W jednym z naszych artykułów przedstawiliśmy działania, prowadzące do planowania i realizowania strategii marketingowych, mających na celu podniesienie jakości obsługi klientów oraz pozyskanie nowych klubowiczów. Kompleksowe działania marketingowe są koniecznym działaniem pozwalającym zapewnić obiektom sportowym pozyskanie klientów, co w efekcie prowadzi do ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa i generowaniu coraz większych zysków.
Nowa funkcjonalność – kampanie SMS
W ostatnim czasie poszerzyliśmy ofertę funkcjonalności OOS o kampanię SMS-owe. Rozwiązanie takie może być wykorzystywane na kilka sposobów, w tym realizację kampanii marketingowych, badanie satysfakcji klientów lub prowadzenie “miękkiej windykacji” z przypomnieniem o zaległej płatności.
Funkcjonalność SMS w praktyce
- Pierwszym krokiem jest stworzenie bazy klientów, którzy docelowo będą grupą odbiorców kampanii SMS.
- Następnie definiujemy grupy klientów – dowolnie, w zależności od celu wysyłki wiadomości.
- Dodajemy klientów do utworzonych grup.
- Tworzymy kampanie SMS.
- Tworzymy treść SMS z możliwością dodania parametrów (imię i nazwisko klienta).
- Wybieramy grupę lub indywidualnego odbiorcę, do którego wysłana zostanie kampania SMS.
- Po wysłaniu możemy zweryfikować status wysyłki, liczbę wysłanych smsów, szczegóły poszczególnych numerów, itp.
- Możliwa jest też opcja wysłania powiadomienia do klientów – zapisanych na konkretne zajęcia (informacja o odwołanych zajęciach, czy zmiana instruktora na danych zajęciach).
Przykład otrzymanej wiadomości SMS
Aktywność klientów na przestrzeni roku
W branży sportowej (siłownie, baseny, studia fitness, itp.) wyróżniamy 4 okresy w roku, które wyróżnia specyficzne zachowanie klientów – tym samym musimy dostosować działania, aby pozyskiwać nowych klubowiczów lub dołożyć wszelkich starań, aby dotychczasowi pozostali z nami tak długo, jak to możliwe.
Funkcjonalność SMS można wykorzystać w każdym z okresów na przestrzeni roku. Począwszy od kampanii dotyczącej nowej promocji, przez rabaty dla stałych klientów, czy wreszcie SMS-y z informacją o możliwym powrocie do naszej firmy na nowych, atrakcyjniejszych warunkach.
SMS to oszczędność czasu
W obiektach sportowych stosunkowo często można spotkać się z wysyłaniem SMS-ów w sposób tradycyjny. Pracownicy ręcznie wysyłają komunikaty informujące o nadchodzących promocjach, odwołaniu zajęć fitness lub przypominają o mijającym terminie ważności karnetu. W przypadku obiektów, które mają kilkudziesięciu lub nawet kilkuset klientów takie działania są niezwykle czasochłonne i nieekonomiczne. Dużo lepiej sprawdzą się w tym przypadku grupowe wiadomości do klientów. Zaoszczędzony czas można poświęcić na inne obowiązki wynikające ze stanowiska lub budowanie relacji z klientami znajdującymi się w Twoim klubie poprzez “small-talk”.
SMS, a jakość obsługi klienta
Zaletą wysyłek SMS z profesjonalnej bramki jest to, że można personalizować wiadomości w sposób automatyczny. System jest w stanie samodzielnie odmienić imię klienta, przez co ten czuje się wyróżniony i doceniony.
Zdefiniowane powiadomienia w systemie gwarantują, że wiadomość dotrze do odpowiedniego klienta w odpowiednim czasie.
Wykorzystując funkcjonalność SMS możesz również badać poziom satysfakcji z oferowanych usług lub poznać opinie klientów na temat Twojej firmy – obszarów, które funkcjonują dobrze lub tych, które wymagają poprawy lub usprawnienia.
Aktywizuj byłych klientów
Osoby, które zrezygnowały z usług Twojego obiektu sportowego, wciąż mogą do niego powrócić. Powodów może być kilka, więc nie warto poznać ich opinię i przygotować ofertę dla klientów powracających.
Dobrym okresem na takie działania jest 3Q, gdy pogoda już nie dopisuje i wiele osób chce wrócić do ćwiczeń pod dachem, a także końcówka roku i początek następnego. Wiąże się to z postanowieniami noworocznymi.
Jak stworzyć kampanię SMS dla takich osób? Utwórz grupę odbiorców, które od 3 do 6 miesięcy przestały korzystać z Twojej siłowni / klubu fitness / basenu. Doceń klienta i daj mu poczucie tego, jak ważny był dla obiektu sportowego. Zaproponuj specjalne – promocyjne warunki powrotu (brak opłaty aktywacyjnej, 3 miesiące okresu promocyjnego, itp.). Klienci chętnie rozważą ofertę – nie wszyscy śledzą na bieżąco Twoje media społecznościowe, nie wiedzą o nowych ofertach czy promocjach.
Wykorzystaj potencjał funkcjonalności SMS
Zaproponowana funkcja kampanii SMS-owych pozwala wesprzeć działania sprzedażowe i jakościowe w Twojej firmie. Jest to potężne narzędzie, które wykorzystane prawidłowo pozwala generować dodatkowy przychód i podnieść jakość oferowanych usług.
Przetestuj OOS za darmo i przekonaj się, w jaki sposób usprawni pracę Twojego obiektu.