Skip to main content

Spis treści:

Czy raporty z ostatnich miesięcy wskazują na spadek frekwencji na zajęciach fitness w Twoim klubie? Utrzymanie zaangażowanej grupy treningowej jest trudne, ale zarazem niezwykle ważne. Klienci uczęszczający na zajęcia fitness są bardzo lojalni wobec klubu i stanowią grupę, która długofalowo przynosi największe zyski dla obiektu sportowego.

W poniższym artykule przedstawiamy działania, które pozwolą Ci zwiększyć frekwencję oraz utrzymać ją na wysokim poziomie przez długi okres czasu.

 

1. Muzyka podczas zajęć fitness

Wszyscy wiedzą, że muzyka jest podstawą atrakcyjnych zajęć fitness. Playlista może zarówno zachęcić do kolejnych zajęć, jak i zrazić klubowicza, który zrezygnuje i nie pojawi się ponownie na treningu. 

Pułapką, w którą wpadają instruktorzy, jest odtwarzanie tylko tych piosenek, które oni uważają za najlepsze. Oczywiście chcemy ćwiczyć przy muzyce, którą lubimy, ale pamiętaj, że to nie jest twój trening. Pozwól uczestnikom wybrać muzykę. Niech Twoi instruktorzy aktywnie proszą o radę i opinię.

  • Jako punkt wyjścia określ średni wiek i demografię grupy. Jeśli na zajęciach taneczne dominującą grupą są kobiety w wieku 20-30 lat, prawdopodobnie nie jest dobrym pomysłem używać muzyki z lat 80.
  • Zrób ankietę. Zapytaj uczestników, jakie są ich ulubione piosenki, i zachęć ich do udostępniania własnych playlist.
  • Jeśli Twoja grupa jest zróżnicowana wiekowo, pomyśl o remiksach (utwory z lat 90. we współczesnej stylizacji)

2. Promuj zajęcia z innymi instruktorami fitness

Twój klub fitness to zespół ludzi – klientów i pracowników. Instruktorzy nie mogą ze sobą konkurować, powinni współpracować. Zadbaj o to, aby klubowicze mieli dostępne inne opcje treningów i aby te zajęcia były polecane i promowane przez wszystkich instruktorów. 

Jeśli jeden z Twoich instruktorów prowadzi zajęcia HIIT, może wspomnieć, że następnego ranka odbywają się zajęcia jogi, która byłaby dobrym wyborem, aby wrócić do pełnej sprawności po intensywnych zajęciach interwałowych. Takie informacje pokazują klubowiczom, że wszyscy pracownicy i klub jako całość, ma na uwadze ich dobro. 

 

3. Wykorzystaj media społecznościowe

Social media to łatwy sposób na dzielenie się informacjami na temat jakości zajęć i budowania społeczności. Utwórz grupę dla uczestników zajęć i dbaj o stałą komunikację. Niech Twoi instruktorzy aktywnie uczestniczą w życiu klubowiczów nie tylko podczas godzinnych lekcji, ale również poza nimi. 

Oto tylko kilka sposobów, które pozwolą utrzymać zaangażowanie i poprawią jakość prowadzonych zajęć:

  • Zapytaj uczestników, jak czują się na zajęciach. Czy intensywność jest odpowiednia, czy czują, że instruktor poświęca im odpowiednią ilość czasu.
  • Zapytaj klubowiczów, nad czym chcą pracować podczas następnych zajęć.
  • Wybierz temat fitness miesiąca i przypnij go u góry strony mediów społecznościowych.
  • Publikuj filmiki zachęcające do uczestnictwa w treningu grupowym. Krótkie 10-20 sekundowe, które zmotywują klientów do przyjścia – powiedz o nowej formule, czy nowym elemencie, który pojawi się na zajęciach filmów. 

4. Nagradzaj stałych bywalców zajęć fitness

Dodatkowo motywuj osoby regularnie uczęszczające na zajęcia fitness. Niech to będą drobne upominki, jak gadżety firmowe – ręcznik, torba, bidon lub darmowy miesięczny karnet. Zwiększy to satysfakcję z treningów + zmotywuje innych bywalców do jeszcze większej regularności. Takie działania to świetny sposób na budowanie i utrzymanie silnych relacji.

 

Dbaj o zajęcia fitness

Dobrze prosperujące grupy treningowe i duża frekwencja to fundament do generowanie zysków w klubie fitness. Wprowadź polecane przez nas działania i obserwuj jaki przynoszą efekt.

Leave a Reply