Spis treści:
- Przygotuj dedykowaną ofertę
- Stwórz profesjonalną prezentację
- Pozyskaj dużą ilość klientów
- W prosty sposób pozyskasz wielu klientów
Jednym ze sposobów pozyskania dużej liczby klubowiczów jest przygotowanie oferty korporacyjnej dla lokalnych firm. W sytuacji podobnych stawek wynagrodzeń pracowników firmy dodają benefity w postaci pracy zdalnej, bonusów od wyników, dbają również o zdrowie swoich podopiecznych i chętnie opłacą karnety dla załogi.
Przygotuj dedykowaną ofertę
Oferta powinna być atrakcyjniejsza od regularnej, od tej którą proponujesz klientom z ulicy. Jeżeli funkcjonujesz na rynku od kilku lat, wiesz, jaki jest zwrot z inwestycji w jednego klienta. W momencie kiedy regularna cena karnetu wynosi 99 zł, a koszt klienta to 50 zł, możesz zaproponować lokalnym firmą ofertę w kwocie 79 zł dla 1-50 pracowników lub 69 zł dla większej liczby.
Stwórz profesjonalną prezentację
Zadbaj o to, aby prezentacja zawierała:
- korzyści płynące ze skorzystania z klubu fitness, w kontekście efektywności pracowników,
- opisz dokładnie wszystkie oferowane usługi:
- strefy treningowe,
- sprzęt,
- zajęcia fitness,
- treningi personalne,
- elastyczne godziny otwarcia,
- lokalizacja
- umieść przygotowany wcześniej cennik,
- dodaj zdjęcia lokalu – pochwal się, jak obiekt wygląda na żywo
- zadbaj estetykę prezentacji – spójna komunikacja wizualna, przejrzystość, estetyka – prezentacja musi zawierać wszystkie te elementy, aby podnieść jej skuteczność
Pozyskaj dużą ilość klientów
Umów się na spotkanie i zaproponuj benefit dla pracowników korporacji, w postaci nielimitowanego dostępu do Twojego klubu fitness. Pracodawcy posiadają budżet, który muszą, lub chętnie przeznaczą na zwiększenie zadowolenia swoich pracowników.
Dodatkowo możesz zrobić zebranie ze swoimi pracownikami:
- recepcja,
- instruktorzy,
- trenerzy personalni.
Twoi podopieczni obcują na co dzień z klubowiczami i posiadają dużą wiedzę na temat ich życia prywatnego i zawodowego – być może, któryś z Twoich klientów jest pracownikiem dużej firmy lokalnej i łatwiej będzie Ci wejść do takiej firmy z polecenia.
Wykorzystaj również bazę mailingową – roześlij informację o przygotowanej ofercie od wszystkich klubowiczów – jest duże prawdopodobieństwo, że część z nich pracuje w lokalnych firmach i przekaże informacje do osób decyzyjnych
W prosty sposób pozyskasz wielu klientów
Lokalne firmy to lojalny klient – nawet jeżeli zysk z jednego karnetu jest niższy o 15-20% od oferty regularnej, możesz mieć pewność, że LTV (cykl życia klienta) pracowników firm jest dużo wyższy. W końcu to korporacja opłaca karnety.
Możesz też podpisać umowę terminową – w ten sposób już przed rozpoczęciem współpracy dowiesz się, jaki osiągniesz zysk z poszczególnego klienta korporacyjnego.
Pamiętaj również, że po okresie współpracy jest duże prawdopodobieństwo, że część z osób pozostanie u Ciebie i zakupi karnety indywidualnie – nie musisz ponosić kolejnego kosztu wynikającego z pozyskania nowego klienta.