Spis treści:
- Organizacja letnich półkolonii w parku trampolin
- Współpraca z miastem
- Wydarzenia dla dzieci
- Organizacja wieczorów panieńskich i kawalerskich
- Organizacja firmowych imprez integracyjnych
Wakacje to okres, w którym odczuwalnie spada zainteresowanie zamkniętymi obiektami takimi jak parki trampolin, sale zabaw czy siłownie. Słoneczna pogoda i dłuższe dni sprawiają, że znacznie chętniej wybierane są aktywności na świeżym powietrzu. Spada także liczba urodzin organizowanych w tego typu miejscach, ponieważ większość dzieci wyjeżdża, korzystając z wolnego czasu. Dla obiektów sportowo-rekreacyjnych lipiec i sierpień stanowią zazwyczaj tzw. sezon ogórkowy, jednak nie oznacza to, że tak musi być w Twoim parku trampolin.
Poznaj 5 skutecznych sposobów na utrzymanie zysków w okresie wakacyjnym!
1. Organizacja letnich półkolonii w parku trampolin
Wakacje trwają dwa miesiące a przeciętny urlop tylko dwa tygodnie. Oznacza to, że rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym muszą zapewnić swoim pociechom opiekę i atrakcyjną formę spędzania czasu wolnego od szkoły. Wolne miejsca na letnim wypoczynku organizowanym przez placówki publiczne szybko się wyczerpują. Niejednokrotnie również oferują one mało zróżnicowany, nieciekawy dla dzieci program. Z tego powodu rodzice szukają alternatywy w innych obiektach. To doskonała okazja, by zaproponować im aktywny wypoczynek na parku trampolin.
Czego potrzebujesz, aby przygotować się do organizacji półkolonii na parku trampolin?
Organizacja tego typu wypoczynku nie jest trudna i stanowi olbrzymie pole dla kreatywności. Ponieważ jednak dotyczy opieki nad dziećmi, które są jednocześnie najbardziej wymagającymi klientami, należy się do tego bardzo dokładnie przygotować. Pomoże Ci w tym nasza checklista. Będziesz potrzebować:
-
- dokładnego kosztorysu, który pozwoli Ci ustalić cenę wypoczynku,
- szczegółowego programu półkolonii zawierającego ramowy plan dnia i główne zajęcia (np. treningi akrobatyczne, zawody sportowe na trampolinach, tematyczne warsztaty, wycieczki),
- regulaminu półkolonii i wzoru umowy z rodzicem,
- polisy ubezpieczeniowej od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) dla każdego uczestnika,
- profesjonalnej kadry — opiekuna posiadającego kurs wychowawcy kolonijnego oraz pierwszej pomocy (jeżeli nikt z Twojego personelu nie posiada odpowiedniego zaświadczenia, możesz poszukać zewnętrznego wychowawcy z uprawnieniami lub opłacić chętnym pracownikom uczestnictwo w szkoleniach — trwają one dwa dni i kosztują ok. 150 – 200 zł),
- akcesoriów niezbędnych do prowadzenia warsztatów,
- atrakcyjnego projektu plakatu reklamowego, który będziesz mógł wykorzystać w kampanii outdoorowej i digitalowej
- dostawcy cateringu (możesz także zorganizować wypoczynek z opcją własnych posiłków przynoszonych przez dzieci — jest to wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę różnorodne gusta kulinarne dzieci oraz częste alergie pokarmowe lub specjalne diety)
Pamiętaj, że większość rodziców pracuje w godzinach 8.00 – 16.00 lub 9.00 – 17.00. Powinieneś więc uwzględnić scenariusz, który umożliwia im przyprowadzenie dziecka w tym czasie. Zadbaj również o podobne grupy wiekowe – 5-latki nie będą dobrze czuły się w towarzystwie 12-latków. W przygotowanym programie wypoczynku warto założyć także opcje awaryjne — np. na wypadek deszczu lub gdy okaże się, że uczestnicy nie są zainteresowani którąś z aktywności. W rozliczeniu półkolonii pomoże Ci przyjazny program dedykowany obiektom sportowym.
2. Współpraca z miastem
Alternatywą dla samodzielnego organizowania półkolonii (lub ich uzupełnieniem) może być współpraca z Feryjnymi Placówkami Edukacyjnymi w ramach akcji “Lato w mieście”. Wystarczy, że pobierzesz z internetu ogólnodostępny spis koordynatorów przedsięwzięcia i skontaktujesz się z nimi, proponując atrakcyjną ofertę pobytu grupy zorganizowanej w Twoim parku trampolin. W ten sposób zapełnisz poranne godziny liczną gromadką skaczących dzieci i wypromujesz swój obiekt.
3. Wydarzenia dla dzieci
Niezależnie od pory roku dzieciom szybko nudzi się siedzenie w domu lub podwórkowe zabawy. Poza okresem wyjazdowym potrzebują nowych bodźców i rozrywki. Możesz więc przyciągnąć najmłodszych klientów dodatkowymi atrakcjami (w cenie standardowego biletu lub za dodatkową opłatą). Wykorzystaj do tego możliwości, jakie daje wyposażenie Twojego obiektu — trampoliny do idealna przestrzeń do:
-
- występu iluzjonisty,
- pokazów cyrkowych wykorzystujących elementy akrobatyki i ekwilibrystyki,
- interaktywnych teatrzyków dziecięcych,
i wielu innych niebanalnych atrakcji dla młodych widzów. Dzięki nim sprawisz, że pobyt w Twoim parku trampolin będzie atrakcyjniejszy niż w obiektach konkurencyjnych.
4. Organizacja wieczorów panieńskich i kawalerskich
Po młodszych klientach przychodzi czas na specjalną ofertę dla tych nieco starszych. Oprócz okresu urlopowego, wakacje to również sezon ślubów i wesel. Przyszli mężowie i żony często poszukują nietuzinkowych miejsc na organizację swoich wieczorów kawalerskich i panieńskich. W ofercie takiego przyjęcia możesz umieścić rozmaite opcje dodatkowe: oryginalny catering, występ DJ-a, pokaz laserów i fluorescencyjne dodatki do organizacji imprezy “fluo party”, stroje tematyczne, przeprowadzenie konkurencji sportowych. W tej kwestii ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia i bezpieczeństwo uczestników.
5. Organizacja firmowych imprez integracyjnych
Dla wielu firm i zakładów pracy wakacje to czas spokojniejszy niż reszta roku. Jest to więc idealny termin na zacieśnianie więzi zespołowych w swobodnej atmosferze. Przygotuj ofertę dla klientów korporacyjnych, w której uwzględnisz różne pakiety zawierające rozmaite formy integracji pracowników. Szczególnie sprawdzą się tutaj konkurencje drużynowe wymagające współpracy i działania zespołowego. Możesz zaproponować atrakcyjne opcje dodatkowe takie jak catering, konkursy z nagrodami czy profesjonalne warsztaty z ekspertem od Team Building.
Okres wakacyjny wcale nie musi być „martwym sezonem” w Twoim parku trampolin. Wszystko zależy od Twojej kreatywności i pomysłowości. Warto pamiętać, że poszerzenie oferty o liczne opcje dodatkowe zwiększy Twoją potencjalną grupę klientów i pozwoli Ci dotrzeć do nowych osób, które chętnie korzystać będą z usług obiektu również po zakończeniu wakacji.