Spis treści:
- Korzyści wynikające z zatrudnienia trenerów w klubie fitness
- Profesjonalizm i spójność – klienci preferują trenerów zatrudnionych w klubie fitness
- Wkład trenerów w zyski siłowni
- Jak zachęcić certyfikowanych i wykwalifikowanych trenerów, aby stali się stałymi pracownikami na siłowni?
Jako właściciel obiektu sportowego, w tym przypadku klubu fitness musisz podejmować ważne decyzje dotyczące personelu. Pracownicy to wizytówka Twojej firmy i w dużej mierze powodzenie biznesu zależy od osób w nim pracujących. Doskonale wiesz, w jaki sposób Twoje wybory kadrowe wpływają na codzienne funkcjonowanie siłowni, obowiązki z tym związane mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe.
Jednym z dylematów stojących przed właścicielem siłowni jest wybór sposobu zatrudnienia trenerów personalnych: pracownik etatowy lub freelancer.
Korzyści wynikające z zatrudnienia trenerów w klubie fitness
Spójność i niezawodność
Zatrudniając trenerów na etat, masz pewność, że Twoi pracownicy będą wpisywać się w ramy Twojej marki (jakość, profesjonalizm, komunikacja). Nigdy nie otrzymasz gwarancji, że dany pracownik pozostanie na długi okres czasu w firmie, jest prawie pewne jednak, że pracownicy na etat, którzy otrzymują regularnie świadczenia, pozostaną dłużej niż freelancerzy.
Ponadto możesz utrzymać swój dział treningowy pod kontrolą i działać zgodnie ze swoimi standardami, jeśli cały personel pracuje pod marką Twojej siłowni. Zamiast współpracować z wieloma niezależnymi trenerami, którzy mogą mieć różne sposoby reklamowania lub prowadzenia działalności gospodarczej, możesz zjednoczyć wszystkich w ramach jednego podejścia, które Twoim zdaniem byłoby najlepsze dla Twojej firmy.
Profesjonalizm i spójność – klienci preferują trenerów zatrudnionych w klubie fitness
Z perspektywy klientów, trenerzy ćwiczący na siłowni są twarzą firmy. Pozdrawiają swoich klientów, współpracują z nimi i poznają ich na poziomie osobistym.
Wielu klientów woli współpracować z trenerami, którzy są związani z siłownią, a nie z niezależnymi- marka siłowni nadaje wiarygodność, której nie posiada przeciętny trener-freelancer.
Wkład trenerów w zyski siłowni
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na trenerów na etacie i zaoferujesz im:
- stałą pensję,
- procent od sprzedaży treningów,
możesz zarobić więcej, aniżeli wybierając trenerów, którzy działają w modelu freelancerskim.
W praktyce oznacza to, że odnoszący sukcesy trenerzy, którzy przyciągną wielu klientów i realizują harmonogram treningów, będą generować duże zarobki dla siłowni. Freelancerzy natomiast ogromną część zysku zachowują dla siebie, płacąc tylko za możliwość prowadzenia treningów w Twoim klubie fitness.
Jak zachęcić certyfikowanych i wykwalifikowanych trenerów, aby stali się stałymi pracownikami na siłowni?
Większość porad dla trenerów personalnych zaleca, aby pozostali oni niezależni, a nie pracowali jako pracownicy siłowni. Decydują sami o potencjalnie wyższym wynagrodzeniu, większej elastyczności i wyższym potencjale wzrostu.
Jednak z powyższych powodów siłownie często wolą zatrudniać trenerów.
Jak sprawić, by Twoja firma była bardziej atrakcyjnym miejscem dla trenerów, którzy zrezygnowaliby z niezależności i zdecydowali się dołączyć do Twojego zespołu?
Zacznij od tych przywilejów, które ustawią cię nad innymi siłowniami konkurującymi o wykwalifikowany personel treningowy:
- Zapewnij im bezpieczeństwa stałej pracy. Niezależne życie nie jest dla wszystkich.
- Pozwól im swobodnie dobierać własnych klientów.
- Pozwól im swobodnie ustalać harmonogram pracy.
- Przypomnij im, że jako pracodawca ponosisz bezpośrednie koszty ogólne i koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Oznacza to, że dostarczasz trenerowi również sprzęt i przestrzeń do ćwiczeń.
- Oferta na pokrycie godzin pracy lub pomoc w opłaceniu zajęć edukacyjnych w celu uzyskania aktualnych certyfikatów.
- Przypomnij nowym trenerom o korzyściach płynących z pracy pod Twoją zaufaną i ugruntowaną marką
- Zapewnij dodatkowe możliwości dochodu (tj. praca w niepełnym wymiarze godzin w recepcji), jeśli trenerzy mają zły miesiąc i potrzebują więcej dochodów poza klientami.