Spis treści:
- Udział w piknikach sąsiedzkich
- Współpraca z władzami lokalnymi
- Organizowanie akcji charytatywnych
- Objazdowe treningi
- Aktywność na grupach sąsiedzkich
Nie ma znaczenia, czy prowadzisz swój klub fitness w małej miejscowości, średnim mieście czy dużej aglomeracji. Rozpoznawalność
i opinia wśród lokalnej społeczności stanowią jeden z najistotniejszych czynników wpływających na proces utrzymywania klubowiczów i pozyskiwania nowych klientów. Dotarcie do mieszkańców najbliższej okolicy i zapoznanie ich z brandem ma jeszcze większe znaczenie, jeśli zarządzasz pojedynczym klubem, a nie siecią obiektów sportowych. Poniżej przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na zwiększenie lokalnej świadomości marki Twojej siłowni!
1. Udział w piknikach sąsiedzkich
W ciągu roku, zwłaszcza w sezonie letnim, samorządy miast i dzielnic organizują wiele imprez plenerowych i pikników rodzinnych. Dzień dziecka, przywitanie i pożegnanie wakacji, lokalne święta i rocznice to tylko niektóre okazje, by zaproponować mieszkańcom rozrywkę i liczne aktywności. Organizatorzy tego typu inicjatyw bardzo często szukają dodatkowych atrakcji, za które nie poniosą wysokich kosztów. Wystarczy skontaktować się z osobą decyzyjną i zaproponować swój udział.
Jako atrakcje dla mieszkańców możesz zaproponować: treningi grupowe z profesjonalnym trenerem, sportowe konkursy z nagrodami w postaci karnetów na siłownię i gadżetów związanych z Twoim klubem fitness, badanie składu ciała i konsultacje dietetyczne, a dla dzieci animacje i organizację olimpiady. Atrakcyjne stoisko z ciekawymi rollupami na pewno przyciągnie wielu mieszkańców. W takie wydarzenie warto zaangażować pracowników, którzy będą potrafili przedstawić ofertę klubu w sposób zachęcający a swoim entuzjazmem zarażą innych.
2. Współpraca z władzami lokalnymi
Wcale nie musisz czekać, aż lokalne władze i instytucje będą organizować imprezę plenerową dla mieszkańców. Taką inicjatywę możesz podjąć samodzielnie, np. w ramach akcji, która promowała będzie aktywny tryb życia dla seniorów, zwiększenie świadomości na temat zdrowego żywienia wśród dzieci i młodzieży czy treningi dla kobiet w ciąży. Tematów i grup docelowych jest wiele — wystarczy zorientować się, czego potrzebują mieszkańcy w Twojej okolicy. Jeżeli burmistrz miasta lub dzielnicy czy znana i szanowana lokalna instytucja obejmie Twoją inicjatywę patronatem, wydarzenie zyska szerszy zasięg, a sama akcja wzbudzi większe zaufanie społeczności.
3. Organizowanie akcji charytatywnych
To idealna okazja, by akcją marketingową zdziałać również coś dobrego i ważnego, a także zdobyć zaufanie oraz uznanie mieszkańców. Dowiedz się, jakie zbiórki charytatywne istnieją już w Twojej okolicy i zaproponuj organizatorom swój udział.
W mediach społecznościowych załóż wydarzenie, w którym poinformujesz o celu akcji. Oto kilka propozycji działań:
“Kilometry dla …” – wszyscy, którzy tego dnia odwiedzą Twój klub będą mogli wziąć udział w “zbieraniu kilometrów” podczas biegania na bieżni lub jazdy na rowerku stacjonarnym. Za każdy pokonany kilometr klub wpłaci symboliczną kwotę na rzecz określonego w ramach akcji celu. Nie musisz wcale zamykać całej strefy cardio — wystarczy, że przeznaczysz na to kilka urządzeń, dostosowując ich liczbę do frekwencji na wydarzeniu.
Licytacja pakietów — stwórz kilka pakietów, których zawartość będzie nieznana dla uczestników. Mogą one skrywać gadżety związane z Twoim klubem fitness, vouchery na usługi takie jak trening personalny, plan treningowy lub konsultacje dietetyczne, suplementy diety i odżywki dla sportowców. W jednym z nich powinna znajdować się nagroda główna — okresowy karnet na siłownię. Licytację możesz przeprowadzić stacjonarnie, na terenie klubu lub online, za pomocą mediów społecznościowych.
Maraton fitness — zorganizuj kilkugodzinny blok zajęć grupowych, podczas którego odbędą się znane i lubiane aktywności, np. warsztaty zumby i cardio dance, pilates, ABT czy TBC. Uczestnicy będą mogli wziąć w nich udział za symboliczną opłatą, która w całości zostanie przekazana na wybrany cel charytatywny.
Giełda fit-przepisów – to kolejna aktywność, którą możesz zorganizować, by pomagając potrzebującym, zwiększyć ruch na swoich mediach społecznościowych. Przygotuj kilkanaście własnych propozycji na dania i desery dietetyczne lub zaangażuj w działanie internautów — poproś ich, by przesłali swoje receptury, które następnie inni będą mogli otrzymać w zamian za wpłatę na konto wskazanej zbiórki.
4. Objazdowe treningi
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, nie czekaj, aż klubowicze przyjdą do Ciebie — Ty przyjdź z aktywnością fizyczną do nich. Zorganizuj cykl plenerowych treningów grupowych, np. co tydzień w innej lokalizacji, by dotrzeć do jak najszerszego grona mieszkańców. Wielu osobom łatwiej jest zmobilizować się do aktywności, kiedy robią to w grupie.
5. Aktywność na grupach sąsiedzkich
Jak wiele innych relacji, również te sąsiedzkie w dużej mierze przeniosły się do sieci. Grupy facebookowe zrzeszające mieszkańców konkretnych dzielnic lub osiedli cieszą się coraz większą popularnością i stanowią platformę wymiany opinii i informacji o ofercie lokalnych firm. Warto zachęcić swoich klubowiczów do aktywnego polecania klubu fitness w takich miejscach lub samemu zaangażować się w działania na grupie, gdzie bezpłatnie można zaprezentować swoją ofertę, dowiedzieć się o potrzebach mieszkańców lub po prostu się z nimi zapoznać.
Angażowanie się i bycie częścią miejscowej społeczności to skuteczne działania, które praktykuje wiele lokalnych firm. Marketing szeptany i system poleceń stanowią jedno z najefektywniejszych źródeł docierania do klienta. Będąc bliżej Twoich potencjalnych klubowiczów łatwiej zdefiniujesz lub wykreujesz ich potrzeby. Taka aktywność pozwoli Ci też na nienachalne zapoznanie mieszkańców z marką i zdobycie ich zaufania, zanim jeszcze zaczną uczęszczać do Twojego klubu.