Skip to main content

Spis treści:

 

Pierwsza wizyta w klubie fitness ma bardzo duży wpływ na to, czy klient zdecyduje się zostać z Tobą na dłużej. Aby zatrzymać początkującego klubowicza, nie wystarczy sprzedaż długoterminowego karnetu. Zobowiązania prawne nie są tak łączące, jak emocje i doświadczenia towarzyszące podczas treningu. Zadbaj więc o to, by każdy początkujący klient poczuł się komfortowo i czuł ekscytację na myśl o kolejnej wizycie w Twoim klubie fitness.

 

W poniższym artykule przedstawiamy 5 niezbędnych elementów, które pomagają w pozyskiwaniu lojalnych i usatysfakcjonowanych klubowiczów. 

 

 

1. Oprowadzanie po klubie fitness

Każdy stały bywalec siłowni, pracownik czy sam właściciel czuje się na siłowni jak ryba w wodzie. Dobra znajomość sprzętu i znajome twarze wywołują poczucie komfortu i swobody. Niestety będąc pracownikiem siłowni lub jej wieloletnim bywalcem łatwo zapomnieć o emocjach, jakie towarzyszyły za pierwszym razem. Rozpoczęcie przygody z treningiem w klubie fitness, często jest powodem stresu dla początkujących. Nieznajomość otoczenia wywołuje dezorientację i zagubienie, a to prowadzi do uczucia zniechęcenia i odruchu ucieczki. Warto zatem przeszkolić pracowników, jak powinna przebiegać obsługa nowego klienta. Oprowadzenie i zapoznanie z podstawowymi zasadami trenowania i użytkowania maszyn na siłowni znacząco ułatwi początki przygody z siłownią.

 

2. Instrukcja na stronie internetowej klubu fitness

Dla weteranów siłowni oczywistym jest, co powinni mieć ze sobą podczas treningu. Potrzebny ekwipunek różni się w zależności od celów treningowych i rodzaju aktywności — niektórym wystarczy podstawowe wyposażenie takie jak woda, strój, buty i ręcznik. Inni potrzebować będą dodatkowego stroju lub sprzętu, np. pasa treningowego, stabilizatorów na stawy, rękawic lub dodatkowych suplementów stosowanych w trakcie treningu. Instrukcja dla początkujących powinna być krótka i łatwa do zrozumienia, a jednocześnie rozwiewać wątpliwości dotyczące przygotowania się do wizyty na siłowni lub zajęciach zorganizowanych. Oprócz instrukcji możesz użyć także innych materiałów edukacyjnych


3. Widoczność oferty dodatkowych usług klubu fitness

Kluby fitness oferują zazwyczaj szereg usług dodatkowych: od treningów personalnych, przez konsultacje z dietetykiem, po szeroki wachlarz zajęć grupowych i sprzedaż suplementów. Dla osób stawiających pierwsze kroki w świecie fitness niekoniecznie jest to oczywiste. Informacje o tym klient powinien uzyskać już przy pierwszej wizycie. Dzięki temu każdy znajdzie odpowiednie dla siebie wsparcie w osiągnięciu założonych celów. Sprzedaż dodatkowych usług zwiększy także Twoje przychody. Do tego niezbędna jest świadomość klienta budowana dzięki proaktywnej postawie sprzedażowej pracowników oraz widoczna i zachęcająca oferta. Zadbaj więc o to, by w Twoim klubie fitness dostępne były ulotki lub biuletyn z listą zajęć grupowych, treningów personalnych czy konsultacji z trenerem bądź dietetykiem oraz ich szczegółowy opis.


4. Upominek dla nowych klientów klubu fitness

Każdy lubi otrzymywać drobne upominki. Dzięki nim klient czuje, że został potraktowany wyjątkowo i indywidualnie. Mały prezent powitalny przy zakupie karnetu zwiększa także przywiązanie klienta do marki. Zleć zatem wykonanie brandowanych gadżetów firmowych takich jak bidon na wodę, opaska, ręcznik czy torba treningowa. Część z nich może dodatkowo stanowić świetną formą reklamy Twojego klubu fitness.

 

5. Uproszczenie umowy członkowskiej z klubem fitness

W świecie zdominowanym przez płatności w modelu subskrypcyjnym konsumenci odzwyczaili się od skomplikowanych umów, wiążących na długi czas. Obecne klienci oczekują klarownej i prostej umowy na elastycznych warunkach. Wprowadzenie tej opcji może znacząco wpłynąć na liczbę zawieranych umów. W ciągu ostatniej dekady wiele klubów fitness wprowadziło subskrypcyjny model umów, co okazało się to bardzo korzystną decyzją biznesową. Elastyczny okres trwania umowy niweluje wśród klientów poczucie zobowiązania prawnego. To, czy klient zostanie z Tobą na dłużej, nie powinno być warunkowane ewentualną karą umowną. Staraj się zatrzymywać klubowiczów atmosferą i jakością Twojego klubu fitness. 

 

Klub fitness to miejsce, do którego klubowicze przychodzą kilka razy w tygodniu. Chcą więc czuć się tam bezpiecznie, swobodnie i komfortowo. Pierwsze wrażenie będzie jednym z najważniejszych czynników, które wpłyną na decyzję o przedłużeniu karnetu na kolejne miesiące. Zadbaj więc o to, by wdrożenie każdego nowego klubowicza pozwoliło mu poczuć się w Twoim klubie fitness jak w domu. 


W zarządzaniu obiektem sportowym znacząco pomoże Ci profesjonalne oprogramowanie. Z chęcią omówimy możliwość wprowadzania personalizowanych narzędzi i modułów. Umów się na darmową prezentację systemu OOS i dowiedz się, jak łatwo można zarządzać procesami w Twoim obiekcie sportowym: http://oprogramowanie-dla-obiektu-sportowego.pl/kontakt/