Skip to main content

Spis treści:

W branży fitness trudno jest osiągać coraz to większe zyski. Ponieważ zbudowana już przez nas baza klientów nie zwiększa się tak dynamicznie, jak tuż po otwarciu siłowni. Klienci odnawiają swoje karnety i regularnie uczęszczają na zajęcia fitness, co jednocześnie dostarcza nam stały miesięczny dochód dla naszego klubu. W celu pomnożenia przychodu powinniśmy podjąć dodatkowe działania, które pomogą nam osiągnąć założony cel. W tym artykule podpowiemy wam, jakie postępowania będą najbardziej skuteczne i spowodują zwiększenie przychodu dla waszej siłowni.

 

Zwiększenie liczby obsługiwanych klientów w klubie fitness

Jak to zrobić, gdy posiadamy już stałe grono klubowiczów w naszym klubie i nie widzimy zbytniego wzrostu? Odpowiedzi jest kilka. 

  • Skrupulatne prowadzenie social mediów: gromadzą ogromną liczbę aktywnych użytkowników. Największą zaletą mediów społecznościowych jest to, że są darmowe, więc nie będziemy ograniczać naszego budżetu na marketing w postaci banerów, reklam w radiu itp. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie dotrzeć z promocją naszego klubu fitness do większego grona osób, które najprawdopodobniej zaczną swoją przygodę właśnie u nas lub przejdą ze swojego rodzimego klubu do naszego, widząc jakie  udogodnienia gwarantujemy i pokazujemy na Facebooku, YouTube czy Instagramie.

    Dodatkowo upewnimy naszych obecnych klientów, że jesteśmy nowocześni i że tworzymy z nimi więź poprzez posty o postępach naszych klubowiczów, dzieleniu się poradami żywieniowymi, itp. Kolejnym atutem w tym rozwiązaniu mogą być specjalnie przygotowane promocje dla nowych klientów, którzy przychodzą do nas z kodem rabatowym udostępnionym tylko w social mediach.

W jaki sposób poprawnie prowadzić fanpage? I co dzięki niemu zyskujemy? W tym artykule znajdziecie wszystkie odpowiedzi: Jak prowadzić fanpage klubu fitness na Facebooku.

  • Podjęcie współpracy m.in. z jedną z najpopularniejszych restauracji w waszym mieście. Co nam to może dać? Tak jak w poprzednim przypadku promocje dla klientów, którzy odwiedzili dany lokal i zauważyli naszą reklamę oraz dostali zaproszenie/bon na darmowy miesiąc subskrypcji w naszej siłowni. I na odwrót. Możemy udostępniać karty podarunkowe -10% w restauracji dla osób, które wykupiły u nas karnet. Jest to sytuacja Win — Win, my zyskujemy nowych klubowiczów, a restauracja nowych klientów.
    Nie musimy się tutaj ograniczać do gastronomii i możemy podjąć takową współpracę z lekarzami, fizjoterapeutami, sklepami sportowymi itd. Nikt przy tym nie straci a wręcz przeciwnie, obie strony zyskują.
  • Stwórz swojego idealnego klienta i odpowiedź sobie na pytanie, „dlaczego właśnie ta osoba miałaby wybrać mój klub fitness wśród tak dużej konkurencji na rynku fitness?”. Nie odpowiadaj na to pytanie od razu, zastanów się kilkukrotnie oraz bądź kreatywny i gdy już będziesz wiedział czym, możesz się wyróżnić dla swojego idealnego klienta, wdrąż tę odpowiedź do swoich social media, reklam, banerów, szyldu itd. W ten sposób przykujesz uwagę swojego idealnego klienta, który z chęcią będzie uczęszczał do Twojej siłowni.
  • Nie zapominaj o obecnych klubowiczach! To przecież dzięki nim Twój klub stale funkcjonuje, a utrzymanie nowego klienta jest znacznie łatwiejsze niż pozyskanie nowego. To właśnie oni mogą generować dodatkowy zysk ze sprzedaży napojów, odżywek białkowych itp. Warto świętować z nimi ich sukcesy oraz rozmawiać z nimi przy każdej okazji. Bycie otwartym i miłym na klientów odpłaci się nam zaufaniem do naszego klubu.

Zwiększ ilość transakcji oraz ich wielkość

Jako klub fitness lub siłownia w bardzo łatwy sposób możemy zwiększyć ilość transakcji, które mogą wykonywać nasi klubowicze. 

  • Pierwszym z nich jest dodanie do swojej oferty usług żywieniowych, produktów pasujących do naszego klubu (gotowych dań) lub programów żywieniowych w postaci e-booków. Poprzez takie działanie zwiększymy cross-selling w naszym klubie co za tym idzie nasz miesięczny przychód rośnie. To rozwiązanie powinniśmy promować u wszystkich naszych klubowiczów. Możemy także zastanowić się nad połączeniem tego pomysłu z naszą usługą główną — miesięczną subskrypcją na usługi klubowe. W ten sposób powinniśmy sprzedawać karnety wraz z planami żywieniowym, czy też z gotowym cateringiem dla klubowiczów.

    Warto rozważyć również opcję sprzedaży usług takich jak porady żywieniowe indywidualne lub grupowe. Możemy także sprzedawać lekcję kucharskie u osobistego kucharza, z którym współpracujemy.

Nie musimy ograniczać się do usług żywieniowych i powinniśmy otworzyć się także na inne branże. M.in. możemy podjąć współpracę z fizjoterapeutami, trenerami personalnymi, gdzie będziemy sprzedawać ich usługi za dodatkową opłatą. 

 

  • Jako właściciel klubu fitness możemy przestudiować całą przebytą drogę codziennego klubowicza, od jego pierwszego dnia w klubie aż po dzień, w którym osiągnął swój założony cel. Dzięki temu możemy stworzyć listę wszystkich produktów, usług itp., które pomogłyby w szybszym osiągnięciu jego celów. Gdy już taką listę zrobimy i dowiemy się jakie produkty lub dodatkowe usługi przydałyby się klientom, możemy wdrążyć je do sprzedaży. W ten prosty sposób zwiększymy nasz przychód.

Dodaj kolejne źródła przychodu, takie jak zajęcia fitness

Aby zwiększyć przychód, możemy zaimplementować do swojego klubu dodatkowe źródła dochodu. Są to zajęcia specjalistyczne, na które nie musimy szukać dodatkowego miejsca, gdyż możemy wykorzystać strefę cardio lub sale, które posiadamy już na swojej siłowni.

Zajęcia fitness cieszą się ogromną popularnością takie jak: CrossFit, Joga czy Zumby. Klubowicze bardzo często korzystają z takich rozwiązań w swoich treningach, aby zastąpić między innymi trening cardio. Jeżeli chcecie dowiedzieć się jakie zajęcia możecie przeprowadzać oraz które są najbardziej popularne, sprawdź naszą publikację, w której dokładnie opisujemy takie działania.

 

Pamiętajmy jednak o tym, że bez dodatkowego personelu nie jesteśmy w stanie udostępniać dodatkowych usług. Dlatego warto przed wdrążeniem tego rozwiązania dopytać obecny personel o ich dodatkowe kwalifikacje lub zatrudnić kilku nowych pracowników z odpowiednim doświadczeniem i kwalifikacjami. 

 

fitness

 

 

Zwiększ swoje ceny

Ostatnim rozwiązaniem jest systematyczne, lecz nie drastyczne zwiększanie cen za usługi i produkty. W ten sposób klienci nie zostaną zniechęceni, ale nadal będą uczęszczać do naszego klubu fitness. Przed zwiększeniem ich upewnij się, jak wyglądają ceny u konkurencji. Nie chcemy, aby to konkurencja zabierała nam klientów. Upewniając naszych klientów w tym, że to właśnie nasza usługa i oferta jest tą najlepszą w mieście, nadal chętnie będą z niej korzystać. Dlatego musisz upewnić się, że posiadasz sprzęt najlepszej klasy oraz produkty najlepszej jakości, personel, który zadba o każdego klubowicza itp. czy szeroki zakres produktów do suplementacji.

Zmianę cen klubowiczom powinniśmy zakomunikować w bardzo prostym przekazie poprzez e-maile lub SMS, w którym poinformujemy o wzroście ceny np. 10 zł/mc za karnet. W mailu musimy podać przyczynę zmiany kwoty oraz to, co zyskają klienci. Modyfikację cen możemy argumentować tym, że wymieniamy sprzęt na nowocześniejszy i jakości na najwyższym poziomie, ponieważ stale rozwijamy nasz klub. Dzięki czemu klienci skorzystają na tym, że będą mogli wykonywać ćwiczenia dokładniej oraz bezpieczniej nie narażając przy tym swojego zdrowia. Cenę również możemy podnieść z przyczyn zatrudnienia większej ilości personelu, który odpowiadać będzie np. za czystość i konserwację siłowni. W tym przypadku klubowicze zyskują na poprawieniu warunków, które panują w klubie, gdyż personel stale będzie dezynfekował sprzęt po poprzednich użytkownikach. Nasi klienci muszą wiedzieć, że podniesienie ceny nie jest bez przyczyny i że zwiększenie jej nie wpłynie na postrzeganie naszego klubu.

 

Leave a Reply