Skip to main content

Spis treści:

Niezależnie od tego, jaki duży obiekt prowadzimy, czy posiadamy jedną, czy kilka lokalizacji zmagamy się z zarządzaniem i koordynowaniem działań naszego personelu. Czytając nasz poprzedni artykuł, mogliście dowiedzieć się, w jaki sposób możecie pozyskać więcej klientów. Wzrost liczby klubowiczów prowadzi do rozbudowania personelu. Dodając więcej zajęć grupowych do grafiku fitness, ilość zatrudnionych osób zwiększy się o trenerów, instruktorów, a nawet osoby sprzątające. To może powodować problemy związane z zarządzaniem personelem, z reguły tylko przez jedną osobę.

 

Organizowanie pracy w klubie fitness

Zarządzanie i tworzenie grafiku na pierwszy rzut oka może nie wydawać się takie trudne. Aczkolwiek w momencie zatrudnienia większej ilości personelu, można napotkać problemy. Trzeba dowiedzieć się kto i kiedy jest dostępny. Jakie zajęcia będzie prowadzić. Co konkretnie powinien wykonać w trakcie swojej zmiany. Sprawdzać, czy zjawiają się o odpowiedniej godzinie i czy nie wychodzi wcześniej z pracy pod naszą nieobecność. Dodatkowo czas, który spędzimy na tworzeniu grafiku, wydłuża się proporcjonalnie do zwiększania się personelu w naszym klubie fitness. 

 

Personel techniczny

Przy prowadzeniu klubu fitness czy siłowni musimy zatrudniać personel, który będzie utrzymywać odpowiedni stan sprzętu. Konserwacja i utrzymywanie maszyn, wolnych ciężarów, drobnych akcesoriów fitness jest bardzo ważne. Nie możemy pozwolić, aby sprzęt w naszym klubie był w złym stanie lub – co gorsza – nie działał. Niezadowolony klient może zrezygnować z usług naszego klubu i zdecydować się na ofertę konkurencji, a retencja klubowiczów jest równie ważna, jak pozyskanie nowych. Dlatego koordynowanie działaniami personelu technicznego jest tak ważne.

 

Konserwatorzy powierzchni płaskich

W przypadku czystości powierzchni sprawa ma się podobnie co wyżej wymienionej grupy. Ilość pracowników, którą potrzebujemy do wykonywania tego typu zadań, nie jest duża. Jednak nie należy tego ignorować, ponieważ klub powinien być codziennie posprzątany oraz zdezynfekowany. Tym bardziej po otwarciu branży w czasach postpandemicznych. Sprzęt oraz wszystkie pomieszczenia powinny być dokładnie wyczyszczone, zdezynfekowane i sprawdzane przed ponownym użytkowaniem przez klubowiczów. 

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób zaangażować klientów ten artykuł może Cię zainteresować: Ponowne otwarcie siłowni – jak zaangażować klientów?

 

Trenerzy personalni i instruktorzy

Kolejna grupa to trenerzy i instruktorzy. To właśnie z tą grupą najczęściej współpracujemy i zarządzamy ich czasem, aby pojawiali się na odpowiednie godziny w klubie oraz wiedzieli jakie zajęcia fitness będą prowadzić w danym dniu tygodnia. Ponadto trzeba ustalić ilość klubowiczów, jaką mogą przyjąć w ciągu dnia na treningi indywidualne, w jakim przedziale czasowym odpowiadać za doradztwo i pomoc dla odwiedzających naszą siłownię. 

 

Pracownicy recepcji

Przy personelu recepcji pracy zwykle jest najmniej. Najczęściej wystarczy ustalić czas ich pracy oraz jakie dodatkowe zadania mają wykonać np. dołożyć lub przyjąć towary, które sprzedajemy przy kasie. Z reguły managerowie są w bezpośrednim kontakcie z pracownikami recepcji – dobry manager dba o relacje z klientami, wspiera pracę na „barze”, więc zarządzanie odbywa się w czasie rzeczywistym.

 

Menadżerowie

Kiedy posiadamy większą ilość obiektów, musimy zatrudniać managerów dla danej lokalizacji. Bardzo trudno jest zarządzać równoległe dwoma, czy trzema obiektami. Tym bardziej zarządzanie x3 większym personelem. Dlatego tak ważne jest delegowanie zadać. Menadżerowie odciążają nas od tych obowiązków, jednakże ich działania również musimy koordynować. Nie możemy pozwolić na samowolkę, gdyż może doprowadzić to do złego stanu siłowni, a w konsekwencji braku rentowności placówki i finalnie może doprowadzić do zamknięcia. 

 

Pozostały personel

W niektórych siłowniach pojawiają się także pracownicy, które zajmują się fitness barem, odnową biologiczną, opieką dziecięcą czy doradztwem klienta. Każda kolejna osoba to dodatkowe zadania w kwestii zarządzania ich czasem pracy, zadaniami, kontrola, delegowanie, itp.

 

Jak poprawić proces zarządzania pracownikami w klubie fitness?

Najlepiej jest korzystać z oprogramowania, które przyspieszy proces tworzenia grafiku oraz pomoże w koordynowaniu pracownikami. Program ten powinien móc pozwalać na udostępnianie go pracownikom. Dodatkowo pracownicy sami mogą w nim edytować i dodawać informację na temat swojej dostępności na dany miesiąc.

 

Najlepszym oprogramowaniem będzie zatem taki system, który pozwoli na zintegrowanie go z naszym klubem (bramki wejścia, karty elektromagnetyczne etc.). W ten sposób, aby przyjście i wyjście z pracy było rejestrowane. Ponadto program lub strona internetowa z możliwością wyznaczania celów oraz zadań dla poszczególnych pracowników jest najlepszą opcją. Znacząco zmniejszy to czas organizacji pracownikami. 

 

Co zyskasz decydując się na oprogramowanie OOS?

Dzięki oprogramowaniu OOS dostajemy wszystkie wyżej wymienione udogodnienia. Począwszy od kontrolowania przyjścia pracowników do pracy. Przy pomocy kart elektromagnetycznych zintegrowanych z bramkami na wejściu do siłowni. Dostajemy informacje, kto i o której godzinie przyszedł oraz wyszedł z klubu. Z wykorzystaniem tego systemu ograniczymy niepotrzebne konflikty związane z niekonwencjonalną sytuacją pobudzającą obie strony do nieporozumienia i niechęci do dalszej współpracy. Program ten umożliwia nam tworzenie grafiku dla poszczególnych pracowników. Pracownicy mają wgląd do niego w każdym momencie. Mogą tam sprawdzać również jakie zajęcia będą prowadzić oraz kiedy powinni przewodniczyć indywidualnym treningom z klubowiczami. Pracownicy posiadają również możliwość wpisywania uwag w związku z grafikiem i dodawać dostępność na następny miesiąc pracy. System OOS pozwala na wprowadzanie celów i zdań dla personelu. Wpisane zadania w oprogramowaniu pozwala pracownikom zaznaczać, czy wykonali powierzone im zadanie. W ten sposób jesteśmy w stanie ograniczyć do kilkudziesięciu telefonów dziennie, które wykonujemy do personelu, jaki zatrudniamy. W dodatku trenerzy sami mogą dodawać zadania, które sami zaplanowali do wykonania.

 

Taki system pozwoli na ograniczenie dużej ilości czasu, który spędzamy na tworzeniu grafiku, koordynowania działań personelu technicznego oraz recepcji i wpisywaniu zadań dla instruktorów i trenerów. A także zmniejszy ilość wykonywanych telefonów w ciągu dnia.

Leave a Reply