Spis treści:
- Social media jako element komunikacji klubu fitness
- Kiedy i jak często publikować w social mediach?
- Do rzeczy – jak postować na Facebooku i Instagramie?
Promocja obiektu sportowego w internecie to konieczność – w trakcie pandemii jeszcze trudniej z tym dyskutować. W ostatnim artykule pisaliśmy, jak działania w sieci mogą wesprzeć Cię w utrzymaniu płynności finansowej Twojego klubu. Social media są tematem na tyle obszernym, że warto poświęcić mu więcej uwagi.
Social media jako element komunikacji klubu fitness
Przy tworzeniu strategii social media klubu fitness pamiętaj, że jest to element większej całości. Dlatego komunikacja w mediach społecznościowych powinna być spójna z całą komunikacją marki. Na płaszczyźnie wizualnej będzie to oznaczało posługiwanie się elementami identyfikacji wizualnej Twojego obiektu – zachowanie tej samej kolorystyki, fontów i stylu, co na stronie internetowej i pozostałych kanałach. Dysponując brand bookiem i garścią plików png, jesteś w stanie samodzielnie przygotować atrakcyjne materiały na fanpage. Wykorzystaj do tego np. Canvę – dzięki temu intuicyjnemu narzędziu szybko stworzysz grafiki o wymaganych przez dany serwis wymiarach.
Zwróć też uwagę na język, którym się posługujesz. Prawdopodobnie sposób, w jaki zwracasz się do swoich klientów, jest raczej nieformalny – w social mediach możesz sobie pozwolić na jeszcze więcej luzu. Komunikacja na Facebooku czy Instagramie jest zazwyczaj naturalna i bezpośrednia, dlatego śmiało możesz tu wykorzystywać gify, emotikony i od czasu do czasu puścić do klientów “oczko”.
Kiedy i jak często publikować w social mediach?
Zanim przejdziesz do działania, przygotuj plan postów. Fanpage ma być dla odbiorców lekki i przyjemny, ale nie chaotyczny – dlatego treści muszą zostać przemyślane i uwzględnione w harmonogramie social media. Dzięki temu komunikacja będzie spójna, efekty łatwiejsze do zmierzenia, a Ty – będziesz spać spokojniej. Używaj opcji planowania postów, z góry ustawiając datę i godzinę, w której mają one zostać opublikowane.
Jak często publikować na Facebooku czy Instagramie? Mówi się, że optymalna liczba postów to 1-2 dziennie. Potraktuj to jednak wyłącznie jako sugestię i samodzielnie przetestuj, jaka liczba wpisów – i w jakich porach dnia – sprawdzi się najlepiej. W internecie znajdziesz też rekomendacje dotyczące tego, kiedy najlepiej publikować na Facebooku, jednak warto zastanowić się, w jakich godzinach z serwisów społecznościowych korzystają konkretnie Twoi klienci. Wszystkie działania regularnie weryfikuj: sprawdzaj statystyki fanpage’a, w których na bieżąco dostępne są dane dotyczące polubień strony, zasięgu treści czy interakcji fanów z postami.
Zasięgi organiczne pozwolą Ci komunikować się z ograniczoną grupą odbiorców. Jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników spoza grona osób, które polubiły fanpage Twojego klubu, skorzystaj z Facebook Ads. Targetując post pod względem wybranych kryteriów (płeć, wiek, lokalizacja czy zainteresowania), zwiększasz szanse dotarcia do interesujących Cię osób i, w konsekwencji, pozyskania nowych klientów (zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie).
Do rzeczy – jak postować na Facebooku i Instagramie?
Promocja usług Twojego klubu
Najważniejszym celem prowadzenia profili w mediach społecznościowych jest promocja Twoich usług i pozyskanie nowych klientów, dlatego zadbaj o bieżące informowanie o swojej ofercie: zapowiadaj nowe treningi, zachęcaj do wykupienia abonamentu i przypominaj o ewentualnych zniżkach. Zachowaj jednak umiar w umieszczaniu postów sprzedażowych. Dbaj o budowanie relacji ze swoją społecznością i daj się poznać jako marka chcąca wejść z klientem w dialog.
Angażuj swoją społeczność
Aktywna społeczność to większe zasięgi i większe przywiązanie do marki. Staraj się o to, by Twoi followersi wchodzili w interakcję z Twoimi postami. Możesz to robić za pomocą prostych trików, takich jak ankieta, w której odpowiedziami są reakcje pod postem, choć lepszym pomysłem będzie prawdziwa komunikacja. Zadawaj pytania. Jakie są największe wyzwania miłośników ruchu w trakcie pandemii? Jak Twoi klienci radzą sobie z brakiem motywacji do ćwiczeń? Jak wygląda ich domowa siłownia? Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami, radami i zdjęciami. Wykorzystaj to, tworząc okazję do nawiązania rozmowy.
Zza kulis
Pokaż życie klubu od kuchni – making of nagrań treningów, zdjęcie z przygotowań do treningu czy nagranie z kilkoma słowami od trenera. Dzięki temu pokażesz ludzką twarz klubu i sprawisz, że podczas scrolllowania klienci będą mieli namiastkę kontaktu ze swoją ulubioną siłownią.
Ciekawostki i posty okolicznościowe
Od czasu do czasu możesz przytoczyć nowinkę z branży fitness albo tipy dotyczące domowych treningów. Podpowiedź: internauci kochają liczby! Ilu klientów odwiedziło Twoją siłownię w zeszłym roku? Jaki jest czasowy rekord jazdy na rowere stacjonarnym w Twoim klubie? Taka liczbowa ciekawostka na pewno zatrzyma na chwilę uwagę Twoich fanów.
Nie zapomnij też o postach okolicznościowych – Twoim klientom na pewno będzie miło przeczytać życzenia z okazji świąt czy Narodowego Dnia Sportu. Postaraj się, aby życzenia były od serca!
Just for fun
Od czasu do czasu możesz wrzucić dla rozluźnienia zabawny GIF czy mema. Może pokusisz się o autorski żart? A nuż stanie się viralem, który sprowadzi na Twój fanpage nowych fanów.
***
Dbanie o profile społecznościowe Twojego klubu na pewno Ci się opłaci. W dobie pandemii koronawirusa utrzymywanie kontatu ze swoimi klientami jest szczególnie ważne – a social media są do tego doskonałym narzędziem.