Skip to main content

W jednym z naszych artykułów przedstawiliśmy działania, prowadzące do planowania i realizowania strategii marketingowych, mających na celu podniesienie jakości obsługi klientów oraz pozyskanie nowych klubowiczów. Kompleksowe działania marketingowe są koniecznym działaniem pozwalającym zapewnić obiektom sportowym pozyskanie klientów, co w efekcie prowadzi do ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa i generowaniu coraz większych zysków.

Skuteczny marketing obiektu sportowego

Nowa funkcjonalność – kampanie SMS

W ostatnim czasie poszerzyliśmy ofertę funkcjonalności OOS o kampanię SMS-owe. Rozwiązanie takie może być wykorzystywane na kilka sposobów, w tym realizację kampanii marketingowych, badanie satysfakcji klientów lub prowadzenie “miękkiej windykacji” z przypomnieniem o zaległej płatności.

Funkcjonalność SMS w praktyce

  1. Pierwszym krokiem jest stworzenie bazy klientów, którzy docelowo będą grupą odbiorców kampanii SMS.
[vc_single_image image=”5665824″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1.  Następnie definiujemy grupy klientów – dowolnie, w zależności od celu wysyłki wiadomości.
[vc_single_image image=”5665823″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1. Dodajemy klientów do utworzonych grup.
[vc_single_image image=”5665822″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1. Tworzymy kampanie SMS.
[vc_single_image image=”5665821″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1. Tworzymy treść SMS z możliwością dodania parametrów (imię i nazwisko klienta).
[vc_single_image image=”5665820″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1.  Wybieramy grupę lub indywidualnego odbiorcę, do którego wysłana zostanie kampania SMS.
[vc_single_image image=”5665819″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1. Po wysłaniu możemy zweryfikować status wysyłki, liczbę wysłanych smsów, szczegóły poszczególnych numerów, itp.
[vc_single_image image=”5665818″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

  1. Możliwa jest też opcja wysłania powiadomienia do klientów – zapisanych na konkretne zajęcia (informacja o odwołanych zajęciach, czy zmiana instruktora na danych zajęciach).
[vc_single_image image=”5665817″ img_size=”full” alignment=”center”]

 

Przykład otrzymanej wiadomości SMS

[vc_single_image image=”5665816″ img_size=”full” alignment=”center”]

Aktywność klientów na przestrzeni roku

W branży sportowej (siłownie, baseny, studia fitness, itp.) wyróżniamy 4 okresy w roku, które wyróżnia specyficzne zachowanie klientów – tym samym musimy dostosować działania, aby pozyskiwać nowych klubowiczów lub dołożyć wszelkich starań, aby dotychczasowi pozostali z nami tak długo, jak to możliwe.

Funkcjonalność SMS można wykorzystać w każdym z okresów na przestrzeni roku. Począwszy od kampanii dotyczącej nowej promocji, przez rabaty dla stałych klientów, czy wreszcie SMS-y z informacją o możliwym powrocie do naszej firmy na nowych, atrakcyjniejszych warunkach.

 

[vc_single_image image=”5665825″ img_size=”full” alignment=”center”]

SMS to oszczędność czasu

W obiektach sportowych stosunkowo często można spotkać się z wysyłaniem SMS-ów w sposób tradycyjny. Pracownicy ręcznie wysyłają komunikaty informujące o nadchodzących promocjach, odwołaniu zajęć fitness lub przypominają o mijającym terminie ważności karnetu. W przypadku obiektów, które mają kilkudziesięciu lub nawet kilkuset klientów takie działania są niezwykle czasochłonne i nieekonomiczne. Dużo lepiej sprawdzą się w tym przypadku grupowe wiadomości do klientów. Zaoszczędzony czas można poświęcić na inne obowiązki wynikające ze stanowiska lub budowanie relacji z klientami znajdującymi się w Twoim klubie poprzez “small-talk”.

SMS, a jakość obsługi klienta

Zaletą wysyłek SMS z profesjonalnej bramki jest to, że można personalizować wiadomości w sposób automatyczny. System jest w stanie samodzielnie odmienić imię klienta, przez co ten czuje się wyróżniony i doceniony.

Zdefiniowane powiadomienia w systemie gwarantują, że wiadomość dotrze do odpowiedniego klienta w odpowiednim czasie.

Wykorzystując funkcjonalność SMS możesz również badać poziom satysfakcji z oferowanych usług lub poznać opinie klientów na temat Twojej firmy – obszarów, które funkcjonują dobrze lub tych, które wymagają poprawy lub usprawnienia.

Aktywizuj byłych klientów

Osoby, które zrezygnowały z usług Twojego obiektu sportowego, wciąż mogą do niego powrócić. Powodów może być kilka, więc nie warto poznać ich opinię i przygotować ofertę dla klientów powracających.

Dobrym okresem na takie działania jest 3Q, gdy pogoda już nie dopisuje i wiele osób chce wrócić do ćwiczeń pod dachem, a także końcówka roku i początek następnego. Wiąże się to z postanowieniami noworocznymi.

Jak stworzyć kampanię SMS dla takich osób? Utwórz grupę odbiorców, które od 3 do 6 miesięcy przestały korzystać z Twojej siłowni / klubu fitness / basenu. Doceń klienta i daj mu poczucie tego, jak ważny był dla obiektu sportowego. Zaproponuj specjalne – promocyjne warunki powrotu (brak opłaty aktywacyjnej, 3 miesiące okresu promocyjnego, itp.). Klienci chętnie rozważą ofertę – nie wszyscy śledzą na bieżąco Twoje media społecznościowe, nie wiedzą o nowych ofertach czy promocjach.

Wykorzystaj potencjał funkcjonalności SMS

Zaproponowana funkcja kampanii SMS-owych pozwala wesprzeć działania sprzedażowe i jakościowe w Twojej firmie. Jest to potężne narzędzie, które wykorzystane prawidłowo pozwala generować dodatkowy przychód i podnieść jakość oferowanych usług.

Przetestuj OOS za darmo i przekonaj się, w jaki sposób usprawni pracę Twojego obiektu.

 

[norebro_button layout=”fill” link=”url:https%3A%2F%2Foprogramowanie-dla-obiektu-sportowego.pl%2Fkontakt%2F|title:Um%C3%B3w%20si%C4%99%20na%20darmow%C4%85%20prezentacj%C4%99||” color=”brand” hover_color=”#ffffff” text_color=”#ffffff” hover_text_color=”brand”]