Spis treści:
- Stwórz szczegółowy plan biznesowy
- Zadbaj o niepowtarzalny brand Twojego parku trampolin
- Wybierz sprawdzone oprogramowanie do zarządzania parkiem trampolin
Park trampolin to miejsce, które łączy wysiłek fizyczny z wyśmienitą zabawą. Co więcej, oferta tego typu obiektu może być skierowana do wielu różnych grup klientów: dzieci, rodziców, młodzieży, dorosłych, szkół i przedszkoli czy też firm i zakładów pracy. Jest to więc znakomity pomysł na otworzenie własnego biznesu. Myślisz o założeniu swojego parku trampolin? Koniecznie zapoznaj się z przygotowanymi przez nas wskazówkami, które podpowiedzą Ci, jak zabrać się do tego efektywnie i skutecznie!
Stwórz szczegółowy plan biznesowy
Nawet najlepszy pomysł wymaga przemyślanego i perspektywicznego planu biznesowego. Pomaga on określić specyfikę firmy i zwrócić uwagę na potencjalne szanse, wyzwania i zagrożenia, których być może nie dostrzegałeś wcześniej. Strategia przedsięwzięcia powinna skupiać się przede wszystkim na zagadnieniach takich jak:
1. Lokalizacja parku trampolin
Wybór lokalizacji jest kluczową kwestią dla sukcesu całego przedsięwzięcia. Miejsce, w którym powstanie Twój park powinno spełniać kilka zasadniczych wytycznych. Po pierwsze, musi być odpowiednio duże i wysokie. Po drugie, umożliwiać wygodny dojazd zarówno komunikacją jak i samochodem (a więc posiadać również przestrzeń parkingową). Warto także zwrócić uwagę, czy jest to lokalizacja, która jest atrakcyjna dla klientów (np. znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie galerii handlowej). Jeśli w pobliżu interesującego Cię miejsca znajduje się już konkurencyjny park trampolin, dokładnie sprawdź jego ofertę i zastanów się, czy posiadasz rozwiązania, które pozwolą Ci z nim rywalizować.
2. Kosztorys
Otwarcie parku trampolin wiąże się z wysokimi kosztami wejścia, ponieważ tego typu obiekty wymagają zaprojektowania i wykonania na zamówienie. Zacznij więc od zapoznania się z realizacjami polskich i/lub europejskich producentów. Kiedy wybierzesz najbardziej interesujących Cię dostawców, poproś ich o oferty, uwzględniając metraż, jakim dysponujesz oraz sprzęty i atrakcje, których oczekujesz. Cena zależeć będzie od wielkości powierzchni oraz wybranych elementów, jednak należy przygotować się na wydatek rzędu kilkuset tysięcy złotych. Należy także uwzględnić koszty pozostałego wyposażenia (m.in.: komputery, nagłośnienie, szatnie, łazienki, recepcja, magazyn), czynszu i opłat, oprogramowania do zarządzania obiektem, podatków, pensji pracowników, budowy i utrzymania strony internetowej oraz systemu płatności, marketingu i reklamy, ubezpieczenia, licencji na odtwarzanie muzyki czy ewentualnych napraw. Jeśli nie dysponujesz wystarczającą gotówką, warto sprawdzić dostępne na rynku oferty leasingu oraz możliwości otrzymania dotacji unijnej.
Po obliczeniu wydatków czas na określenie sposobu ich pokrycia i generowania zysku. Zastanów się więc, w jaki sposób Twój park trampolin będzie na siebie zarabiał, jaka będzie cena poszczególnych usług i produktów oraz jaki poziom ich sprzedaży musisz osiągnąć, by pokryć koszty przedsięwzięcia. Poza indywidualnymi biletami parki trampolin posiadają w swojej ofercie przyjęcia urodzinowe, zajęcia akrobatyczne, pobyt grup zorganizowanych, brandowane skarpetki antypoślizgowe, punkt gastronomiczny czy też imprezy integracyjne dla firm.
3. Przewaga konkurencyjna i unikalna propozycja wartości Twojego parku trampolin
Na rynku wciąż powstają nowe parki trampolin, które są chętnie odwiedzane przez klientów. Świadczy to z jednej strony o niesłabnącej popularności tego typu obiektów. Z drugiej zaś oznacza konieczność konkurowania i dostarczenia konsumentom oferty, która ich przyciągnie i zdobędzie zaufanie oraz lojalność. Określ precyzyjnie, czym wyróżniał się będzie Twój park trampolin na tle podobnych miejsc. Być może będzie to wyjątkowa aranżacja salek urodzinowych lub niedostępny w innych parkach element wyposażenia, np. ścianka wspinaczkowa, swipe out lub gry interaktywne? To przestrzeń dla Twojej wyobraźni i kreatywności.
Plan biznesowy powinien zawierać także takie elementy jak określenie grupy docelowej i kanałów dotarcia do klientów, badania potrzeb konsumentów oraz analizę SWOT.
Zadbaj o niepowtarzalny brand Twojego parku trampolin
Nazwa i identyfikacja wizualna mają ogromne znaczenie dla powodzenia biznesu. Pamiętaj, by „imię” Twojej firmy było wyjątkowe, ale też łatwo zapamiętywalne. Warto również zadbać o odpowiedni dobór kolorów i opracowanie charakterystycznego logo, które będą Cię wyróżniać na rynku. Pamiętaj, że w wybranych barwach powinieneś zaprojektować nie tylko wnętrze Twojego parku trampolin, ale również firmową stronę internetową, materiały reklamowe, a nawet odzież służbową pracowników. Niebanalnym pomysłem może okazać się także zaprojektowanie firmowej maskotki, której będziesz używać przy kampaniach marketingowych i eventach promocyjnych. Jeśli brakuje Ci pomysłów, możesz skorzystać z usług agencji kreatywnej.
Wybierz sprawdzone oprogramowanie do zarządzania parkiem trampolin
Aby park trampolin funkcjonował sprawnie i płynnie, niezbędna jest implementacja dedykowanego oprogramowania, które zapewnia takie funkcjonalności jak rezerwacja pobytu, zakup biletów, rejestracja i zarządzanie kontem czy podpisanie odpowiednich zgód. Konsumenci przyzwyczajeni są już do korzystania z tych usług w sposób cyfrowy. System powinien także usprawniać pracę Twoją i Twojego personelu poprzez możliwość generowania raportów, zarządzania rezerwacjami klientów, kontroli stanów magazynowych, opracowywania grafików pracowniczych oraz automatyzacji marketingu.
Analiza rynku i obserwacja udogodnień wprowadzanych przez podobne obiekty sportowe i rekreacyjne, pozwala jasno stwierdzić, że aby park trampolin pozostał konkurencyjny i przyjazny dla użytkowników, niezbędna jest stała automatyzacja procesów i cyfryzacja obsługi klienta, którą zapewnić może oprogramowanie OOS. Umów się na darmową prezentację systemu OOS i dowiedz się, w jaki sposób może usprawnić codzienne funkcjonowanie Twojego obiektu: https://oprogramowanie-dla-obiektu-sportowego.pl/kontakt/.