Spis treści:
- Marketing
- Budowanie zaufania do marki
- Płatności i sprzedaż online
- Obsługa klienta
- Blog – wskazówki i porady
Strona www reprezentuje Twoją firmę w Internecie. Daj swoim klubowiczom i potencjalnym klientom możliwość połączenia się z Twoją marką online, aby zwiększyć satysfakcję i przychody. W cyfrowym świecie konsumenci szukają rozwiązań swoich problemów i oczekiwań przede wszystkim w sieci.
Dodatkowo oczekuje się, że do 2021 r. 2,14 miliarda ludzi będzie robić zakupy w Internecie. Siłownie i kluby fitness również będą branżą, która będzie prowadzić sprzedaż online – produktów i usług.
Tworząc stronę internetową swojego klubu fitness, nie chodzi tylko o sprzedaż. Ludzie potrzebują informacji o zajęciach, trenerach, godzinach otwarcia i ofercie.
1. Marketing
Billboardy, ulotki, plakaty oraz reklamy w radio mogą działać, ale nie muszą, dodatkowo koszt takich działań jest duży. Ponieważ większość rynku konsumenckiego zwraca się w stronę działań cyfrowych, szukając firm, ważniejsze teraz niż kiedykolwiek jest obecność online, aby promować swój klub fitness.
Przykładowo CPC (koszt kliknięcia) dla różnych słów kluczowych związanych z poszukiwaniem klubów fitness przez klientów jest niski – maksymalnie 1,5 zł. Wykorzystując Google Ads i przeznaczając budżet 1500 zł miesięcznie, Twoją stronę odwiedzi ok. 1000 osób.
Dodatkowo liczba zapytań w sieci jest bardzo duża – słowo kluczowe “siłownia” wyszukiwane jest średnio ponad 90 000 miesięcznie. Potencjał pozyskania klientów jest ogromny.
Dlatego nie tylko taniej jest prowadzić działania online, ale także odbiorca jest bardziej ukierunkowana – posiada potrzebę zakupową w danym momencie. Jaką masz pewność, że ulotki trafiają do osób, które są zainteresowane zakupem karnetu na siłownię?
Ponadto, łącząc Twoją stronę internetową z oprogramowaniem do zarządzania siłownią, klienci mogą się rejestrować, zarządzać swoimi kontami oraz kupować produkty i usługi w dowolnym momencie. Wtedy masz możliwość monitorowania ich aktywności online, a także aktywności w Twoim klubie.
2. Budowanie zaufania do marki
Jak podają wyniki badań – obecność w sieci podnosi zaufanie do marki. Klient może odwiedzić Twoją stronę, zweryfikować dane, poznać Twój zespół, przeczytać opinie.
Marki budują zaufanie konsumentów dzięki przejrzystości i rozwiązywaniu problemów klientów.
3. Płatności i sprzedaż online
Dzięki stronie internetowej możesz w dowolnym momencie pozyskiwać nowych klientów i przyjmować płatności od obecnych.
Bez portalu internetowego dla Twojego klubu fitness kolejka w recepcji Twojego klubu w godzinach szczytu może być długa. Daj swoim klubowiczom i potencjalnym klientom sposób na opłacenie karnetów online, aby zaoszczędzić czas pracowników recepcji.
4. Obsługa klienta
Twoja witryna może być często pierwszym miejscem, który klienci odwiedzają, gdy potrzebują wsparcia. Mogą sprawdzić aktualną ofertę, godziny otwarcia, czy dane kontaktowe.
Ponownie, jeśli nie masz witryny internetowej, ryzykujesz zbyt duży ruch w recepcji, co może irytować niektórych klubowiczów. Przygotuj sekcję FAQ, aby członkowie mogli szybko i łatwo uzyskać odpowiedzi na często zadawane pytania.
5. Blog – wskazówki i porady
Nawet jeśli Twój blog może nie generować dużego ruchu w Twojej witrynie, nadal warto zamieścić wskazówki i porady, które klubowicze mogą przeczytać.
Mogą to być wskazówki i artykuły dedykowane dla Twojej konkretnej niszy fitness, na przykład udzielanie porad dotyczących jogi dla klientów Twojego studia.
Możesz także świętować sukcesy członków. Czy jest lepszy sposób, aby pogratulować ciężko pracującemu członkowi klubu, opisując jego cele i sukcesy na swoim blogu. Jest to również świetne miejsce promowania dostępnych ofert – treningów personalnych, konsultacji dietetycznych, czy ofert treningów grupowych.
Zadbaj o stronę internetową
W jednym z poprzednich artykułów poruszyliśmy temat tego, co powinna zawierać Twoja strona internetowa. Więcej możesz dowiedzieć się, klikając w link poniżej: