. Nawet jeśli grupa będzie zdominowana przez osoby zaawansowane amator może wykonywać ćwiczenia we własnym tempie. Zwiększysz tym samym ilość klientów przebywających na siłowni w tych samych godzinach. 

 

Jak wszystko zgrać ze sobą?

Dzięki oprogramowaniu OOS i funkcji kalendarza on-line jest to proste. Po sporządzeniu miesięcznego lub tygodniowego harmonogramu możesz udostępnić klientom grafik zajęć specjalistycznych, które odbywają się w Twoim klubie. Nawet jeśli nie posiadasz strony internetowej swojego obiektu. 

 

Dlaczego warto mieć stronę internetową dla swojego klubu? W tym artykule to wyjaśniamy:

5 powodów, dla których twój klub fitness musi mieć stronę internetową.

 

Oprogramowanie pozwala klientowi na sprawdzenie w aplikacji mobilnej, gdzie znajdują i odbywają się zajęcia. Kto będzie ich instruktorem bądź instruktorką oraz jak długo ćwiczenia będą trwały. W kalendarzu osoby zainteresowane mogą sprawdzić godziny treningów i w jakie dni tygodnia się odbywają. Kolejnym atutem jest fakt, że klient w czasie rzeczywistym widzi ilość dostępnych miejsc na wybrane przez niego zajęcia i w każdej chwili może się na nie zapisać bez wychodzenia z domu. My zyskujemy łatwy i szybki system a klient wygodę i wszystkie potrzebne informacje. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twój obiekt sportowy będzie generować znacznie większy zysk.

Leave a Reply