Spis treści:
- Dlaczego warto posiadać fanpage?
- Co zyskujemy dzięki prowadzeniu profilu w social mediach?
- Co publikować na swoim fanpage?
- Zajęcia Live
Media społecznościowe odgrywają bardzo dużą rolę w naszym życiu i wpływają na klientów naszych klubów fitness. Kilka razy dziennie przeglądamy Facebooka, Instagrama oraz spędzamy wiele czasu na innych podobnych portalach społecznościowych. Jest to dla firm oraz siłowni idealna okazja, aby wykorzystać te portale do zdobywania potencjalnych klientów, a Facebook idealnie się do tego nadaję. W poniższym artykule przybliżymy Wam powody, dla których warto prowadzić fanpage oraz co publikować w social mediach.
Dlaczego warto posiadać fanpage?
XXI wiek jest przesiąknięty internetem, a pandemia koronawirusa zwiększyła już rosnący trend spędzania czasu na portalach społecznościowych. Tylko w 2019 roku tuż przed Covid 19 liczba aktywnych członków na Facebooku miesięcznie wynosiła blisko 2,37 miliarda użytkowników. W tym 400 milionów jest pochodzenia europejskiego. W 2020 roku liczba ta wzrosła do 2,8 miliarda. Liczby te mówią same za siebie i pokazują nam, w jak prosty i szybki sposób możemy zyskać nowych klientów poprzez media społecznościowe.
Kolejnym argumentem mówiącym za tym, że używanie Facebooka do komunikacji z klubowiczami i informowanie ich o nowościach poprzez ten portal jest dobrym rozwiązaniem to fakt, że średnio spędzamy ponad 2 godziny dziennie na mediach społecznościowych, wliczając w to Facebooka, Instagrama, YouTube itd. 45% ludzi na świecie deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych regularnie, a 60% z nich jest „ciągle pod telefonem”.
W Stanach Zjednoczonych ponad 85% sprzedawców/firm w 2020 roku korzystała z platformy Facebook do sprzedaży oraz informowania o swoich nowych produktach i usługach. A ponad 25% użytkowników portalu dokonało zakup właśnie poprzez to medium społecznościowe.
Co zyskujemy dzięki prowadzeniu profilu w social mediach?
Przede wszystkim bardzo łatwy i niemalże natychmiastowy kontakt z obecnymi klubowiczami. Gdzie możemy informować ich o tym, jakie zajęcia fitness będą odbywać się u nas w klubie. Co nowego można spotkać oraz jakie promocję wdrożymy, oraz przekazać naszą aktualną ofertę. Możliwość podania grafiku na zajęcia fitness, a także który trener będzie prowadzić zajęcia dodatkowe na siłowni.
Jeżeli nie wiecie, jakie zajęcia specjalistyczne wdrążyć do waszego klubu lub siłowni polecamy przeczytać ten artykuł. W nim podpowiadamy, które zajęcia są najbardziej popularne i jak generować zyski dzięki nim.
Facebook to ogromne medium dzięki, któremu będziemy mogli dotrzeć do nowych klientów. W ten sposób zwiększymy zasięg, rozpoznawalność i wiarygodność naszego klubu fitness. Dodatkowo jest to w większości przypadków darmowa reklama marketingowa, jeżeli nie korzystamy z opcji płatnej na tym portalu. Jednakże opcja ta zwiększa grono odbiorców dla naszych postów. Dlatego warto zastanowić się nad włączeniem reklamowania postów do naszego budżetu marketingowego. Przypominamy jednak, aby przed skorzystaniem z tej opcji wyznaczyć, opisać model potencjalnego i docelowego klienta dla naszego klubu.
Co publikować na swoim fanpage?
Kluczem do sukcesu na portalach społecznościowych jest systematyczność. Nasz fanpage powinien być prowadzony regularnie, aby gromadził coraz to więcej zainteresowanych osób i zatrzymywał obecnych.
Co w takim razie powinniśmy dodawać na swoją stronę?
- Profile obecnych klubowiczów — Możemy udostępniać (oczywiście za zgodą) profil/zdjęcia członków naszego klubu, aby przedstawić ich postępy oraz zachęcić nowicjuszy do ćwiczeń u naszych trenerów.
- Infografiki — Grafiki przedstawiające pomysły na treningi, posiłki przed treningowe oraz po treningowe, a także porady żywieniowe.
- Filmy — W ten sposób możemy połączyć dwa media społecznościowe, czyli YouTube oraz Facebook udostępniając filmy z szybkimi treningami, materiałami promocyjnymi naszego klubu, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia czy w jaki sposób przygotować wartościowe posiłki.
- Posty z Twojego bloga — Podobnie jak wyżej możemy udostępniać gotowe artykuły i posty z naszego bloga, na którym bardziej szczegółowo opisujemy przydatne treści. Zwiększamy tym ruch na naszej stronie WWW.
- Statystyki — Korzystając ze statystyk, możemy udzielać porad takich jak: „Około 25% kcal w Twojej diecie powinny stanowić białka. Oto kilka przydatnych posiłków do Twojej diety”
- Zabawne posty — Nie ograniczaj się do prostych i skrojonych postów, udostępnij czasami obrazek lub inny post odbiegający od tematyki Twojego klubu. Obserwujący powinny czuć, że fanpage prowadzisz z pasji, a także że Ci zależy na relacji z nimi.
- Pamiętaj być prawdziwym oraz autentycznym — Dwie cechy, które sprawią, że Twój fanpage będzie się rozwijać i skutkować nowymi klubowiczami w klubie.
Zajęcia Live
Jako klub fitness w czasach pandemii powinniśmy korzystać z każdych możliwych opcji, jakie są dostępne, aby pozostać w kontakcie ze swoimi klubowiczami. Idealnym rozwiązaniem są zajęcia live, które możemy przeprowadzić praktycznie z każdego miejsca, w którym mamy dostęp do internetu.
Jakie efekty możemy osiągnąć podczas prowadzenia takich zajęć? Przede wszystkim mamy możliwość utrzymania klubowiczów w naszym klubie. Ponieważ stale udostępniamy im przydatne treningi, które mogą wykonać w domu. Dodatkowo dzięki robieniu live’ów zyskujemy potencjalnych klientów, którzy skorzystają z oferty naszego klubu.
Oczywiście takie zajęcia możemy przeprowadzać stale i nie tylko w czasie pandemii. Nie musimy ograniczać się typowo do jednego typu live’ów. Możemy prowadzić Q&A, porady żywieniowe, rozmowy z klubowiczami itd. Jest to świetny pomysł na utrzymywanie i pielęgnowanie dobrych relacji z członkami siłowni.
Przykładowe fanpage klubów fitness
- CityFit
Fanpage sieci klubów fitness, który obserwuje blisko 80 tysięcy osób. Udostępniają tam posty dotyczące porad żywieniowych, nowych produktów w swoich lokalach oraz na tematy powiązane ze sportem. Fanpage warty przejrzenia.
- Calypso
Ta sieć siłowni i klubów fitness w większości postów udostępnia przykładowe treningi, wyzwania dnia oraz ważne komunikaty. W ten sposób stale informując swoich klubowiczów, co się będzie zmieniać np. w regulaminach.
- Fitness World
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek siłowni i klubów w Polsce i na świecie. Na swoim fanpage’u udostępniają konkursy, posty zbliżone z tematyką siłowni oraz jakie oferty czekają na obecnych i nowych klubowiczów.
- Joga Centrum Adama Bielewicza
Idealny przykład fanpage’a, który pokazuje, w jaki sposób możemy wykorzystać moc Facebook’a do sprzedaży i wykonywania zajęć online. Warto się przyjrzeć temu fanpage’owi, aby dowiedzieć się jakie możliwości dają zajęcia live.
- Bridge Nation CrossFit
Strona klubu CrossFit we Wrocławiu, która również wykorzystuje media społecznościowe do utrzymywania stałego kontaktu ze swoimi klubowiczami oraz informuje ich w ten sposób, kiedy i jakie zajęcia się odbywają w klubie.
Dzięki prowadzeniu strony fitness’owej na Facebook’u otrzymujemy wiele możliwości. Od zdobywania nowych klientów, utrzymywania relacji z obecnymi klubowiczami po możliwość personalizowania potrzeb oraz treningów do ich potrzeb co skutkować będzie ciągłym rozwojem naszego klubu fitness.