Skip to main content

Spis treści:

 

Wybierz właściwych ludzi

Ważne jest, aby wybrać odpowiednich ludzi, zarówno tych, z którymi współpracujesz oraz tych, którymi zarządzasz. Dobór niewłaściwych osób generuje problemy na poziomie organizacyjnym oraz w momencie realizacji celów. Dodatkowo wpływa na atmosferę w zespole, które ma duże znaczenie dla motywacji i codziennego funkcjonowania. Finalnie spędzamy w pracy około siedmiu, pełnych dni. Upewnij się, że Twoi współpracownicy posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz kieruj się doborem pracowników, zwracając uwagę na ich charakter i osobowość – w perspektywie czasu jesteś w stanie podnieść ich umiejętności “twarde”, dużo trudniej zmienić umiejętności interpersonalne. Jednym z najważniejszych elementów jest zawsze odpowiednia rekrutacja – ona pomoże Ci stworzyć opcje i nie pozwoli dopuścić do sytuacji, w której będziesz miał lukę w zespole.

Pamiętaj również o cyklicznych szkoleniach – dbaj o rozwój pracowników i zapewnij im poczucie stałego rozwoju zawodowego.

 

System do zarządzania obiektem sportowym

Równie ważne jest wybranie odpowiednich narzędzi i oprogramowania do swojej klubu. System powinien być przyjazny i intuicyjny, jednocześnie powinien posiadać wszystkie niezbędne funkcjonalności dopasowane do obiektu sportowego, którym zarządzasz.

Dowiedz się, w jaki sposób OOS spełni Twoje oczekiwania:

 

OOS – oprogramowanie, które wspiera prowadzenie Twojego obiektu sportowego

 

Określ cele

Ustalając cele wzrostu, przychodów i zysków, zawsze ustalaj cele, które są realistyczne. Możesz podzielić większe cele na mniejsze kamienie milowe i skupić się na ich osiągnięciu pojedynczo. Zawsze należy pamiętać o wyznaczaniu celów, ponieważ pomoże Ci to w podniesieniu poziomu działań, aby osiągnąć ten cel.

Wykorzystaj zasadę SMART, określając cele:

S – Specific – cele powinny być sformułowane jednoznacznie,

M – Measurable – efekty powinny być mierzalne,

A – Achievable – cele powinny być możliwe do osiągnięcia, powinny być realne,

R – Realistic – realizacja celów powinna być krokiem na przód,

T – Timely – cele powinny być dokładnie określone w czasie.

 

Deleguj zadania

Nie jesteś w stanie, jako menedżer lub właściciel obiektu sportowego, samemu zrealizować wszystkie zadania. Musisz mieć czas na skupienie się na najważniejszych rzeczach, które bezpośrednio wpłyną rozwój firmy oraz zyski, jakie jesteś w stanie osiągnąć.

Wykorzystaj outsourcing i zlecić mniejsze zadania wykwalifikowanym osobom lub firmom zewnętrznym. Działanie takie zapewnia poczucie docenienia i rozwoju Twoim pracownikom – mają większy wpływ na rozwój firmy.

 

Zbuduj sieć kontaktów

Tworzenie sieci kontaktów, jest niezwykle ważne mając na uwadze sprawne zarządzanie obiektem sportowym. Współpracuj i działaj wspólnie z innymi osobami z branży. Zdobądź lokalnych partnerów biznesowych i wizerunkowych. Obie strony skorzystają z takiej współpracy – pozyskacie dodatkowych klientów, zwiększycie rozpoznawalność marki oraz zapewnicie dodatkowe usługi/produkty swoim klientom.