Spis treści:
- Jedno kompleksowe oprogramowanie
- Oszczędzaj czas personelu
- Zmniejsz koszty reklamy
- Skoncentruj swoje wysiłki
Pandemia COVID-19 i związane z nią obostrzenia negatywnie wpłynęły na funkcjonowanie światowej gospodarki – niestety branża fitness odczuła jej skutki bardzo mocno. Rząd narzucił ograniczenia, w połączeniu z obawą przed zarażeniem się wirusem, co spowodowało, że siłownie na straciły znaczną część dochodów.
Kluby wykazywały się kreatywnością, dostosowując się do tej nowej normy, od przenoszenia zajęć fitness online po wynajmowanie pustej przestrzeni na siłownię dla trenerów osobistych ze względu na ograniczenia dotyczące liczby odwiedzających. Chociaż strategie takie jak te, które przynoszą dodatkowe dochody w biznesie, są pomocne, łatwiejszą i często skuteczniejszą alternatywą dla utrzymania rentowności jest po prostu cięcie kosztów.
Ten artykuł ma na celu pokazanie, w jaki sposób możesz wykorzystać oprogramowanie do zarządzania siłownią, aby poprawić rentowność swojego klubu poprzez zmniejszenie wydatków.
Jedno kompleksowe oprogramowanie
Ponieważ oprogramowanie do zarządzania siłownią zostało zaprojektowane z myślą o potrzebach właścicieli i administratorów klubów, dobre platformy powinny łączyć wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia działalności siłowni w jednym pakiecie. Kompleksowy system zarządzania siłownią może zastąpić system rezerwacji, punkt sprzedaży, marketing, rozliczenia, a nawet system kontroli dostępu do siłowni. Korzyści płynące z używania oprogramowania siłowni, w przeciwieństwie do każdej z powyższych platform osobno, mogą zaoszczędzić setki miesięcznie na rachunku za oprogramowanie.
Oszczędzaj czas personelu
Powyższa funkcjonalność nie tylko pozwala zaoszczędzić pieniądze bezpośrednio poprzez pakiet oprogramowania, ale także może zmniejszyć wydatki na zasoby ludzkie. Systemy siłowni mogą zmniejszyć liczbę zadań administracyjnych wymaganych do płynnego działania firmy – automatyzując zadania, takie jak zarządzanie rezerwacjami, komunikacją, fakturowaniem, dzięki czemu nie potrzebujesz nikogo w recepcji przez cały dzień, aby wykonywać te zadania. Centralizuje również wszystkie ważne informacje, eliminując potrzebę synchronizacji i utrzymywania aktualności wielu systemów oprogramowania.
Zmniejsz koszty reklamy
W czasach kryzysu gospodarczego firmy często ograniczają wydatki na marketing i reklamę, aby zmniejszyć koszty ogólne. Chociaż może to przynieść tymczasową ulgę, oczywistym efektem przypływu jest to, że firmy przyjmują mniejszą liczbę nowych członków siłowni w celu zastąpienia tych, którzy rezygnują. Dlatego rentowność może spaść. Inną opcją zamiast całkowitego ograniczenia reklam jest po prostu zmniejszenie kosztów związanych z pozyskaniem każdego nowego członka.
OOS pozwala pozostać w kontakcie z klubowiczami poprzez kampanie mailingowe lub wiadomości SMS. Możliwość budowania relacji z klientami poprzez wysyłanie im regularnych wiadomości, które uznają za przydatne, może utrzymać Twoją markę w centrum uwagi, także kiedy są gotowi do powrotu na siłownię, jesteś pierwszą firmą, o której myślą.
Skoncentruj swoje wysiłki
Korzystanie z funkcji raportowania w systemie OOS mogą pomóc w zidentyfikowaniu mocnych i słabych stron klubu. Może to pomóc w poprawie rentowności, umożliwiając skupienie się na tym, co ma największy zwrot z inwestycji. Oznacza to identyfikację obszarów o wyższej rentowności przy jednoczesnej eliminacji obszarów działalności, które pochłaniają czas i nie generują dużych dochodów.
Znajdź zajęcia, trenerów lub zasoby klubowe, na których najbardziej opłaca się skupić, włączając ich więcej do swojego biznesu, jednocześnie identyfikując te, które są mniej skuteczne i usuwając je z klubu. Podobnie, możesz zastosować to do swoich członków, przyjrzyj się 20% najlepszych członków siłowni, którzy generują największe zyski dla Twojego klubu, a następnie upewnij się, że Twoja firma jest w pozycji bardziej atrakcyjnej dla tych odbiorców, abyś mógł zdobyć ich więcej.