Spis treści:
- Wykwalifikowany personel
- Lokalizacja klubu i godziny otwarcia
- Kompleksowe wyposażenie
- Atrakcyjna oferta zajęć fitness
- User Experience
- Pamiętaj o obecnych klientach – to oni współtworzą Twój klub fitness
W dobie atrakcyjnych ofert cenowych, braku długoterminowych umów i konkurencyjnego wyposażenia, trudno zatrzymać u siebie klientów na dłużej. Wielu z nich migruje z jednego klubu fitness, do drugiego, nie przywiązując się do miejsca, czy osób, które współtworzą społeczność.
W jaki sposób możemy wpłynąć na wydłużenie cyklu życia klienta? W poniższym artykule przedstawię 5 praktyk, które pozwalają skutecznie zatrzymać klubowiczów na dłuższy okres czasu w naszym klubie i wpływają na polecenie naszej marki, jako tej, która charakteryzuje się profesjonalnym podejściem i najwyżej jakości świadczonymi usługami.
Wykwalifikowany personel
Pracownicy są największą wartością w firmie. To oni mają bezpośredni kontakt z klientem i to oni są wartością dodaną klubu fitness w okresie, kiedy podaż jest bardzo duża i trudno być konkurencyjnym. Wykwalifikowany personel jest kluczem i podstawą prawidłowego funkcjonowania klubu fitness.
Począwszy od pracowników obsługi klienta, którzy są w stanie zbadać potrzeby klientów i dobrać odpowiednią ofertę lub dosprzedać produkty, ale również potrafią zadbać o dobrą atmosferę w klubie fitness. Jest to istotne z punktu widzenia postrzegania marki przez odbiorców.
Instruktorzy fitness i trenerzy personalni mogą w znaczący sposób wydłużyć cykl życia klienta, a w wielu przypadkach to właśnie dzięki swojej renomie pozyskują nowych klubowiczów i wypływają na przywiązanie klientów do jednego miejsca/marki.
Lokalizacja klubu i godziny otwarcia
Według badań ważnym aspektem wyboru klubu fitness jest jego lokalizacja i godziny otwarcia. Dobrze zdefiniowana grupa odbiorców może nakreślić charakter klubu i jego funkcjonowanie.
Bardzo dobrze sprawdzają się klubu czynne całodobowo. Nie musi być to fanaberia i generowanie dodatkowych kosztów wynikających z dodatkowo zatrudnionego personelu, ponieważ wielu dostawców bramek wejściowych i systemów oferuje rozwiązania, które zapewniają bezobsługowe działanie obiektów.
Początkowy koszt jest stosunkowo duży, jednak z czasem następuje zwrot z inwestycji i docelowo takie rozwiązanie jest korzystniejsze z perspektywy finansowej.