Spis treści:
- Krok 1 – przygotuj ofertę korporacyjną (w PDF)
- Krok 2 – Twój profil na LinkedIn i wyszukiwanie potencjalnych klientów
- Krok 3 – wyślij zaproszenie i wiadomość z ofertą korporacyjną
- Zyskuj nowych klientów dzięki LinkedIn
Liczba kanałów, dzięki którym możemy pozyskiwać nowych klientów dla klubu fitness / siłowni jest ogromna — Facebook, reklamy Google Ads i Facebook Ads, YouTube, ulotki, polecenia, lokalne eventy. Zakładamy, że większość firmy z branży fitness wykorzystuje ponad połowę dostępnych kanałów.
Co jeżeli przetestowałeś 6-7 popularnych kanałów i wiesz, że 2 sprawdzają się świetnie — zwrot z inwestycji wynosi powyżej 1, cztery kanały są na granicy opłacalności, a jeden zupełnie się nie sprawdza?
Rozwiązaniem może być połączenie oferty korporacyjnej / dla firm z wykorzystaniem LinkedIn. Choć ostatnimi czasy platforma In cieszy się mniejszą renomą, z uwagi na ilość spamu, mało jakościowych treści — Ty wciąż możesz skutecznie ją wykorzystać.
No dobrze, ale pewnie zadajesz sobie pytanie — w jaki sposób?
Krok 1 – przygotuj ofertę korporacyjną (w PDF)
Zacznij od przygotowania pakietów dla firm. Zaproponuj cenę karnetu dla poszczególnych ilości osób, które zdecydują się na zakup dostępu do Twojego obiektu.
Jeżeli regularna cena karnetu w Twoim klubie to 99 zł to możesz zaproponować następujące rozwiązanie cenowe:
- 99 zł – 1 – 10 osób,
- 89 zł – 11 – 20 osób,
- 79 zł – 21 – 30 osób,
- powyżej 30 osób — indywidualna wycena.
Oczywiście to tylko przykład, musisz wziąć pod uwagę koszt pozyskania klienta, zwrot tej inwestycji (ile średni kosztuje Cię jeden klient? – personel, lokal, utrzymanie sprzętu, itp.) Ważne, aby pamiętać o tym, że pracownicy firm — jeżeli kupują pakiet grupy — dłużej korzystają z usług naszej siłowni. Posiadają większą motywację do treningów (przychodzą w parach, grupach, itp.), poniekąd rywalizują ze sobą, tym samym LTV — cykl życia takiego klienta jest dłuższy.
Następnie wskaż, co klient otrzyma w ramach takiego pakietu — wszystko, co może mieć znaczenie. Darmowa konsultacja z trenerem personalnym, zajęcia fitness w cenie, nieograniczony dostęp do siłowni, pakiet powitalny (ręcznik, torba, bidon, itp.), możliwość trenowania 24h – jeżeli Twój klub funkcjonuje w takim modelu.
Poświeć stronę lub dwie Twojej oferty na uargumentowanie, dlaczego pracownicy powinni regularne trenować. W jaki sposób wpływa to na ich efektywność, zmniejsza absencję w pracy, poprawia samopoczucie — możesz posłużyć się badaniami.
Zaprezentuj swój obiekt i personel. Dodaj zdjęcia sal treningowych, sprzętu, jaki oferujecie, lokalizację, wykwalifikowany personel, itp.
Dane kontaktowe — niech odbiorca wie, z kim może się skontaktować w celu otrzymania informacji, zawarcia umowy.
Krok 2 – Twój profil na LinkedIn i wyszukiwanie potencjalnych klientów
Jeżeli nie posiadasz jeszcze profilu na LinkedIn — stwórz go — sama aplikacja poprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji i dodania najważniejszych informacji o Tobie i firmie. Zadbaj o to, aby profil był uzupełniony w 100%.
No dobrze, masz już profil, więc czas na pozyskanie klientów. Po pierwsze określ, kto będzie Twoim odbiorcą. Jeżeli Twój klub fitness znajduje się w średnim lub dużym mieście, możesz celować w średnie lub duże firmy. Kto może być osobą decyzyjną? CEO, Członek zarządu, HR, Team Leader, Manager, itp. Do każdego z tych pracowników możesz dotrzeć bezpośrednio.
Przykład:
Lokalizacja: Wrocław
Branża: bankowość, bankowość inwestycyjna, technologie i usługi informatyczne
Stanowisko: HR
Liczba kontaktów: +250
Tym samym możesz dotrzeć bezpośrednio do ponad 250 pracowników kadr, którzy są lub mogą być osobami decyzyjnymi.
Krok 3 – wyślij zaproszenie i wiadomość z ofertą korporacyjną
To, co musisz teraz zrobić to wysłać zaproszenie, najlepiej z krótką informacją czym się zajmujesz i dlaczego chcesz dodać kogoś do listy kontaktów (pamiętaj, że liczba znaków w zaproszeniu jest ograniczona do 160!). Liczba wysłanych zaproszeń również jest ograniczona – 100 / tydzień.
Następnie po 2-3 dniach od zaakceptowania zaproszenia — wyślij wiadomość, w której bardziej szczegółowo informujesz o tym, co możesz zaproponować danej firmie, wyślij dodatkowo ofertę w PDF i informacje o możliwość bezpośredniego kontaktu z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji. Po wykorzystaniu całej bazy dla danego stanowiska, czy branży, powtórz krok 2 i ponownie wysyłaj zaproszenia.
Inwestujesz czas, to wszystko, nie płacisz za reklamę, druk ulotek, organizację eventu, itp., a docierasz bezpośrednio do osób, które mogą być zainteresowane zakupem usług Twojego obiektu.
Zyskuj nowych klientów dzięki LinkedIn
Jak widzisz, sam proces pozyskania klientów przez LinkedIn nie musi być skomplikowany, a efekty mogą być bardzo satysfakcjonujące. Zyskasz nowych klubowiczów — i to jednorazowo nawet kilkudziesięciu i możesz to robić cały czas, nie wydając złotówki na promocję postów, czy realizację ulotek.
Jeżeli 3 firmy na 100 kupią u Ciebie pakiet 10 karnetów / każda, to zyskasz średnio 120 nowych klubowiczów miesięcznie! Warto przetestować.