Spis treści:
- Baby boomers (osoby urodzone w latach 1946-1964)
- Pokolenie X (39-54 lata)
- Millenialsi (23-38 lat)
- Pokolenie Z (7-22 lat)
- Przeanalizuj swoich klientów
Wydaje się, że wszyscy. Od nastolatków do seniorów – wszyscy biorą udział w zajęciach fitness, trenują siłowo lub wybierają cardio.
Dzięki medycynie i technologii żyjemy dłużej i jesteśmy bardziej świadomi tego, jak nawyki wpływają na nasze zdrowie. Dziś Twoja siłownia może przyciągnąć każdego, od 16-letniego sportowca z liceum do 76-letniego emeryta, i są szanse, że tak się stanie.
Jednak fakt, że wszyscy ćwiczą, nie oznacza, że wszyscy jesteśmy tacy sami. Istnieje wiele różnic międzypokoleniowych, a zrozumienie ich pomoże udoskonalić usługi bez marnowania czasu i pieniędzy.
Baby boomers (osoby urodzone w latach 1946-1964)
Poprzez brak świadomości lub brak dyscypliny duża część osób z tej grupy nie potrafi regularnie dbać o zdrowie, następnie próbują naprawić to dietą i ćwiczeniami. Preferują drogi, „najlepszy w swojej klasie” sprzęt, zależy im na najwyższej jakości usługach, gdzie wszystko działa idealnie.
Emocjonalnie chcą czuć się doceniani i potrzebni. Pomimo tego, że są otwarci na komunikację cyfrową – taką jak telefony komórkowe i laptopy, nadal preferują komunikację vis-a-vis.
Są jednak Twoimi najstarszymi klubowiczami i ten czynnik stanowi wyzwanie – przede wszystkim w komunikacji, gdzie regułą jest stosunkowo niski wiek pracowników obiektów sportowych.
Musisz:
- Zapewnij wsparcie “technologiczne” – pamiętaj o tym, aby pracownicy recepcji lub trenerzy personalni pokazali nowym klientom, w jaki sposób korzystać ze sprzętu, gdzie występuje techologia – bieżnie cardio, rowery spinningowe, ergometry wioślarskie. Zadbaj również o to, aby dokładnie wytłumaczyć, jak działa aplikacja mobilna Twojego klubu fitness, jak działają karty magnetyczne, bramki, itp.
- Poznaj potrzeby – Baby Boomers są gotowi zapłacić dużo za usługi i produkty. Zdrowie jest najważniejsze i przychodząc do Twojego obiektu, mają tego świadomość. Jest to dobra okazja, aby zaproponować usługi trenera personalnego, odpowiednią suplementację, czy zajęcia fitness. Zindywidualizowana uwaga buduje lojalność i zaufanie, przełamując bariery naturalne dla tego pokolenia.
Pokolenie X (39-54 lata)
Posiadają swoje rodziny, spełniają się zawodowo, piastując wysokie stanowiska. Uwielbiają technologie: telefony, e-maile i SMS-y, ale chcą samodzielnie podejmować decyzje i preferują komunikację, w tym strony internetowe i platformy aplikacji, która jest bezpośrednia, ukierunkowana i łatwa do zrozumienia.
Troszcząc się o pieniądze, ograniczeni czasowo, potrzebują szybkiej informacji zwrotnej – w razie problemów z płatnością, przedłużeniem członkostwa. Dodatkowo oczekują łatwo dostępnego oprogramowania lub aplikacji mobilnych oraz obiektu przyjaznego rodzinie. Aby utrzymać ich w swojej siłowni – spraw, aby była ona dostosowana do ich potrzeb – prosta oferta karnetów, klub czynny 24h, duży wybór sprzętu i zajęć fitness.
Millenialsi (23-38 lat)
Millenialsi, znani również jako „pokolenie Y”, przewyższają liczebnie osoby z pokolenia wyżu demograficznego i podchodzą do fitnessu z większym luzem, traktując wizytę na siłowni jako coś niezobowiązującego, możliwość poznania nowych osób, spędzenia dobrze wolnego czasu. Nie chcą być definiowani przez ich trening, zamiast tego chętnie dzielą się statystykami i zdjęciami przedstawiającymi ich niesamowite osiągnięcia.
Ta ogromna pod względem demograficznym grupa napędza zmiany w branży fitness. Chcą mierzyć, śledzić i dzielić się swoimi doświadczeniami fitness. Ich niezobowiązujące podejście wymaga dostosowywania się do harmonogramów, bogatej oferty treningowej i doskonałych instruktorów, a wszystko to oparte na płynnej, mobilnej aplikacji / platformie technologicznej.
Pokolenie Z (7-22 lat)
Zgodnie z badaniem Less Mills Global Consumer Fitness Survey 2019, grupa ta, oznaczona razem z Millenialsami jako “Generacja aktywna”, stanowi łącznie 80% wszystkich bywalców siłowni. Łącznie te dwie pokolenia stanowią prawie 90% wszystkich użytkowników treningów online lub opartych na aplikacjach.
Podobnie jak ich starsi koledzy, pokolenie Z uwielbia promować swoją siłownię, więc prezentowanie tętniącego życiem, interesującego otoczenia sprawia, że wyglądają dobrze.
Dla aktywnego pokolenia ćwiczenia są aktywnością społeczną, a nie przymusem, i często łączą się z podejmowaniem decyzji świadomych społecznie – co jest ważne przy planowaniu i promowaniu zaangażowanej społeczności.
Cechuje ich bardzo duże przywiązanie do marki – nie lekceważ tej grupy, pozwala ona generować duży zysk dla siłowni dzięki długiemu LTV – cyklu życia klienta. Pozyskany raz, zostanie z Tobą na długo.
Przeanalizuj swoich klientów
Sprawdź, jak w Twoim klubie fitness lub siłowni rozkłada się wiek klubowiczów i zadbaj o to, aby najliczniejszej grupie zagwarantować odpowiednie do ich potrzeb warunki treningowe, jakość usług i dobrą komunikację.
Wprowadź również zmiany, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów z grup, w których masz zdecydowane rezerwy.