Skip to main content

Spis treści:

Identyfikacja klientów i kontrola dostępu w obiektach sportowych to podstawowe działanie mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa, zautomatyzowanie obsługi klientów oraz optymalizację kosztów.

Dzięki zastosowaniu kontroli dostępu, jesteśmy w stanie zabezpieczyć obiekt oraz ograniczyć koszty pracy recepcji lub zmienić godziny otwarcia lokalu (nawet do pracy całodobowej).

W poniższym artykule przedstawimy rodzaje i zastosowanie bramek, akcesoria wspierające identyfikację oraz pokażemy, w jaki sposób wykorzystując kontrolę dostępu możesz zoptymalizować koszty prowadzonego biznesu.

 

Rodzaje i zastosowanie bramek

Bramka dwukierunkowa uchylna

 

Bramka uchylna automatycznie otwierająca się po naciśnięciu przycisku lub przyłożeniu karty dostępu. Głównym celem bramki  jest kontrolowanie kierunku ruchu, kontrola dostępu fitness klubów, basenów oraz placów zabaw. Po naciśnięciu przycisku lub odczytaniu karty dostępu zwalnia elektromagnes. Po przejściu bramka powraca na swoje miejsce.

 

Bramki obrotowe

Bramki obrotowe przeznaczone są do selekcji osób w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Wykonane z reguły ze stali nierdzewnej, co czyni je idealnym do zastosowania w obiektach sportowych (kluby fitness, baseny, place zabaw), w których kontrola przepływu osób jest konieczna. Cechują się również  prostą konstrukcję i wysoką wytrzymałością eksploatacyjną.

 

Sensoryczne-rozsuwane

Wykorzystywane  do podwójnej identyfikacji. Posiadają dwa przejścia szklane. Bramka sensoryczna zaopatrzona jest w systemy identyfikacji, fotokomórki, sygnały alarmowe . W bramkach wykorzystywane są systemy identyfikacji: czytniki zbliżeniowe, czytniki na linie papilarne, czytniki kodów kreskowych.

 

Optymalizacja kosztów

Zastosowanie kontroli dostępu w obiekcie sportowym, oprócz względów bezpieczeństwa, pozwala również zmniejszyć koszty prowadzonej działalności.

 

Przykład:

Koszt bramki obrotowej waha się od 10 000 do 20 000 zł brutto za produkt (średnia wynikająca z rodzaju oraz jakości wykonania). Zakładając zakup dwóch bramek, całkowity koszt wyniesie ok. 40 000 zł brutto (w tym koszt montażu i integracja, zakup kart magnetycznych wraz z realizacją projektu graficznego).

Możemy tym samym ograniczyć godziny pracy recepcji lub wydłużyć godziny otwarcia lokalu (np. do całodobowego dostępu do lokalu).

Dotychczasowe godziny pracy recepcji w obiekcie sportowym: 06:00 – 22:00. Ruch w godzinach porannych oraz wieczornych jest miejszy w porównaniu do godzin popołudniowych (zajęcia fitness, treningi personalne, itp.)

Przy zmianie godzin pracy recepcji z godzin 06:00 do 22:00 na 08:00 do 20:00 zaoszczędzimy średnio 120 roboczogodzin w miesiącu. Przy średniej stawce 17 zł brutto za godzinę oszczędność wyniesie 2040 zł w skali miesiąca, co daje w skali roku kwotę niespełna 25 000 zł.

W przeciągu 2 lat produkt osiągniemy zwrot z poniesionej inwestycji.

Dodatkowo – wydłużając godziny otwarcia lokalu (np. dostęp całodobowy), zwrot z inwestycji będzie dużo szybszy. Przy sprzedaży dodatkowych 20 karnetów w cenie 79 zł brutto w skali miesiąca (osobom zainteresowanym dostępem w godzinach nocnych) dodatkowy przychód to 1580 zł brutto.

Sumarycznie oszczędność oraz przychód z karnetów wyniesie 3620 zł brutto w skali miesiąca. Co pozwoli dokonać zwrotu z inwestycji już w pierwszym roku od zakupu bramek obrotowych.

Wprowadzenie kontroli dostępu jest zatem świetnym sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa w obiekcie sportowym przy jednoczesnej redukcji kosztów na przekroju 1-2 lat.

 

Akcesoria wspierające kontrolę dostępu

Produktami uzupełniającymi prawidłowe funkcjonowanie kontroli dostępu są:

  • karty magnetyczne oraz czytniki,
  • opaski silikonowe,
  • zegarki (zapinane na rzepy lub silikonowe)

Wyżej wymienione akcesoria wspierają obsługę klienta – przyspieszają proces identyfikacji. Dodatkowo pozwalają kontrolować posiadane usługi oraz służą do naliczania minutowego oraz rozliczania wizyty w obiekcie.

Mogą posłużyć również jako dostęp do szafki w przebieralni – klienci oraz właściciele lokali nie muszą inwestować w innego rodzaju rozwiązania (kłódki, zamki, itp.)

Karty magnetyczne możemy zaprojektować wedle własnego uznania – będą naszą wizytówką i formą promocji, którą przeprowadzą nasi klienci pokazując swoim znajomym ładnie zaprojektowaną kartę.

 

 

Kontrola dostępu – oszczędność, bezpieczeństwo oraz skuteczniejsza obsługa klientów

 

Wprowadzając kontrolę dostępu w swoim obiekcie sportowym optymalizujesz trzy obszary prowadzonego biznesu.

Przede wszystkim gwarantujesz większe bezpieczeństwo – zarówno swoim pracownikom, jak i klientom uczęszczającym do obiektu.

Po drugie – w perspektywie długofalowej – wykorzystanie bramek zmniejsza koszty prowadzonej działalności, zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na pozyskanie nowym klientów.

Finalnie klienci również odczują pozytywne skutki kontroli dostępu. Ich identyfikacja oraz sprzedać będzie szybsza, dzięki wykorzystaniu akcesoriów.