Spis treści:
- Panel sprzedaży
- Grafik zajęć
- Panel obsługi klienta
- Kontrola dostępu
- Ewidencja czasu pracy
- Statystyki
- Systemy płatności
- Kampanie SMS / e-mail marketing
- Magazyn
- Usługi komplementarne
Jak wynika z raportu „European Health & Fitness Market Report”, którego autorem jest firma Deloitte we współpracy z organizacją EuropeActive w 2017 roku rynek fitness w Polsce osiągnął pułap 2,91 mln klientów. Średnia liczba klubowiczów w przeliczeniu na jeden klub fitness wyniosła 1119 osób. Oznacza to, że kluby fitness muszą zoptymalizować zarządzanie swoimi obiektami, aby skoncentrować się na jak najlepszej obsłudze klienta.
Poniżej przedstawiam niezbędne funkcjonalności jakie musi posiadać oprogramowanie dla klubu fitness, aby usprawnić pracę kadry menedżerskiej i pracowników recepcji:
Panel sprzedaży
Sprzedaż w klubach fitness obejmuje dwa obszary:
- usługi,
- towary.
Do pierwszej grupy zaliczymy przede wszystkim sprzedaż: karnetów, wejść jednorazowych, treningów personalnych, czy konsultacji dietetycznych. Druga grupa to produkty retail: odżywki, suplementy, batony proteinowe, napoje izotoniczne, ale również brandowane gadżety (ręczniki, bidony, torby sportowe).
Panel sprzedaży powinien umożliwiać swobodne definiowanie usług. Począwszy od ceny, przez sposób rozliczania karnetów (czasowy/ilościowy), datę startu usługi, naliczanie rabatów – okresowych wynikających z promocji lub jednorazowych.
Podczas sprzedaży produktów kluczową sprawą jest możliwość transakcji poprzez czytnik kodów kreskowych. Na pierwszy rzut oka – sprawa banalna, ale w dalszej perspektywie niezwykle istotna w celu zachowania porządku w magazynie. Posiadając 5 różnych smaków batonów proteinowych, czy napojów izotonicznych niezwykle łatwo o pomyłkę przez pracownika. Zwłaszcza, kiedy w klubie jest tłoczno. Oszczędzamy czas, który musielibyśmy poświęcić podczas inwentaryzacji, celem wyrównania smaków danych produktów.
Grafik zajęć
Kolejny fundamentalny aspekt oprogramowania dla siłowni. Panel ten oprócz podstawowych funkcjonalności (aktualizacja w czasie rzeczywistym, przypisanie instruktora do konkretnych zajęć, tworzenie list rezerwowych) powinien umożliwiać:
- utworzenie interaktywnego panelu grafiku zajęć na stronie internetowej,
- ocenę zajęć (instruktora, atrakcyjność zajęć),
- automatyczne powiadamianie klientów z list rezerwowych o zwolnieniu się miejsca i możliwości w nich uczestnictwa,
- grupowania zajęć na kategorię (siłowe, wytrzymałościowe, siłowo-wytrzymałościowe, mentalne),
- możliwość zapisu osób korzystających z systemów zewnętrznych (OK System, Multisport, FitProfit).
Dodatkowym atutem będzie udostępnienie aplikacji mobilnej do zapisu na zajęcia dla klientów posiadających aktywny karnet.
Wszystkie dodatkowe aspekty pozwalają kontrolować: jakość, frekwencję, zainteresowanie zajęciami. Na tej podstawie można wykonać modyfikacje grafiku fitness, tak aby ten obszar funkcjonowania klubu fitness generował dochody.
Warto zaznaczyć, że klubowicze uczęszczający na zajęcia grupowe charakteryzują się najdłuższym cyklem życia klienta, budują społeczność i więź z klubem fitness.